2013-08-29, 16:33
Medlem
Knarkads avatar
"My"
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002674351008

Citat:
Birgitta Dahl Hugo är en stor kille nu!
den 17 januari 2012 kl. 08:05 via mobil

Linda Svensson Var går han nu? Har ni flyttat än?
den 17 januari 2012 kl. 08:15

Louise Sandström vart han går skriver jag inte ut då det finns "vissa hot"..
den 17 januari 2012 kl. 20:50 via mobil

My's nya facebook
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003383435887

Mathias
http://www.facebook.com/mahtias.persson

Citat:
My Sandström
för 21 timmar sedan
Fruktansvärt trött på att bli kränkt som människa nu och att får höra slangord varenda jävla dag!
Gilla · · Dela
Marianne Römer gillar detta.

Sverker Hellman va ??
för 21 timmar sedan · Gilla

My Sandström behöver jag nämna några namn???

Sverker Hellman men jag gissar börjar på B o slutar på jörn

My Sandström jag säger inget så har jag inget sagt..

Therese Bonath <3<3<3
för 21 timmar sedan via mobil · Gilla

Lina Hammarstedt tyckte jag skymtade han innan. har han stora näsborrar?
för 20 timmar sedan via mobil · Gilla

My Sandström ringer nu
för 20 timmar sedan · Gilla

Kamila Wennerberg tänker på er kom gärna ner til traryd någon dag
för 20 timmar sedan via mobil · Gilla · 1

Tina Lillan Dassarullen Friberg Det bör få ett slut
för 20 timmar sedan via mobil · Gilla

Rebekah Andersson Nu får de va slut på den där skiten tycker jag. Det är ju helt sinnessjukt.
för 18 timmar sedan via mobil · Gilla

Jenny Ranta Tänker på dig vännen
för 17 timmar sedan · Gilla

På bloggens kommentarer ser man att folk har haft tillgång till My's facebook.
http://postimg.org/image/oipx1ehbn/

http://postimg.org/image/9jekai2c7/

Läs mer, se mer. Över 1000 kommentarer med dynga och länkar.
http://mammapappahuggelito.blogspot.se/2011/05/valkommen-till-varan-familje-blogg.html#comment-form
Senast redigerad av Knarkad 2013-08-29 kl. 17:02.
Citera
2013-08-29, 18:25
Medlem
djunashs avatar
Bra jobb Knarkad! Mer sånt!
Citera
2013-08-29, 18:32
Medlem
Allting är så sjukt!
Citera
2013-08-30, 08:06
Medlem
Håller med Slussen. Sett B*örn en ggr o M* s familj har jag sj erfarenhet av. Jävla white trash. De borde inte få ha barn ngn av dem. Syrran är fan inte heller frisk. Tror inte fröken M* är särskilt oskyldig men offer är hon bra på att vara.
Citera
2013-08-31, 12:04
Medlem
Först hade man supersympati för My men efter att det kommit fram att hon är gammal knarkare som verkar hängt runt på krogen och bli ihop med enbart mycket äldre män så känns hon inte så oskyldig också, blir gravid efter en månad och säger "att hon inte trodde att hon kunde bli gravid" känns ju inte heller som att hon är så rekorderlig i huvet. När man såg hennes nya snubbe så fick man en känsla av att hon haffade första bästa äldre alko/narkoman som visade intresse för henne.

En rejäl WT-soppa där dom största förlorarna är dom stackars barnen som hamnar i underläge direkt vid födelsen.
Citera
2013-08-31, 15:50
Medlem
Även om tjejen verkar sina egna problem så är det inte okej för exxet att stalka. Jag fattar inte riktigt grejen när exkille/tjej envisas med att ställa till det. Är dom så djävla dum i huvudet att dom tror att allt blir bra då? det finns väl ingen som går tillbaka till ett dåligt förhållande bara för att exxet kallar en för hora och sprider en massa skitsnack.

Sen blir jag inte ett skit förvånad att dom kör ett sånt här taskigt innehåll i ett, i annars bra koncept. Jag menar om Aro och hans medarbetare hade gjort en grundlig research och kollat av diverse bloggar och facebookkonton, så hade dom ju sett att, just i det här fallet, är båda parter lika stora skitstövlar.

