2013-08-28, 22:06
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Nja, så illa är det inte. Absolut inte lämpad för att spela ytter i ett 3-5-2-system, men tycker han brukar sköta sina defensiva uppgifter relativt bra. Definitivt inte sämre än övriga yttrar i United, undantaget Valencia.

Förstår inte riktigt varför han skulle vilja flytta för att vara "ett offensivt vapen i vissa typer av matcher" Kan han bara hålla sig frisk så är han som sagt Uniteds överlägset bästa ytter. De åren han var given i startelvan presterade han på fruktansvärt hög nivå. Hävdar nog att han var PLs bästa ytter under 1 1/2 år.

Nä, jag vet inte. Som sagt skulle han vara den överlägset bästa yttern rent offensivt i så fall men om han skall spela regelbundet på en kant så får man ju förmodligen ändra på någon av spelarna (Vidal eller Marchisio) i mitten till en (ännu) mer defensiv inriktning.

Tror hur som helst inte att affären blir av. Känns lite knepig att få in utan att rucka för mycket på det övriga.
2013-08-28, 22:07
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av das-boot
Han saknas i truppen till bayern-matchen. Däremot verkar endast lån vara aktuellt och där har inte Chelsea och pool så bra historia..
Murre och Rodgers har ett mycket bra förhållande
2013-08-28, 22:17
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Eto'o klar för Chelsea, ettårskontrakt med en lön + bonusar på €7 miljoner.

Spännande att se honom i PL.
2013-08-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Murre och Rodgers har ett mycket bra förhållande

Inte när det kommer till lån, längre (hoppas jag).
2013-08-28, 22:27
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Eto'o klar för Chelsea, ettårskontrakt med en lön + bonusar på €7 miljoner.

Någon info hur mycket han fick gå ner i lön ( om det nu är så dvs )
2013-08-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Någon info hur mycket han fick gå ner i lön ( om det nu är så dvs )

-13 miljoner €.
2013-08-28, 22:38
Medlem
snillet_1s avatar
Matri och Astori/Sakho klara för Milan.
2013-08-28, 22:42
Medlem
läramighackas avatar
Matri känns överflödig med tanke på Milans redan fulländade offensiv. Isåfall ser jag hellre Eriksen i Rossoneri. Astori och Sakho hade varit perfekta i en backlinje med Abate och De Sciglio
2013-08-28, 22:44
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Matri känns överflödig med tanke på Milans redan fulländade offensiv. Isåfall ser jag hellre Eriksen i Rossoneri. Astori och Sakho hade varit perfekta i en backlinje med Abate och De Sciglio

Nu ska dom spela CL så lite bredd skadar inte.
2013-08-28, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Då borde Ba vara överflödig. Kan vara ett bra alternativ för Arsenal.

Var inget alternativ för AW då han lämnade N´castle så skulle inte tro att han är det nu heller. Smått bisarrt om han lämnar då det i princip redan stod klart att Benitez skulle sluta till sommaren. Rafa fattade väl hypen folket hade och underlättade lite för sig själv.
Jag är nog en av få som fortfarande är positiv till vad Arsenal kommer åstadkomma under detta fönster.
2013-08-28, 23:35
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Var inget alternativ för AW då han lämnade N´castle så skulle inte tro att han är det nu heller. Smått bisarrt om han lämnar då det i princip redan stod klart att Benitez skulle sluta till sommaren. Rafa fattade väl hypen folket hade och underlättade lite för sig själv.
Jag är nog en av få som fortfarande är positiv till vad Arsenal kommer åstadkomma under detta fönster.
Jag har jättesvårt för övergånger mellan rivaler, och anser inte att Ba är den spelaren som kommer lyfta Arsenal. Säger fortfarande att vi behöver en mittback, och nu när Flamini verkar vara så gott som klar är DM-positionen fylld. Allt annat än en toppforward och en till mittback saknas alltså, och Ba är inte en den forwarden Arsenal behöver.
2013-08-28, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
Jag har jättesvårt för övergånger mellan rivaler, och anser inte att Ba är den spelaren som kommer lyfta Arsenal. Säger fortfarande att vi behöver en mittback, och nu när Flamini verkar vara så gott som klar är DM-positionen fylld. Allt annat än en toppforward och en till mittback saknas alltså, och Ba är inte en den forwarden Arsenal behöver.

Flamini kommer att vara backup i försvaret så det blir antagligen ingen värvning dit. Lär ju komma in en offensiv mitt, en ytter och en anfallare som minst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in