2013-08-31, 22:34
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Finns det fortfarande människor som tror att det ligger något övernaturligt bakom så kallade crop circles?

Det finns absolut ingenting som tyder på att jordbävningar skulle vara mer frekventa nu än tidigare.

Att fracking skulle orsaka jordbävningar är till dags dato enbart grundlösa spekulationer, vad vi med säkerhet kan konstatera är att det inte behövs någon mänsklig påverkan för att utlösa förödande jordbävningar.

Du börjar så sakteliga klampa in på foliehattsterräng, är det verkligen ett ställe du vill befinna dig på?
Jag följer endast belägg och fakta, och är strikt emot konspirationsteori. Om det skulle finnas belägg att utomjordingar existerar så accepterar jag dessa belägg. Varför skulle man inte göra det? Tycker själv att det finns tillräckligt med bevis efter min egen forskning, men du kanske har kommit fram till något annat. Detta är nämligen en fråga om tro, precis som frågan om Guds existens. Vissa tror, andra inte.

Samma sak gäller det om jordbävningar skulle vara mer frekventa eller inte. Vissa säger det, andra inte. Folk kan alltid avfärda studier som visar att fracking har en koppling med jordbävningar. Andra gör det inte.
Citera
2013-08-31, 22:35
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Har du hört talas om Doug Bower and Dave Chorley?
Kan de skapa komplicerade mönster med pinnar och rep, tycker du?
Citera
2013-09-01, 00:19
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Kan de skapa komplicerade mönster med pinnar och rep, tycker du?

Ja. Sen finns det säkert andra som är bättre än dem. Som med allt annat.

Men det intressanta är följande:

Vi VET att det finns människor som tillverkar vissa crop circles. Det är vi överrens om. Om vi då hittar en crop circle, vad är mest sannolikt: att en människa gjort även denna eller att utomjordningar färdats 300 ljusår för att platta till lite majsplantor?
Citera
2013-09-01, 00:24
Medlem
Citat:
Jag följer endast belägg och fakta, och är strikt emot konspirationsteori. Om det skulle finnas belägg att utomjordingar existerar så accepterar jag dessa belägg. Varför skulle man inte göra det? Tycker själv att det finns tillräckligt med bevis efter min egen forskning, men du kanske har kommit fram till något annat. Detta är nämligen en fråga om tro, precis som frågan om Guds existens. Vissa tror, andra inte.

Samma sak gäller det om jordbävningar skulle vara mer frekventa eller inte. Vissa säger det, andra inte. Folk kan alltid avfärda studier som visar att fracking har en koppling med jordbävningar. Andra gör det inte.

Belägg och fakta är två vitt skilda ting. Det finns absolut inga bevis för att utomjordingar existerar, tyvärr. Det finns dock vissa som hävdar att det finns belägg för att utomjordingar existerar.

Det stämmer dock att det går att dra paralleller till religion, det finns inga bevis för en Gud men för vissa så är det inte nödvändigt.
Citera
2013-09-01, 00:42
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:

Om det finns bevis så behövs det ingen tro. Vad har din forskning kommit fram till?
Citera
2013-09-01, 01:18
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:

Citat:
Ha inte bråttom. Vi vet ännu inte vad som sker inuti ett svart hål och vår fysik räcker inte till för att förklara dessa. Men några avancerade teorier har dykt upp på sistone som försöker överbrygga klyftan mellan allmän relativitetsteori och kvantmekanik, för att förstå vad som verkligen händer inuti de tätaste objekten i universum. Teorin kallas för "loop quantum gravity" och förutsäger att gravitationen inte är oändlig, så som den allmänna relativitetsteorin säger. Läs mer här om du är intresserad.

Hursomhelst känns de onödiga. Men jordbävningar och annat som direkt påverkar oss negativt är bättre som exempel.

Citat:
Allt i universum har ett syfte. Vet du inte vad gammablixtar har för syfte? En gammablixt, som du vet, är en starkare variant av en supernova. Vi hade inte funnits om inga supernovor existerade. Tunga element tillverkas endast i supernovor, och resterna av de avlägsna explosionerna bär vi alla inom oss i våra kroppar. Tänk på det

Jag vet vad en gammablixt är, och jag vet varför de sker (eller, man vet ju inte riktigt varför, men på det stora hela), men en allsmäktig skapare bör kunna skapa ett universum utan sådana, då de är farliga för oss. Varför tog han inte bort dem när vi skapats?
Citat:
Dessa kraftiga explosionerna har även ett annat syfte, de fördelar och berikar rymden med stoft och gas, och producerar en chockvåg som komprimerar moln av gas för att underlätta ny stjärnbildning. Se referens.

Jag vet vad en supernova är.

Citat:
Tror du inte på utomjordingar?

Jo, det är troligt att det finns eller har funnits utomjordingar.

Citat:
Hur förklarar du uppkomsten av crop circles? bild
Säg inte att några människorna gick ut med rep och gjorde dessa. Jag kommer bara att inte tro dig! Dessa komplexa tecken och mönster bevisar att intelligens ligger bakom, och människan kan inte göra något sådant. Det finns även ett flertals vittnen som berättat om dessa utomjordingar. Ska man förneka dessa, tycker du?

Bevisbördan ligger på dig att bevisa att utomjordingar skapat dessa. Inte på mig. Extraordinary claims require extraordniary evidence...

http://www.freakingnews.com/New-Alien-Crop-Circles-Pictures-67485.asp Vad sägs om den? Mer "komplex" än alla dina bilder, och skapad av människor.

Nä, men det är, om du ursäktar, ren idioti att helt seriöst tro att utomjordingar gjort dessa.

