2013-09-01, 22:07
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Att det är på gång från klubbens och Reals sida vore väl rimligt att tro med tanke på alla jävla rapporter från alla tänkbara håll, och det tidigare snacket från bra källor om tyskar. Men att Özil verkligen vill gå till Arsenal vågar jag fan inte hoppas på. Det skulle fan inte förvåna mig om vi ser en Tottenham med Willian.

Om han verkligen är intresserad kan man bara be till gud att Wenger är Cazorlasnabb och slutför alltsammans illa kvickt.
Hoppas hoppas! Som jag skrev tidiagsre så sa ju Wenger att man behövde signa 1-2 världsspelare så detta kan ju vara på riktigt
2013-09-01, 22:09
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Alltså fan vilken let down detta kan bli nu också ifall han går till typ PSG eller United istället. Snälla, för en gång skull kan väl vi få köpa något stort också?

Funderar på om man ska skita i all internet idag och imorgon sen gå igenom allt i lugn och ro när fönstret är stängt. Problemet är ju dock ifall man möts av att Arsenals enda värvningar blev Viviano och Salomon Kalou. Plus Bendtner då...

Ja man vågar fan inte hoppas på något. Bättre att kallt räkna med att han går till United. Men en jävla massa rykten är det, det kommer man inte ifrån.
Medlem
TKD_1337s avatar
Adan har fortfarande inte hittat en ny klubb. Ni vet han som Mourinho "just då" tyckte var bättre än Casillas. Vi är beredda att släppa honom gratis för att göra det enklare för honom att hitta en ny klubb.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Runt 15 miljoner euro.

Hade för mig att det var något sånt. Ett riktigt kap så här med facit i hand. Real gör inte bara idiotiska affärer Ser ut att bli en rätt fin vinst.

Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag vill inte se Özil och Isco dela på en plats utan. Bägge är mångsidiga. Så var det t.ex. mellan Özil och Kaka.

Jag kan fortfarande inte se att Özil ändrar sig men om vi nu utgår från att han flyttar så kommer väl Wenger använde sig av denna offensiva kvartett:

Giroud
Cazorla - Özil - Walcott

Fast nu har man ju Bale som ska in också. Det är helt enkelt så att Özil och Di Maria är överflödiga. Förstår det. Du har väl ett extra gott öga till Özil om jag inte minns helt fel

Lär bli något sånt ja. Tror Giroud kommer göra 20+ med den offensiva kvartetten som backar upp honom så egentligen behöver vi inte någon ny stjärnanfallare utan en bättre backup än Sanogo vore att föredra. Typ Quagliarella som det ryktats om. Eller Ba.
2013-09-01, 22:11
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Runt 15 miljoner euro.

Tror han kostade €18M och var det inte kring €5M som Bremen fick ge?
2013-09-01, 22:11
Medlem
Etrit Berisha klar för Lazio. Detta innebär med all säkerhet även att Udineses 50% av Candreva snart tillhör Lazio. Tydligen ska nuvarande andremålvakten Bizzarri gå som betalning i motsatt riktning, det enda klubbarna väntat på har varit att det skulle lösa sig med Berisha.

Yilmaz verkar dock rinna ut i sanden. Atlético ska tydligen ha gett sin in i leken...
2013-09-01, 22:12
Medlem
Att köpa Bale för dom pengarna och sälja Özil måste fan vara en av de dummaste affärerna denna Silly Season, helvete vad efterblivet
2013-09-01, 22:13
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Adan har fortfarande inte hittat en ny klubb. Ni vet han som Mourinho "just då" tyckte var bättre än Casillas. Vi är beredda att släppa honom gratis för att göra det enklare för honom att hitta en ny klubb.

Haha, ja den figuren ja. En mer intressant fråga är väl vad som händer med Casillas om man tänker fortsätta låta bli att spela honom.
2013-09-01, 22:14
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Hade för mig att det var något sånt. Ett riktigt kap så här med facit i hand. Real gör inte bara idiotiska affärer Ser ut att bli en rätt fin vinst.

Fast nu har man ju Bale som ska in också. Det är helt enkelt så att Özil och Di Maria är överflödiga. Förstår det. Du har väl ett extra gott öga till Özil om jag inte minns helt fel

Lär bli något sånt ja. Tror Giroud kommer göra 20+ med den offensiva kvartetten som backar upp honom så egentligen behöver vi inte någon ny stjärnanfallare utan en bättre backup än Sanogo vore att föredra. Typ Quagliarella som det ryktats om. Eller Ba.

Vi har ju samtidigt sålt Higuain, Kaka och Callejon så jag tror man kan göra alla nöjda med speltiden. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så finns det ingen logik i att alla i en offensiv kvartett (t.ex. Benzema, Özil, Bale och Ronaldo) är självskrivna utan det måste roteras en hel del. Detta gäller dock inte Ronaldo som är i en klass för sig i laget.

Om någon till ska lämna så vill jag att di Maria gör det istället för Özil. Å andra sidan förtjänar Özil att vara startspelare i ett topplag.

Jo, Özil är en favoritspelare och spelar i min favoritklubb så det är lite svårt.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-09-01 kl. 23:09.
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tror han kostade €18M och var det inte kring €5M som Bremen fick ge?

Kollade upp det nu och det stämmer som du säger. Blir hur som helst en plusaffär för Madrid rent monetärt, om det sedan är rätt sportsligt? Tja.
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Haha, ja den figuren ja. En mer intressant fråga är väl vad som händer med Casillas om man tänker fortsätta låta bli att spela honom.

Beror på om han känner att han kan spela tillbaka första spaden med tanke på att det är VM nästa sommar
Medlem
P.Gs avatar
Hoppas att Özil rör på sig. Fantastisk spelare i sin karriärs zenit, han ska fan inte sitta på en bänk eller vara "rotationsspelare".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in