2013-09-01, 10:29
Medlem
Ace Venturas avatar
Kom hem en bra bit före midnatt igår kväll och social som jag är satte jag mig för att köra ett litet nattpass då. (Alltid uppskattat av den bättre hälften). Eftersom jag var i bra "form" tänkte jag iaf dra ihop min 30 kills lite snabbt. Och visst gick det hyggligt bra. Kom till 28 kills ganska snabbt (bl.a. genom en Top Gun i Hellcaten, vackert så) - men där tog det tvärstopp. Började också bli rätt mosig ungefär vid den tidpunkten och ville inget annat än att bara gå och lägga mig - men va fan.... 2(!) kvar!?

Då kickade min WoT-förbannelse in. Skitlagen kom i parad! En efter en. Match efter match spelades av.... inte bara utan kills, utan även torsk efter torsk. Blev mer och mer oinspirerad och till slut kunde jag knappt hålla ögonen öppna. Slutligen sa jag till mig själv: "en sista". Sen skiter jag i det oavsett. Och av en ren tillfällighet var det Tiger II som stod på tur. Trycker på Battle och ser när jag kommer in i matchen att det som vanligt är en tier X-fight. Alltid! Så jävla tröttsamt!! Var en millimeter från att bara köra en afk och gå och lägga mig, men det är inte riktigt min stil att ge upp - ever. Så jag rullade iväg ändå:

http://www.dumpt.com/img/viewer.php?file=sxii9szzwcznq5yi7t6r.jpg

Ingen monstermatch kanske men alltid kul att dra in en Ace Tanker på en kärra som så många kör, dessutom mot mest tier IX och X motstånd. D e s s u t o m fick jag mina sista kills äntligen! 32 - done deal!

....fast några krediter trillade inte in? DÅ först surfar jag in på WoT-sajten och ser att det där eventet tog ju för f*n SLUT tidigare på dagen!? Argh!! Rullgardin ner, på alla sätt och vis. Fy fan vad sur jag blev.

Det blev ingen lördagsbonus x2 för damen iaf (det är ju t.o.m. x3 nu i helgen. Orka...).
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-01 kl. 10:45.
Citera
2013-09-01, 13:31
Medlem
Eldarons avatar
Av 16 matcher så mötte jag SPG på 3 av dom..
Är det bara jag som tycker att det är mycket roligare att spela när man måste tänka på att ställa sig bakom skydd och inte bara stå på samma ställe hela jävla tiden och mata skott efter skott utan att få besök av HE-Tomtar på taket?
Mer SPG önskar jag. Otroligt irriterande när en AT-8 eller liknande ställer sig på en bra position så man bara kan skjuta på den fan från ett håll utan att den fan får sig en jävel på taket.
Citera
2013-09-01, 15:32
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldaron
Av 16 matcher så mötte jag SPG på 3 av dom..
Är det bara jag som tycker att det är mycket roligare att spela när man måste tänka på att ställa sig bakom skydd och inte bara stå på samma ställe hela jävla tiden och mata skott efter skott utan att få besök av HE-Tomtar på taket?
Mer SPG önskar jag. Otroligt irriterande när en AT-8 eller liknande ställer sig på en bra position så man bara kan skjuta på den fan från ett håll utan att den fan får sig en jävel på taket.
all strategi är borta nu, har man en tank med bra front armor kan man typ bara ställa sig helt öppet och blocka en passage, inget att frukta

lite patetiskt, men alla nybörjare och dom som inte kan tänka taktiskt är glada som fan att där inte finns arty :P
Citera
2013-09-01, 16:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ingen monstermatch kanske men alltid kul att dra in en Ace Tanker på en kärra som så många kör, dessutom mot mest tier IX och X motstånd. D e s s u t o m fick jag mina sista kills äntligen! 32 - done deal!
Låt mig gissa, du nästan sov igenom matchen, lullade runt som en full höna och sköt åt både höger och vänster men på nåt mysko sätt gjorde du rätt saker vid exakt rätt tillfällen och efteråt undrar du vad fan som hände?

Citat:
Ursprungligen postat av Eldaron
Inte bara du men djävligt nära, 99% av alla på NA är idioter som inte förstår vad spg tillför till spelet utan bara skriker att de är fusk, "point and click" och sån skit...

Sen har man den där sista procenten som faktiskt talar med en och frågar om support, som uppskattar att man hjälper till etcetera.
Citera
2013-09-01, 18:45
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Låt mig gissa, du nästan sov igenom matchen, lullade runt som en full höna och sköt åt både höger och vänster men på nåt mysko sätt gjorde du rätt saker vid exakt rätt tillfällen och efteråt undrar du vad fan som hände?
Ha ha! Precis. Somnade till med fire-knappen nedtryckt typ...

Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Testat T71 lite på testservern nu och jag har gillat den hittills. Verkar vara en light i min smak sen de tog bort T-50-2.