Citat:
Dessa utomjordingar har en avancerad teknik som möjliggör böjning av rum-tiden, vilket medför att man kan resa ofantligt långa sträckor på nolltid. Se denna länk där Bob Lazar förklara detta.
OM dessa utomjordingar finns, hur vet du att de faktiskt har den tekniken? Ditt påstående.

Sedan tänker jag inte kolla igenom en 41 minuter lång video. Du får presentera något trovärdigare än en youtube-video för ett påstående av denna kaliber.
Citat:
Säg inte att Gud ligger bakom naturkatastrofer. Frekvensen av jordbävningar, orkaner, översvämningar etc har vi själva påverkat. Varför har antalet jordbävningar ökat per år? Har du tänkt på det? Varför regnar det mer och mer för varje år? Varför har orkaner ökat i styrka? Var det så förr? Nej, givetvis inte.

Jordbävningarna kan vi inte påverka och de har skett i årmiljoner. Tramsa inte nu.

Orkaner kan vi inte heller påverka.

Bara för att vi är en bidragande faktor i någon naturkatastrof, betyder det inte att den är betydande.

Sedan säger du "vi", som om att alla har sig själva att skylla. Detta är ren idioti, och om det är så din gud resonerar, är han vidrigt ond.

Citat:
Om människan kan påverka temperaturen på jordytan, varför kan hon inte påverka frekvensen av jordbävningar? Volymen av all material på jordytan förändras när temperaturen stiger. Kan det inte påverka den känsliga balansen av plattorna som redan är i stress?

Nej, det påverkar överhuvudtaget inte, felmarginalen dikterar.

Citat:
SÅ är det Gud som är ansvarig? Tänk om, tänk rätt.

Ja. Om han skapade allt enligt sitt tycke, är han ansvarig för ALLT. Det är enkel logik, men jag har märkt att logik inte är något du gillar.

Tänk överhuvudtaget, och försök sedan att tänka rätt.
Citera
2013-09-01, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Jag är infödd fostrad och uppvuxen i romersk-katolska, men förstår inte vad du menar med att den skulle vara "sann".

Kanske du menar att den är mer s.k liturgiskt traditionell ?

Varför är romersk-katolska den ända sanna? För att Jesus (gud) själv startade den, alla andra är därför fel, och så kommer det vara tills gud säger något annat.

Sverige svämmar över av falska religioner, det är tid att återta Sverige åt Kristus. Det måste bli krig, DEUS VULT!
Senast redigerad av Enkel-Man 2013-09-01 kl. 19:02.
Citera
2013-09-02, 13:47
Medlem
Luffarlasses avatar
Citat:
Säg inte att Gud ligger bakom naturkatastrofer. Frekvensen av jordbävningar, orkaner, översvämningar etc har vi själva påverkat. Varför har antalet jordbävningar ökat per år? Har du tänkt på det? Varför regnar det mer och mer för varje år? Varför har orkaner ökat i styrka? Var det så förr? Nej, givetvis inte.
Skall också tilläggas att vår förmåga att mäta och registrera jordbävningar har blivit bättre, behöver inte betyda att antalet jordbävningar faktiskt ökat.
Citera
2013-09-02, 15:52
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarlasse
Skall också tilläggas att vår förmåga att mäta och registrera jordbävningar har blivit bättre, behöver inte betyda att antalet jordbävningar faktiskt ökat.
Du verkar vara kunnig inom detta område. Hur många jorbävningar har registrerats de senaste 5 åren? Tekniken och antalet seismiologiska stationer bör nästan vara oförändrad under denna period. Har antalet jorbävningar ökat under denna period? Tack för svar!
Citera
2013-09-02, 16:21
Medlem
Luffarlasses avatar
Citat:
Du verkar vara kunnig inom detta område. Hur många jorbävningar har registrerats de senaste 5 åren? Tekniken och antalet seismiologiska stationer bör nästan vara oförändrad under denna period. Har antalet jorbävningar ökat under denna period? Tack för svar!
Inte för att jag personligen har koll på hur teknologin runt seismografer har förbättrats de senaste 5 åren så verkar det dock som att nya stationer installeras med ganska god frekvens.
http://earthquake.usgs.gov/learn/topics/increase_in_earthquakes.php

Angående antalet jordvägningar de senaste 5 åren så verkar det som att sedan 2008 så har antalet jordbävningar gått ned något.
http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eqarchives/year/eqstats.php
Citera
2013-09-02, 17:49
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Frekvensen av jordbävningar, orkaner, översvämningar etc har vi själva påverkat. Varför har antalet jordbävningar ökat per år?

Citat:
Jag följer endast belägg och fakta

Citat:
Hur många jorbävningar har registrerats de senaste 5 åren? Tekniken och antalet seismiologiska stationer bör nästan vara oförändrad under denna period. Har antalet jorbävningar ökat under denna period?

Citat:
Ursprungligen postat av Luffarlasse
Angående antalet jordvägningar de senaste 5 åren så verkar det som att sedan 2008 så har antalet jordbävningar gått ned något.
http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eqarchives/year/eqstats.php

Så då, kunskap1....du som endast följer belägg och fakta. Kommentar?
Citera
2013-09-02, 17:52
Medlem
Citat:

Om du personligen vill hitta en korrelation mellan människans synd och antalet jordbävningar så bör du även förklara jordbävningar på obebodda planeter, jordbävningar har dessutom existerat lika länge som vår planet, det har inte människan gjort. Levde dinosaurierna i synd månne?

Att försöka förklara och rättfärdiga jordbävningar med att människan har vänt Gud ryggen är i mitt tycke osmakligt, riktigt jävla osmakligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in