2013-08-31, 00:27
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Här är Sveriges värsta parkeringssyndare.
Den person som har störst skulder till Kronofogden för obetalda p-böter är skyldig cirka 30 miljoner kronor, enligt nyhetsbyrån Siren.
Mannen från Malmö har inte haft ett giltigt körkort sedan i juni 2010 - men har trots det registrerats som ägare till över 2 000 nya bilar."

http://www.expressen.se/kvp/malmobo-har-p-boter-pa-30-miljoner-kronor/

Är det samma lista över målvakter idag? Några uppstickare?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/farre-p-boter-betalas/
Citera
2013-08-31, 11:31
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Det regnar i malmö nu. Det är fanimej hemskt!

Bygg en mur runt fanskapet så är det problemet löst!
Citera
2013-08-31, 12:13
Medlem
spoilers avatar
Så tycker utflyttarna från Malmö om invandrare

http://www.exponerat.info/sa-tycker-utflyttarna-fran-malmo-om-invandrare/
Citera
2013-08-31, 12:44
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:

Mycket för Malmös styrande att fundera över bland de enkätsvaren. Jag misstänker dock att det är kört för staden. Stenen är i rullning sedan lång tid tillbaka och det enda som återstår är fortsatt white flight och allt mindre skatteinkomster. Få se hur länge de friska kommunerna vill fortsätta att kasta Robin Hood-pengar i det svarta hålet.

Det säger för övrigt en del om debattklimatet när folk känner sig nödgade att skriva att de inte är rasister för att de inte vill att sina svenska barn i Sverige ska växa upp med arabisk brytning.

Citat:
När barn blir attackerade på stan bara för att de är svenskar, då är det något som är sjukt i samhället.

Sjukt var ordet. Malmö idag, Sverige imorgon.
Citera
2013-08-31, 12:56
Medlem
Revolteras avatar
Citat:

Det intressanta är att detta är en enkät från 2005 som publicerades i Sydsvenskan, jag undrar hur mycket värre det blivit sedan dess? Skulle vara intressant att göra en likadan enkät nu, men det skulle förstås aldrig tillåtas.
Citera
2013-08-31, 14:31
Medlem
Malmö Sveriges svar på Detroit?
Citera
2013-08-31, 14:53
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Malmö Sveriges svar på Detroit?

Samma terori har luftats i Detroittrådarna i PU. Liknelsen känns väl inte helt orättvis. White flight, gott om bidragstagare, försvunna industrier. Vi får väl som sagt se vad som händer den dagen andra kommuner slutar ge staden konstgjord andning.
Citera
2013-09-01, 23:03
Medlem
Jag bor sen ett tag på Möllan som sägs vara multikulti men bor ändå runt 90% svenskfödda i min trappuppgång.

Här är det invandrare som äger butiker och skapar arbeten överallt medan många skåningar springer runt på bidrag, super bort sina sosbidrag på södervärns krog och skräpar ner och muckar gräl, helst med invandrarungdomar som är påväg till/från sina arbeten.

Tycker det är vansinne hur alla svartmålar staden, jag känner mig säkrare på rasmusgatan året om än vad jag gör under dagen på stureplan
Citera
2013-09-02, 04:34
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Jag bor sen ett tag på Möllan som sägs vara multikulti men bor ändå runt 90% svenskfödda i min trappuppgång.

Här är det invandrare som äger butiker och skapar arbeten överallt medan många skåningar springer runt på bidrag, super bort sina sosbidrag på södervärns krog och skräpar ner och muckar gräl, helst med invandrarungdomar som är påväg till/från sina arbeten.

Tycker det är vansinne hur alla svartmålar staden, jag känner mig säkrare på rasmusgatan året om än vad jag gör under dagen på stureplan

Flertalet kåkar runt torget är numera bostadsrätter. Ta ett besök in på området kring köpcentrat och titta på vilka som bor där i hyreskåkarna.
Citera
2013-09-02, 09:14
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti

När du säger skapar arbete... Räknar du skatteundvikande svartjobb som positivt?

Läste följande på din svensk-serbiska blogg:
Har även skrivit klart ett nytt kapitel i min bok som handlar om statistiska bevis på mångkultur är en ren vinst utan några förluster.
Ljuger du bara för dina läsare eller ljuger du för dig själv också?

Arbete är inte fixat men jag hoppas på att få stöd för detta.

Hur gick det? Fick du bidrag för att någon skulle anställa dig?

Jag strosade på stan med Mahmoud och Stefanija när en stilig karl delade ut lappar med en meny från den grekiska resturangen nostimo. Mahmoud skakar på skallen och säger att greker är rasister, jag säger att Mahmoud inte ska döma alla europeer efter samma mått, det är främst svenskar som är rasister förutom bosnier och albaner som är ett kapitel för sig själva.

Så man ska inte döma européer men svenskar går bra? Du är ett stort skämt!

EDIT:
Efter att han läst om "Strukturell diskriminering i svenska badrum tack vare det vita rasistiska patriarket" så inser jag att du bara driver med oss. Men den var bra, jag måste erkänna att jag trodde du var allvarlig först...
Det finns ju så många dårar numera så det är ibland svårt att veta vem som skojar och vem som är tappad som liten.
Senast redigerad av Avitall 2013-09-02 kl. 09:27.
Citera
2013-09-02, 15:43
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avitall

Arbete är inte fixat men jag hoppas på att få stöd för detta.

Hur gick det? Fick du bidrag för att någon skulle anställa dig?

https://www.flashback.org/p44865510#p44865510
Citera
2013-09-02, 15:50
Moderator
Chantres avatar
Citat:
På en Malmöskola har polisen under det senaste året fått in anmälningar om fem fall av misshandel, två våldtäktsförsök, två människorov, rån, vapenbrott och övergrepp i rättssak.

Majoriteten av brotten har skett under skoltid och flera gärningsmän har dömts i tingsrätt.
– Det finns värre skolor, sa närpolischef Bengt Hersler till Skånskan i juni i år efter att Barn- och elevombudsmannen reagerat på de senaste anmälningarna.

http://www.skanskan.se/article/20130902/MALMO/130909951/1004/-/problem-med-vald-pa-skolor-

Vilka skolor är det som är värre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in