Vad tycker ni som har kört den?
Håller med plattnäbben. Jäkligt skoj! Hade också urdåliga stats i början men det har tagit sig rejält nu. Den är riktigt trevlig och du kan som sagt lägga ner lite större tanks med den också. Några gånger har jag t.o.m. vunnit poängligan i laget i tier X-matcher med lilla T-71. Så visst kan den kan prestera både som scout och som "killer".

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det verkar som om det här med att använda bots har fått ett rejält uppsving, eller så skiter WG bara i det. Personligen tycker jag att det börjar bli jävligt irriterande med alla bots som kör med tornet bakvänt, ställer sig i hörnor, skjuter på fel mål o.s.v.
Förklara för mig. Använder man bots bara för att man inte orkar köra ihop xp:s själv eller finns det något annat syfte? Statsen lär väl inte bli så bra på det kontot dock...

En annan sak som jag sett är att det finns dumdryga idioter på WoT-forumet som har konton med enbart t.ex. tier VII till X-matcher reggade. Hur går det till? Man kan ju inte bara kliva in på tier VII och börja där?
Eller folk som har typ 200 matcher och inget mer - men är reggade sedan 3 år tillbaka?

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Håller på med det kinesiska trädet just nu, kanske vore en idé att köpa t-34-3 som crew trainer om de nu inte envisas om att ha den i gift shop istället för in game
Vad spelar det för roll? Eller tänkte du använda guld som du redan har, för annars kan det ju inte vara någon skillnad?

Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Jag klipper som sagt var 3 st som kommer glidande där, vilket iofs är lite flyt, gnällkungen får noll träff och vi vinner med 14-3, på slutet så kan jag ju inte hålla mig så jag småretas med snubben om att han får fan börja chippa in lite för laget.....
Ha ha! Humor! Mer sånt.
Citera
2013-09-01, 19:15
Medlem
3 Tog's i Platoon suger hårdare än hårt.
Våran vinstprocent chans 60%.

Tog's arna är superstatistiker, med super statistik. Halvägs till motståndarens flagga (där jag redan är och dödar 2 Artillleries 1 Churchill1 och aktar mig för ARL44 och en SU122a med min E-25) när TOG'sarna är halvvägs så cappar dom (EDIT:motståndaren) efter att ha dödat vårt försvar. Jag är pinned av ARL44 och SU122 och är väldigt skadad och varesig hinner tillbaka till vår flagga utan att dö på kuppen, eller överleva väl när jag kommer fram.
Summar summarum, TOG'sarna hinner varesig till vår flagga eller motståndarens flagga då dom är mitt i kartan.

Ytterligare ett bevis på att bra statistik inte är samma som bra taktiker och lagspelare.

Matchen innan Redshire , Encounterkartan. Ena lagets står på ena kullen vårt lag på andra kullen och hindrar någon från att cappa. Jag drar till deras kulle och scoutar med min WZ-131 tillsammans med en BC-25t , några motståndare hinner dit långt efter oss förutom en T71a som inte har en chans mot oss två. Vi dominerar både våran kulle och vi äger deras också då motståndaren inte kan stå där pga vår scoutning.
Vi vinner trotts en vinstchans på 40% och att alla 6 topparna i deras lag är MYCKET bättre än våra bästa spelare, dom hadde grymma spelare i botten med, men som inte spelade så stor roll.

Återigen vann taktik före statistik.

Förövrigt förlorar jag numera oftare med lag vinstchans på 55-65% än med lag vinstchans på 40-50%.

Verkar som att endel litar helt på sina stats , och glömmer bort att varje match kräver olika mycket av en, men framförallt olika taktiker beroende på vad motståndaren gör.
Det finns tomater som kan överraska de blå och lila spelarna.
Även jag som "bara" är grön kan överraska de blå och lila, men jag ska erkänna att jag oftare blir mosad av dom än tvärtom.
Gamla spelare som är så inpräntade i EN taktik att dom tror den funkar hela tiden i alla år. Utan en tanke på att det finns alltid mottaktik till en taktik.

Ett exempel från fotbollen (Jag kör dessa exempel , för fotboll kan jag):
De tyska topplagen gjorde mos av de spanska i Champions league förra säsongen för de tyska lagen valde en taktik som inte de spanska lagen tänkte på och körde på med sin vanliga spel stil. Speciellt Barca som passar 50 passningar vid mittlinjen innan bollen går framåt.

Statistik är bra fingervisning, men i slutändan är det lagets prestation som spelar roll.
Senast redigerad av 1988 2013-09-01 kl. 19:23.
Citera
2013-09-01, 19:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ha ha! Precis. Somnade till med fire-knappen nedtryckt typ...
Misstänkte det, är dom där matcherna som jag lyckas bäst med men inte har en enda djävla aning om hur fan jag gjorde :S
Citat:
Förklara för mig. Använder man bots bara för att man inte orkar köra ihop xp:s själv eller finns det något annat syfte? Statsen lär väl inte bli så bra på det kontot dock...
En slö djävel som inte orkar spela in xp och krediter använder bot.
Citera
2013-09-01, 19:21
Medlem
Citat:

Nu är ju botting inte vitsen att man inte pallar lika för alla. Endel har gjort det till en affärsverksamhet genom att botta för att sälja kontona till folk som inte orkar samla ihop till Tier 10 tanks själva.
Men jag förstår mig inte på dom ändå varför man bottar i WoT då det finns andra spel man kan botta på och man tjänar pengar PLUS att det man bottar med inte får något som är dåligt (tex dålig statistik).

