Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Ha inte bråttom. Vi vet ännu inte vad som sker inuti ett svart hål och vår fysik räcker inte till för att förklara dessa. Men några avancerade teorier har dykt upp på sistone som försöker överbrygga klyftan mellan allmän relativitetsteori och kvantmekanik, för att förstå vad som verkligen händer inuti de tätaste objekten i universum. Teorin kallas för "loop quantum gravity" och förutsäger att gravitationen inte är oändlig, så som den allmänna relativitetsteorin säger. Läs mer här om du är intresserad.
Hursomhelst känns de onödiga. Men jordbävningar och annat som direkt påverkar oss negativt är bättre som exempel.
Citat:
Allt i universum har ett syfte. Vet du inte vad gammablixtar har för syfte? En gammablixt, som du vet, är en starkare variant av en supernova. Vi hade inte funnits om inga supernovor existerade. Tunga element tillverkas endast i supernovor, och resterna av de avlägsna explosionerna bär vi alla inom oss i våra kroppar. Tänk på det
Jag vet vad en gammablixt är, och jag vet varför de sker (eller, man vet ju inte riktigt varför, men på det stora hela), men en allsmäktig skapare bör kunna skapa ett universum utan sådana, då de är farliga för oss. Varför tog han inte bort dem när vi skapats?
Citat:
Dessa kraftiga explosionerna har även ett annat syfte, de fördelar och berikar rymden med stoft och gas, och producerar en chockvåg som komprimerar moln av gas för att underlätta ny stjärnbildning. Se referens.
Jag vet vad en supernova är.
Citat:
Tror du inte på utomjordingar?
Jo, det är troligt att det finns eller har funnits utomjordingar.
Citat:
Hur förklarar du uppkomsten av crop circles? bild
Säg inte att några människorna gick ut med rep och gjorde dessa. Jag kommer bara att inte tro dig! Dessa komplexa tecken och mönster bevisar att intelligens ligger bakom, och människan kan inte göra något sådant. Det finns även ett flertals vittnen som berättat om dessa utomjordingar. Ska man förneka dessa, tycker du?
Bevisbördan ligger på dig att bevisa att utomjordingar skapat dessa. Inte på mig. Extraordinary claims require extraordniary evidence...
http://www.freakingnews.com/New-Alien-Crop-Circles-Pictures-67485.asp Vad sägs om den? Mer "komplex" än alla dina bilder, och skapad av människor.
Nä, men det är, om du ursäktar, ren idioti att helt seriöst tro att utomjordingar gjort dessa.
Citat:
Dessa utomjordingar har en avancerad teknik som möjliggör böjning av rum-tiden, vilket medför att man kan resa ofantligt långa sträckor på nolltid. Se denna länk där Bob Lazar förklara detta.
OM dessa utomjordingar finns, hur vet du att de faktiskt har den tekniken? Ditt påstående.
Sedan tänker jag inte kolla igenom en 41 minuter lång video. Du får presentera något trovärdigare än en youtube-video för ett påstående av denna kaliber.
Citat:
Säg inte att Gud ligger bakom naturkatastrofer. Frekvensen av jordbävningar, orkaner, översvämningar etc har vi själva påverkat. Varför har antalet jordbävningar ökat per år? Har du tänkt på det? Varför regnar det mer och mer för varje år? Varför har orkaner ökat i styrka? Var det så förr? Nej, givetvis inte.
Jordbävningarna kan vi inte påverka och de har skett i årmiljoner. Tramsa inte nu.
Orkaner kan vi inte heller påverka.
Bara för att vi är en bidragande faktor i någon naturkatastrof, betyder det inte att den är betydande.
Sedan säger du "vi", som om att alla har sig själva att skylla. Detta är ren idioti, och om det är så din gud resonerar, är han vidrigt ond.
Citat:
Om människan kan påverka temperaturen på jordytan, varför kan hon inte påverka frekvensen av jordbävningar? Volymen av all material på jordytan förändras när temperaturen stiger. Kan det inte påverka den känsliga balansen av plattorna som redan är i stress?
Nej, det påverkar överhuvudtaget inte, felmarginalen dikterar.
Citat:
SÅ är det Gud som är ansvarig? Tänk om, tänk rätt.
Ja. Om han skapade allt enligt sitt tycke, är han ansvarig för
ALLT. Det är enkel logik, men jag har märkt att logik inte är något du gillar.
Tänk överhuvudtaget, och försök sedan att tänka rätt.