2013-09-01, 00:31
Medlem
Polyklorfenols avatar
Hur fungerar datorn för övrigt? Vad är anledningen till att du vill installera Windows på nytt?
Citera
2013-09-01, 00:33
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Du löser det enklast med att lägga in drivrutiner på en anpassad installations-CD.
Och anger det hela i winnt.sif filen.

http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/34/

Här är en enklare anpassad fil.

Citera
2013-09-01, 00:38
Medlem
Polyklorfenols avatar
Här kan finnas lösningar:

http://support.microsoft.com/kb/315335

I princip baserat på antagandet att någon eller några av minneskretsarna (RAM) är trasig(a) med utgångspunkt från stoppkoden.
Citera
2013-09-01, 20:55
Medlem
wastedandlazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Ja, det kan du. I installationsprocessen kan du välja vilken partition du vill att Windows ska installeras på.

Ok Verkar som jag behöver mer hjälp.

Jag vill nollställa allt så det blir fräscht och snabbt som nytt på C:, men lämna docs på d: orörd!
Har en Toshiba Satellite L300-229 med Windows Home vista basic
Så jag antar att jag vill ominstallera windows eller så har toshiba en recovery-process.

Den här kommer fram hur man än söker
http://en.kioskea.net/forum/affich-58528-reset-toshiba-laptop-to-factory-settings

Är det någon vänlig själ som förstår vad den ger för resultat?
Citera
2013-09-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastedandlazy
Ok Verkar som jag behöver mer hjälp.

Jag vill nollställa allt så det blir fräscht och snabbt som nytt på C:, men lämna docs på d: orörd!
Har en Toshiba Satellite L300-229 med Windows Home vista basic
Så jag antar att jag vill ominstallera windows eller så har toshiba en recovery-process.

Den här kommer fram hur man än söker
http://en.kioskea.net/forum/affich-58528-reset-toshiba-laptop-to-factory-settings

Är det någon vänlig själ som förstår vad den ger för resultat?

Har du ingen bruksanvisning på/i datorn om hur recovery`n fungerar ?

Alla nödvändiga program till din dator finns på Toshibas hemsida alltså bruks , recovery program e.t.c .

Ring deras support !?
Citera
2013-09-01, 21:17
Medlem
wastedandlazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pchb
Har du ingen bruksanvisning på/i datorn om hur recovery`n fungerar ?

Alla nödvändiga program till din dator finns på Toshibas hemsida alltså bruks , recovery program e.t.c .

Ring deras support !?

Har en iso fil med vista, hur fungerar det när man installerar ett os?

Väljer man hdd eller stryker allt med?

edit: svar i nästa svar
Senast redigerad av wastedandlazy 2013-09-01 kl. 21:19.
Citera
2013-09-01, 21:20
Medlem
wastedandlazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Ja, det kan du. I installationsprocessen kan du välja vilken partition du vill att Windows ska installeras på.

Ok ska testa

Antar att ominstallation/ nyinstallation är detsamma
Citera
2013-09-05, 14:11
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastedandlazy
Ok ska testa

Antar att ominstallation/ nyinstallation är detsamma

Nej! Det är det inte!

Ominstallation = du ärver/behåller tidigare problem med filsystemet samt behåller alla ev. skadliga filer osv.

Nyinstallation = Du rensar rent allt genom att i installationens inledning välja avancerat, markera partition välja ta bort, och därefter skapa ny partition som Windows installeras till..
Du får HELT NYTT filsystem, inga smittade eller korrupta filer finns kvar och du börjar om på ny kula!

Nyinstallation är att föredra i de fall man säkerhetskopierat alla filer man önskar behålla!
Citera
2013-09-07, 11:52
Medlem
arsewithaguns avatar
Installera om windows 7 utan DVD brännare

Min dvd-brännare är kaputt, och jag är i akut behov av att ominstallera windows 7. Själv är jag rätt värdelös på datorer och skivan läses ju inte av, någon som har några tips på hur man kan göra? Har den köpta versionen av operativsystemet, med cd-key och skiva!
Citera
2013-09-07, 11:56
Medlem
ownrockers avatar
jag installerade om mitt win7 inne i avancerade återställningen i kontrollpanelen:O borde väl funka för dig med?
Citera
2013-09-07, 12:48
Medlem
Om du har köpt windows skivan vill du antagligen använda den också, då finns det DVD spelare man kan köpa som man kopplar till datorns USB uttag.
Om du vill köra en pirat kopia av windows (då slipper du köpa en portabel dvd spelare) så kan du ladda ner windows 7 och köra det på USB sticka.
Citera
2013-09-07, 14:24
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arsewithagun
Min dvd-brännare är kaputt, och jag är i akut behov av att ominstallera windows 7. Själv är jag rätt värdelös på datorer och skivan läses ju inte av, någon som har några tips på hur man kan göra? Har den köpta versionen av operativsystemet, med cd-key och skiva!
Översta länken här kanske
http://bit.ly/1e2czEs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in