Jag vet inte om jag har rätt eftersom att botting och fusk inte är något för mig, men det är så jag uppfattat att det går till. Det brukar kallas för Real World Trading, men är strikt förbjudet i de flesta spelen OM man kan bevisa det , vilket är svårt.
Citera
2013-09-01, 20:00
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Vad spelar det för roll? Eller tänkte du använda guld som du redan har, för annars kan det ju inte vara någon skillnad?
Guld från SP, kan vara kul att prova någon ny tank utan att betala när jag ändå har lite guld sedan tidigare

Men så läser man att de bara "kanske" ska lägga till T-34-3 ingame, beroende på hur bra den säljer i gift shopen. Sen så var det snack om att de ska öka priserna på alla Tier 8 premiums till 11k guld. DVS om man får ~7500 för SP så kan jag ändå inte köpa något mer än en Tier 7...

Om det blir så, så behåller jag min pershing
Citera
2013-09-01, 20:41
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Jag vet inte om jag har rätt eftersom att botting och fusk inte är något för mig, men det är så jag uppfattat att det går till. Det brukar kallas för Real World Trading, men är strikt förbjudet i de flesta spelen OM man kan bevisa det , vilket är svårt.

Ok, har förstått att det går till ungefär så. Vad kostar ett sånt account att köpa? Är det några pengar i det eller förstör dom våra battles för småsmulor?

Vore så otroligt dyngtrist att köpa ett "färdigt" account dock. Vad är vitsen liksom...
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Guld från SP, kan vara kul att prova någon ny tank utan att betala när jag ändå har lite guld sedan tidigare

Men så läser man att de bara "kanske" ska lägga till T-34-3 ingame, beroende på hur bra den säljer i gift shopen. Sen så var det snack om att de ska öka priserna på alla Tier 8 premiums till 11k guld. DVS om man får ~7500 för SP så kan jag ändå inte köpa något mer än en Tier 7...

Om det blir så, så behåller jag min pershing
Ok, fattar.

Tänkte först behålla min SP men börjar bli mer och mer tveksam iom att vi får guld för den. Håller med om att det vore kul att byta premiumkärra. Fast 11k guld låter svettigt.

-----

I övrigt måste jag säga att septembers mission (250k för 15 vinster och/eller 1 premiumdag för 50k xp:s) är grymt bra! Premiumdag orkar jag oftast bara spela ihop när det är x3 eller mer men 250k krediter fixar man ju varje dag. Dessutom ger vinster istället för kills ett betydligt bättre spel. Tycker folk varit mycket mer skärpta idag. Kan vara en tillfällighet men jag tror inte det faktiskt...
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-01 kl. 20:50.
Citera
2013-09-01, 22:16
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Inte bara du men djävligt nära, 99% av alla på NA är idioter som inte förstår vad spg tillför till spelet utan bara skriker att de är fusk, "point and click" och sån skit...

Haha, påminner mig om Battlefield: 3 när alla grät (gråter kanske? Inte lirat på över ett år, men noobs är noobs..) över M16A3, att den var "point-and-click" och "no recoil".

Frågan är ju vad som inte faller i den kategorin i en arcadeshooter? Alla vapen var i princip likadana, skillnaden var mest utseendet och ljudet.

OnT: Vad gäller SPG så tycker jag att patchen var dåligt implementerad, jag är glad över att halva laget inte består av SPG's längre, men så många matcher man går utan dem nu är heller inte riktigt bra. En bra förare av en sådan är ganska bra att ha då det försätter fiendelaget på flykten och skapar kaos.

Argumentet om att det är point-and-click är ju för jävla löjligt, hur skillat är det att panga på andra vagnar egentligen?

Visst, man kan dra upp weakspots och allt det, men med sådan hög pen som bössorna har tycker jag inte att det är relevant.
Citera
2013-09-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ok, har förstått att det går till ungefär så. Vad kostar ett sånt account att köpa? Är det några pengar i det eller förstör dom våra battles för småsmulor?

Vore så otroligt dyngtrist att köpa ett "färdigt" account dock. Vad är vitsen liksom...

Håller med dig fullständigt, inge kul att köpa färdiga konton, men det finns massor med folk som inte pallar grinda.
Jag vet inte vad sådana accounts kostar då jag ej är intresserad av att köpa. Men det finns hela grupper som ägnar sig enbart åt botting och sälja konton. Låt oss säga att man får 300-1000 per konto
dom bottar upp 20 konton, då kan dom tjäna mellan 6000-20000. Men jag är övertygad om att dom bottar upp mer än 20 konton, då det går att tjäna grova på pengar på det utan att riskera något straff.
Dvs om inte diverse lands skattemyndigheter lägger sig och börjar kräva skatt, men de professionella "bot-grupperna" är nog smartare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in