Någon här som vet mer om M* och hennes beteende mot B*örn, mer än skitsnacket alltså
Citera
2013-08-31, 16:43
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Jag fattar inte riktigt grejen när exkille/tjej envisas med att ställa till det. Är dom så djävla dum i huvudet att dom tror att allt blir bra då? det finns väl ingen som går tillbaka till ett dåligt förhållande bara för att exxet kallar en för hora och sprider en massa skitsnack.

Näee man går för det mesta ALDRIG tillbax till en sådan som just har stalkat någon. Och en sådan person som kan ens hålla på så mot en annan människa är oftast en ostabil, omänsklig, sakanar empati, psykiskt sjuk, osäker på sig själv, en enstöring.. en person med kraftiga störningar i hjärnan med andra ord. En Person som inte klarar av ett NEJ! En person som troligtvis har utsatts för någon slags misshandel eller utnyttjats under barndommen. Med andra ord en stalker är en ostabil psykiskt sjuk person! En stalker har enormt dålig självkänsla!
Citera
2013-08-31, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Även om tjejen verkar sina egna problem så är det inte okej för exxet att stalka. Jag fattar inte riktigt grejen när exkille/tjej envisas med att ställa till det. Är dom så djävla dum i huvudet att dom tror att allt blir bra då? det finns väl ingen som går tillbaka till ett dåligt förhållande bara för att exxet kallar en för hora och sprider en massa skitsnack.

Sen blir jag inte ett skit förvånad att dom kör ett sånt här taskigt innehåll i ett, i annars bra koncept. Jag menar om Aro och hans medarbetare hade gjort en grundlig research och kollat av diverse bloggar och facebookkonton, så hade dom ju sett att, just i det här fallet, är båda parter lika stora skitstövlar.

Någon här som vet mer om M* och hennes beteende mot B*örn, mer än skitsnacket alltså

Vad har My gjort exakt mot Björn på Facebook och på bloggar? Har missat det.
Citera
2013-08-31, 22:29
Medlem
Om ryktena stämmer så blev hon gravid med Björn när hon "dejtade" ngn annan med unge nr 2.
Citera
2013-09-01, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfabus
Tror också att det finns ugglor i mossen här. Det jag finner sjukt roligt är att båda makarna påstår sig ha haft sex med den andres fru.

Självklart är det något jävligt knäppt med det hela.
Men samtidigt tycker jag fallet är glasklart..

Valbone arbetar på integrationsenheten, vilket också uppges i dokumentären att hon känner igen Lina som smyger runt utanför hennes arbetsplats. Senare när hon kan placera varför hon känner igen Lina ligger förklaringen i att Lina & hennes man har tidigare varit på möte hos Valbone på Integrationsenheten. Trakasserierna ska ha pågått i 4 år, vilket stämmer ganska bra tidsmässigt enligt Valbones utsago om att det var ca 4 år sen hon var handläggare i Linas fall på integrationsenheten. Därför kan man misstänka att detta är startskottet på Linas utåtagerande.

Vad som fått Lina till att börja uppvakta Valbones man och hänga utanför Valbones jobb kan man ju dock fråga sig. Vilket senare leder till stalking som urartar till att trakassera deras barn, hänga utanför deras bostad, försöka köra på sonen på mopeden och slutligen får även polisen omhänderta och transportera Lina av bussen efter att hon iklädd burka hotat Javi? (valbones man) att hon har kniv under ett av hans arbetspass.

En gissning på motivet till detta beteende är att:
a) antingen hyser Lina agg till Valbone för att hon kanske avslagit något på integrationsenheten som Lina & Mannen velat. Vilket leder till att Lina använder Javi för att komma åt Valbone. Dvs hämnd.

b) Det skulle också kunna vara så att Lina är "avundsjuk" på Valbone, dvs i mötet med den "professionella" kvinnan på integrationsenheten som har hand om hennes ärende så slår något slint och hon helt enkelt vill ha det liv Valbone har. Vilket förklarar varför hon säkert rekar på både Valbone och Javi, för att sedan försöka vinna Javi genom att vara sensuell. När hon sen inte får Javi blir hon istället aggressiv och tar till hotfulla metoder.

Däremot måste jag säga att Javi är rätt naiv om han tror att det hela ska avta genom att ligga med Lina. Men å andra sidan är detta uträknat av Lina då hon ändå filmar akten....

