Citat:
Ursprungligen postat av
Neo.Havoc
Ja, det lilla du har som egenproduktion stängs av. Tror kroppen producerar mellan 5-7 mg som snitt.
Fast man räknar inte att du har 10 mg i kroppen utan det räknas i nanomols per liter.
10 mg kanske ge dig 15 nmol/L vilket inte är speciellt bra eller så binder SHBG upp testot vilket resulterara i mindre fritt testo i blodet och du hamnar på 11 nmol/L vilket är pissdåligt.
Man måste också tänka på att ge Nebido terapin tid att verka (upp till ett år) innan man börjar tjafsa med läkaren. Allt över 8 veckors intervaller är slöseri med tid och lidande.
Vem pallar med ett jävla år =) Jag tjafsar redan med läkaren efter andra injektionen hehe. Den tredje får jag var 12v vilket är inget vidare. Det optimala vore 6-8v såvida man inte får allvarliga biverkningar såsom blodproppar och högt blodvärde.
Har du testat dina vitaminnivåer? D vitamin är starkt kopplad till testoproduktionen vilket de flesta har brist på. Många lider nog av sköldkörtelproblem, B12, Folat brist. Man ska köra igenom hela kittet vid besök hos läkaren.
Själv får man B12 injektioner dagligen vilket har fått en del av mina symtom att försvinna. Göttmos. Är mest hatad av läkarna och bråkar jämt, med konstant tel samtal och besök i tid och otid. Tack landstinget era jvla snåljopar =)
Fan vad livet är nice. Inga fler som är sjukskrivna på 50% här inne? =)