2013-08-22, 13:09
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Men är det inte så att när testot höjs, oavsett hur den sett ut innan, så tillkommer bieffekter? Om mitt testo höjs till 20 så borde det ju bli någon skillnad i min kropp och iomd bieffekter. Eller?

Men för helvete läs på innan du ställer den ena dumma frågan efter den andra. Vi har fyllt tråden med matnyttig information. Du är i behov av TRT och har fått hjälp ta den möjligheten och sluta oroa dig för din Justin Bieber-frissa.

/ Leif
Citera
2013-08-22, 15:18
Medlem
adventualthorizons avatar
Fick inga bra svar på mina frågor om aas-bruk för välbefinnande. Är det någon som varit tvungen att använda sig av anti-östrogen medicin, under perioden dem varit på nebido eller dylikt? Är det ingen som fått några sides.
Citera
2013-08-22, 18:19
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adventualthorizon
Fick inga bra svar på mina frågor om aas-bruk för välbefinnande. Är det någon som varit tvungen att använda sig av anti-östrogen medicin, under perioden dem varit på nebido eller dylikt? Är det ingen som fått några sides.

Få som behöver lägga till anti-östrogen medicin vid medicinering med Nebido. Dosen är allt för låg med tanke på att dosintervallet ligger på 8-12 veckor och knappast kan jämföras med byggardoser. Samma sak beträffande biverkningar, de är få på så låg dos som det faktiskt är.

/ Leif
Senast redigerad av Leif.Jennekvist 2013-08-22 kl. 18:23.
Citera
2013-08-22, 18:44
Medlem
Guldkrakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag är säker på att varken testo eller primo är boven här. Är nyfiken på hur läkaren vill gå vidare med detta, skrev han ut Levaxin? 8.0 tyder på underproduktion i Sköldkörtel även kallat Hypotyreos.

Edit: Gränsvärdet ligger numera på 2.5 och inte 4.0 även om många läkare vill låta påskina att det är så.

/ Leif

Hej, Leif

Först, tack för ditt svar.

Han ville att jag skulle ta nya prover på vårdcentralen, för att vara helt säker på svaret.
Jag fick med ett papper till vc.
Han sade att detta var känsliga prover och för säkerhets skull, var det bäst att ta ett nytt, han var allmänt trevlig.

Han påpekade att han trodde att det bestod av yttre hormonell påverkan i form av orena kosttillskott.
Han såg ingen annan möjlighet..alla andra värden var bra.

Är detta ett katastrofvärde?
Vad beror det på?
Jag kommer givetvis att googla allt jag kan..

Mvh Guldkråkan
Citera
2013-08-22, 19:26
Medlem
Citat:
Men för helvete läs på innan du ställer den ena dumma frågan efter den andra. Vi har fyllt tråden med matnyttig information. Du är i behov av TRT och har fått hjälp ta den möjligheten och sluta oroa dig för din Justin Bieber-frissa.

/ Leif

Så all FASS info är uppförstorat? Fass infon finns såklart för sådana som jag, som är i behov av det, inte för andra. Eftersom jag ska ta det varannan dag så är det ju ett stort beslut.
Citera
2013-08-22, 20:45
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Så all FASS info är uppförstorat? Fass infon finns såklart för sådana som jag, som är i behov av det, inte för andra. Eftersom jag ska ta det varannan dag så är det ju ett stort beslut.

Tror du på fullaste allvar att du får byggardoser? Du får doser avsedda för medicinskt bruk så att din kropp fungerar normalt. Tråden är full med information läs på istället för att försöka få allt serverat.

/ Leif
Citera
2013-08-22, 20:47
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldkrakan
Hej, Leif

Först, tack för ditt svar.

Han ville att jag skulle ta nya prover på vårdcentralen, för att vara helt säker på svaret.
Jag fick med ett papper till vc.
Han sade att detta var känsliga prover och för säkerhets skull, var det bäst att ta ett nytt, han var allmänt trevlig.

Han påpekade att han trodde att det bestod av yttre hormonell påverkan i form av orena kosttillskott.
Han såg ingen annan möjlighet..alla andra värden var bra.

Är detta ett katastrofvärde?
Vad beror det på?
Jag kommer givetvis att googla allt jag kan..

Mvh Guldkråkan

Vad menar du med orena kosttillskott? Det är knappast kosttillskottens fel att ditt TSH ligger på 8.0. Ta nytt prov och diskutera frågan fortsättningsvis i någon av de trådar som finns i medicinforumet. Finns gott om trådar som diskuterar frågan som rör TSH/T4/underproduktion/hypotyreos.

/ Leif
Citera
2013-08-22, 20:54
Medlem
Guldkrakans avatar
Citat:
Vad menar du med orena kosttillskott? Det är knappast kosttillskottens fel att ditt TSH ligger på 8.0. Ta nytt prov och diskutera frågan fortsättningsvis i någon av de trådar som finns i medicinforumet. Finns gott om trådar som diskuterar frågan som rör TSH/T4/underproduktion/hypotyreos.

/ Leif

Jag menade inget..läkaren sa..
En sista fråga innan jag drar till medicinforumet.

Kan detta inte vara en effekt från någon aas eller hcg användning, som gör att den är tillfälligt nedtryckt?

Mvh Guldkråkan
Citera
2013-08-22, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldkrakan
Jag menade inget..läkaren sa..
En sista fråga innan jag drar till medicinforumet.

Kan detta inte vara en effekt från någon aas eller hcg användning, som gör att den är tillfälligt nedtryckt?

Mvh Guldkråkan

Jag skulle vilja hålla med Leif och säga att det inte har att göra med aas eller hcg.
Citera
2013-08-22, 22:16
Medlem
Citat:

Ja, den är överdriven. Kolla infon på Alvedon i FASS, täcker nog in alla dåliga bieffekter på denna planet.

Förresten, vad är det du ska ta varannan dag?
Citera
2013-08-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adventualthorizon
då blir det ungefär 10 mg per dag, under 7 dagar. Har man också 10mg egenproduktion, så är man uppe i 20. Stängs egenproduktionen av vid 100mg e7d?

Ja, det lilla du har som egenproduktion stängs av. Tror kroppen producerar mellan 5-7 mg som snitt.
Fast man räknar inte att du har 10 mg i kroppen utan det räknas i nanomols per liter.
10 mg kanske ge dig 15 nmol/L vilket inte är speciellt bra eller så binder SHBG upp testot vilket resulterara i mindre fritt testo i blodet och du hamnar på 11 nmol/L vilket är pissdåligt.
Man måste också tänka på att ge Nebido terapin tid att verka (upp till ett år) innan man börjar tjafsa med läkaren. Allt över 8 veckors intervaller är slöseri med tid och lidande.
Citera
2013-08-22, 23:02
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo.Havoc
Ja, det lilla du har som egenproduktion stängs av. Tror kroppen producerar mellan 5-7 mg som snitt.
Fast man räknar inte att du har 10 mg i kroppen utan det räknas i nanomols per liter.
10 mg kanske ge dig 15 nmol/L vilket inte är speciellt bra eller så binder SHBG upp testot vilket resulterara i mindre fritt testo i blodet och du hamnar på 11 nmol/L vilket är pissdåligt.
Man måste också tänka på att ge Nebido terapin tid att verka (upp till ett år) innan man börjar tjafsa med läkaren. Allt över 8 veckors intervaller är slöseri med tid och lidande.
Men 11 nmol är väll inom ramen för normala värden. 7 anses onormalt i Sverige och är den nedre gränsen.

När vi säger att egenproduktionen stängs av, betyder det att pung kullorna blir små som två sandkorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in