Man kan ju sedan fråga sig varför Linas man väljer att stå fast vi henne fast han vet att det finns bevis för att Lina och Javi legat med varandra? Hade inte en vanlig äkta man blivit förbannad?
Detta kan vara en förklaring till varför han stödjer Linas version om att han och Valbone skulle haft en affär. Han hoppas på att kunna få ett skadestånd = cash genom att sitta på röven och verka trovärdig, även om det så innebär att begå mened i rätten. Vilket passar Lina perfekt då mannen är nöjd för han får pengar och hon själv är nöjd över att "knipa åt" Valbone och därigenom också kan fortsätta trakassera både familjen och fortsätta förfölja Javi.
Uppenbarligen njuter hon ju av det hela.

Vad det beror på kan jag inte svara på men jag skulle inte utesluta att hon kanske har något psykiskt problem som får henne till att bete sig och agera som hon gör.
Ta bara exemplet på hur hon reagerar utanför hovrätten i Stockholm, det är inte normalt beteende, om man vet att man har rätt. Varför känna sig träng och tvungen att börja vifta om man har rent mjöl?
Likaså att gå in och försvara sig på flashback och låtsas vara någon annan och flippa ur hej vilt är inte heller normalt. Det är rätt tydligt att det är personen själv i fråga när det ena stunden heter "jag är gammal granne till Valbone" för att sen skriva "jag känner Lina mycket bra och vi har båda sett Valbone komma ut från Linas lägenhet när hon varit bortrest".
Så ja, jag tror det hela ligger i att något från mötet på integrationsenheten fick det att slå slint och därav börjar hennes märkliga beteende. Vilket är rätt vanligt att människor som arbetar kommunalt ofta får stå ut med och tidigt får lära sig skilja på privat och professionellt.
Det är ju faktiskt inte det svåraste att genom ett namn ta reda på vart hon bor utifrån offentliga uppgiften och därefter bevaka Valbone och hennes familj. På så sätt finner hon mannen Javi och sen rullar det hela på.
Den fråga man dock ska ställa sig är: gör hon det som en hämnd för att sätta åt Valbone? Eller är det Javi hon är ute efter då han avvisat henne?
Dvs vem av dem är det som hon är ute efter egentligen? Eller har "måltavlan" ändrats med tiden?

/ Beteendevetaren
Senast redigerad av CharmigSekreterare 2013-09-01 kl. 01:41.
Citera
2013-09-01, 09:54
Medlem
Hyfabuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharmigSekreterare
text
Du gör fel i att anta att allt är precis som det lagts fram i Stalkers. Vi har inte sett några bevis alls för historien som presenterades. Med tanke på omständigheterna låter det troligare att familjerna skulle varit vänner och sedan börjat bråka, varpå Valbone använder Stalkers som ett vapen.
Citera
2013-09-01, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfabus
Du gör fel i att anta att allt är precis som det lagts fram i Stalkers. Vi har inte sett några bevis alls för historien som presenterades. Med tanke på omständigheterna låter det troligare att familjerna skulle varit vänner och sedan börjat bråka, varpå Valbone använder Stalkers som ett vapen.

Spekulera heter det. Jag har inte sagt att DET ÄR SÅHÄR.
Men lägger man ihop 1+1 så verkar det mest troligt.
Jag menar det finns tidigare domar mot Lina (ja, de går att begära ut ifrån domstolen), så den biten stämmer.
Sen är det fakta att Valbone jobbar på integrationsenheten i Borlänge, vilket också är väldigt enkelt att kolla om man letar lite. Så helt otroligt är det inte att Lina & hennes man skulle ha haft ärende där av olika anledningar, som Valbone nämner. Tidsmässigt stämmer detta även med när trakasserierna började, dvs för ca 4 år sen.
Det som är A&O inom ett sådant yrke som Valbone har är att man inte har en privat relation till de man handlägger ärenden åt.

Däremot är det väl omständigheterna som är luddiga om varför de påstådda anklagelserna uppstår och varför Javi och Lina har ett samröre. Det är det jag för en spekulation kring.
Men det finns ju filmade bevis på att Lina rört sig runt Valbones hem, samt en polisrapport som styrker att Lina blivit eskorterad av den buss Javi kört när hon var iklädd burka och hotade att hon hade kniv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in