2013-09-01, 22:16
Medlem
Om det nu stämmer att Özil är nära Arsenal, hur kommer det sig att United inte är närmare honom? Större klubb, större vinnarmentalitet (nej jag trollar inte, jag håller själv på Arsenal) och där lär han ju vara direkt välkommen som CM. Det kommer han självklart att vara i Arsenal också men där kommer han att roteras som tia och ute till höger med bl a Walcott, Cazorla och Rosicky. Özil ska gå före alla dessa, det är inget snack om saken. Men jag tror att han hade varit "mer given" i United.
2013-09-01, 22:16
Medlem
MisterMGMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Att köpa Bale för dom pengarna och sälja Özil måste fan vara en av de dummaste affärerna denna Silly Season, helvete vad efterblivet

Nu verkar det i och för sig handla om att fixa ett nytt Real Madrid efter Mourinho-tiden. Så brukar det se ut när det kommer till Real Madrid. Ancelotti vill nog bygga sitt eget lag med nya och "egna" spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av plasil
Om det nu stämmer att Özil är nära Arsenal, hur kommer det sig att United inte är närmare honom? Större klubb, större vinnarmentalitet (nej jag trollar inte, jag håller själv på Arsenal) och där lär han ju vara direkt välkommen som CM. Det kommer han självklart att vara i Arsenal också men där kommer han att roteras som tia och ute till höger med bl a Walcott, Cazorla och Rosicky. Özil ska gå före alla dessa, det är inget snack om saken. Men jag tror att han hade varit "mer given" i United.

Fortfarande 26 timmar kvar. Budet från Man united kommer nog snart!
2013-09-01, 22:17
Medlem
Deferos avatar
Om Suarez går till Real lär väl ändå liverpool vilja spendera suarez-pengarna innan fönstret stänger, vilket man inte kommer hinna. Knappast att man väljer att sitta med 500 miljoner till januari-fönstret och samtidigt utan Suarez.
2013-09-01, 22:17
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Beror på om han känner att han kan spela tillbaka första spaden med tanke på att det är VM nästa sommar

Jo det är klart men han bänkades väl aldrig direkt för att han var dålig, jag följer inte Real men som jag förstod det så var det väl krock med Mourinho på ett personligt plan.
2013-09-01, 22:18
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Haha, ja den figuren ja. En mer intressant fråga är väl vad som händer med Casillas om man tänker fortsätta låta bli att spela honom.

Vi får se hur det blir med Casillas. Han är en klubbikon och uppe där med Santiago Bernabeu Yeste, di Stefano, Raul o.s.v.

Jag tycker att han har högre högstanivå än Lopez men hur ofta kan han nå den? Det är därför jag vill se Lopez som vår förstamålvakt men om Casillas lyckas nå sin högstanivå mer ofta, likt förr där han var helt fenomenal, så ska han starta.
Bannlyst
Citat:

Manchester United kanske inte är sugna på att ge 50 miljoner euro som Arsenal verkar vara.
Medlem
Citat:

Moyes har inte en sportmössa
2013-09-01, 22:19
Medlem
Rafael Hernández ‏@RafaelH117 3m
BREAKING: Ozil chose #AFC over #MUFC because Wenger offered €7m/year, Manchester United only €5m/year. [@Manu_Sainz]

Alltså jag har noll koll på trovärdigheten hos dessa spanjorer, så som sagt, ta det för vad det är.
2013-09-01, 22:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

United är på väg att bli en "vanlig" toppklubb igen..Det är var gubben som höll upp glorian. Moyes har ju inte direkt börjat övertygande heller.
2013-09-01, 22:21
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Att det är på gång från klubbens och Reals sida vore väl rimligt att tro med tanke på alla jävla rapporter från alla tänkbara håll, och det tidigare snacket från bra källor om tyskar. Men att Özil verkligen vill gå till Arsenal vågar jag fan inte hoppas på. Det skulle fan inte förvåna mig om vi ser en Tottenham med Willian.

Om han verkligen är intresserad kan man bara be till gud att Wenger är Cazorlasnabb och slutför alltsammans illa kvickt.

Skulle i mina ögon inte alls vara konstigt om han vill gå till Arsenal, dels tror jag han fått goda rekommendationer av Podolski och Mertesacker, sedan så blir det ju VM i sommar. Att då sitta på en avbytarbänk i Real lär inte öka chanserna direkt när sådana som Götze och Draxler knackar på dörren. För vill han ha kvar sin startplats gäller det att få regelbunden speltid i sitt lag, var han än spelar.

Det konstiga är att Khedira verkar vilja stanna i Real?
2013-09-01, 22:22
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

Man kan ju hoppas att Mertesacker och Podolski bidrar med sitt för att locka landsmannen. Man har ju hört förr att spelare valt ett visst lag efter att ha pratat med sina landsmän som redan spelar för klubben.

United har inte mycket tyskt att komma med..
Nu har jag ju fått upp hoppet så mycket att jag kommer att gråta floder om det skiter sig, kommer han gråter jag också.
2013-09-01, 22:24
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Skulle i mina ögon inte alls vara konstigt om han vill gå till Arsenal, dels tror jag han fått goda rekommendationer av Podolski och Mertesacker, sedan så blir det ju VM i sommar. Att då sitta på en avbytarbänk i Real lär inte öka chanserna direkt när sådana som Götze och Draxler knackar på dörren. För vill han ha kvar sin startplats gäller det att få regelbunden speltid i sitt lag, var han än spelar.

Det konstiga är att Khedira verkar vilja stanna i Real?

Var är det konstiga? Alonso är tillbaks i november och Casemiro är inte i närheten av att vara lika bra som Khedira. Dessutom är Illarra skadad men är snart spelklar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in