2013-08-30, 02:19
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seaturtle
Behöver formatera om min dator, min fråga är om jag behöver köra en factory reset via dotorns återställnignsprogram som blir till Vista och sen installera WIN7 på nytt eller kan jag formaterar om hårddisken till 0 om jag bara kör med WIN7 cdn.
Det sistnämnda, och se till att formatera C: under Anvancerat i installationen, så får du en nyinstallation utan några rester.

Kör inte bara Win7-CDn, du måste starta datorn med den. Kör du den bara i ett struligt Vista så får du med strulet, och kan även ej formatera ditt C:.
Senast redigerad av Skadat gods 2013-08-30 kl. 02:26.
Citera
2013-08-30, 07:03
Medlem
Faktory reset finns väll bara i märkes datorer?

Men även då så är ren installation med Win 7 DVD att föredra. Ändra i bios så att datorn startar från DVD. Se till att ta bort alla partitioner på Windows disken samtidigt under de avancerade alternativen (2st efter varandra).

Vissa fel räcker det inte att formatera och installera om. Folk var tvungna att även ta bort partitionerna på Windows disken för att lösa dom. Tex för att bli av med Vista fel som annars följde med till Win 7.
Senast redigerad av panpo98 2013-08-30 kl. 07:08.
Citera
2013-08-31, 08:42
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Men även då så är ren installation med Win 7 DVD att föredra. Ändra i bios så att datorn startar från DVD. Se till att ta bort alla partitioner på Windows disken samtidigt under de avancerade alternativen (2st efter varandra).

Vissa fel räcker det inte att formatera och installera om. Folk var tvungna att även ta bort partitionerna på Windows disken för att lösa dom. Tex för att bli av med Vista fel som annars följde med till Win 7.
+1 Lika bra att göra rent ordentligt direkt. Vista is a real biatch
Citera
2013-08-31, 18:34
Medlem
Finns säkert massvis med svar på denna fråga här i tråden men orkar inte kolla varje sida/hittar inte med sökfunktionen.

Jag behöver formatera datorn men har inte tillgång till en optisk läsare (varken intern eller extern). Kan man lösa det med en USB-hårddisk? Frågan gäller Windows 7.
Citera
2013-08-31, 18:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k_carlstroem
Kan man lösa det med en USB-hårddisk? Frågan gäller Windows 7.

Då ska du får ett kort svar - ja.

Sök annars i tråden så finner du tips och trick hur man utför detta.
Citera
2013-08-31, 21:12
Medlem
Problem med win xp installation, hittar ej disk?

Ska formatera en 5 år gammal dator som aldrig blivit omformaterad. En gammal Dell stationär. Jag poppar i min windows skiva och bootar upp installationsprogrammet. När jag kommer till listan där man ska välja hårddisk är listan tom och trycker jag enter blir det bluescreen. Bifogar en film på hela grejen. Vad kan vara fel här? varför hittar inte setup min disk?

http://videobam.com/OhTRQ

Mvh Nicklas
Citera
2013-08-31, 21:43
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k_carlstroem
Finns säkert massvis med svar på denna fråga här i tråden men orkar inte kolla varje sida/hittar inte med sökfunktionen.

Jag behöver formatera datorn men har inte tillgång till en optisk läsare (varken intern eller extern). Kan man lösa det med en USB-hårddisk? Frågan gäller Windows 7.
Se http://windowshjalp.se/?p=59.
Citera
2013-08-31, 21:43
Medlem
sommarlovs avatar
Hur gammal är skivan?
Rekommenderar starkt att du har ordnat med en installationsskiva med SP3 integrerat!
Citera
2013-08-31, 22:53
Medlem
Har testat 2 olika xp-skivor. En som följde med datorn och en nyare med sp3 som jag laddade ner. Samma resultat. Något i bios man kan ställa in?
Citera
2013-08-31, 23:14
Medlem
wastedandlazys avatar
Jag har en laptop och har två hdd:C: och E:
På E: har jag bara foton.

Kan jag ominstallera windows på C: och låta E: stå orörd?
HUr gör jag?
Citera
2013-08-31, 23:17
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastedandlazy
Jag har en laptop och har två hdd:C: och E:
På E: har jag bara foton.

Kan jag ominstallera windows på C: och låta E: stå orörd?
HUr gör jag?
Ja, det kan du. I installationsprocessen kan du välja vilken partition du vill att Windows ska installeras på.
Citera
2013-09-01, 00:21
Medlem
bjonndroggs avatar
Kan vara att din xp-skiva inte har SATA drivers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in