2013-08-30, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Och din poäng är, vadå? Det där är en tjej som bor i Rosengård, hon besöker antagligen aldrig staden på riktigt (ni som ogillar muslimer brukar ju säga att kvinnan är så pass diskriminerad så att hon är förpassad till hemmet så det är väl ett rimligt antagande att hon inte lämnar Rosengård?). Jag har själv sagt att man i Rosengård ofta kan höra mer arabiska än svenska så den poäng du försöker göra saknar grund helt.
Hon sa Malmö och inte Rosengård idiot. Hade hon menat Rosengård hade hon sagt det. Har besökt Malmö och det är en majoritet av invandrare speciellt muslimer. Du vet muslimer som utrotat nästan all ursprungsbefolkning i Turkiet Mellanöstern och på Balkan.
Citera
2013-08-30, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Hon sa Malmö och inte Rosengård idiot. Hade hon menat Rosengård hade hon sagt det. Har besökt Malmö och det är en majoritet av invandrare speciellt muslimer. Du vet muslimer som utrotat nästan all ursprungsbefolkning i Turkiet Mellanöstern och på Balkan.

Jo, det gjorde hon. Suck. Men hon är en arabisk kvinna i Rosengård. Hur mycket av Malmö tror du att hon har sett? Tror du att hon besöker centrala Malmö? Hur ofta i så fall? Tror du att hon tagit sig ut till Limhamn, Bunkeflo, Dammfri m.m? Eller är Rosengård hennes bild av Malmö?

Tänk lite, var inte så trångsynt.
Citera
2013-08-30, 11:13
Medlem
Citat:
Vad fan är det med folks läsförståelse? Kanske inte ingen arabiska på tusentals människor på krogarna (läs: krogarna) men på hundra pers är det kanske en som pratar arabiska. Hur ofta ser du araber sitta på L'Angelo eller Mascot och dricka öl eller käka
och prata arabiska? Jag har frekvent hängt där i ungefär sex år och aldrig någonsin hört ett arabiskt ord yttras!

Och din poäng är, vadå? Det där är en tjej som bor i Rosengård, hon besöker antagligen aldrig staden på riktigt (ni som ogillar muslimer brukar ju säga att kvinnan är så pass diskriminerad så att hon är förpassad till hemmet så det är väl ett rimligt antagande att hon inte lämnar Rosengård?). Jag har själv sagt att man i Rosengård ofta kan höra mer arabiska än svenska så den poäng du försöker göra saknar grund helt.

Jag var ute i helgen, davidshall området, det var inte fullt men många invandrare som käkade osv (många muslimer dricker inte eftersom deras bok säger nej)
Citera
2013-08-30, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenBittra
Jag var ute i helgen, davidshall området, det var inte fullt men många invandrare som käkade osv (många muslimer dricker inte eftersom deras bok säger nej)

Det finns väldigt många invandrare som är ute och käkar, nu diskuterar vi dock hur mycket arabiska det är som pratas mellan dem.
Citera
2013-08-30, 17:03
Medlem
Citat:
Det finns väldigt många invandrare som är ute och käkar, nu diskuterar vi dock hur mycket arabiska det är som pratas mellan dem.

Jag kontrar med detta, hur mycket svenska snackas det i Rosengård? Eller i en muslimsk butik? Jag hörde dem prata på annat språk än svenska, självklart att om dem är med svenskar så pratas det sällan ett språk annat än svenska.
Citera
2013-08-30, 19:24
Bannlyst
Citat:
Jag kontrar med detta, hur mycket svenska snackas det i Rosengård? Eller i en muslimsk butik? Jag hörde dem prata på annat språk än svenska, självklart att om dem är med svenskar så pratas det sällan ett språk annat än svenska.

Vet du hur många nationaliteter det finns i Rosengård? På vilket språk tror du en somalier och en alban pratar? I muslimska butiker pratar de arabiska, helt klart. Men du kan inte på fullt allvar säga att du tror att det pratas mer arabiska än svenska i Malmö? Det är vad denna diskussion handlar om, det vet du va?
Citera
2013-08-30, 19:38
Medlem
spoilers avatar
"Här är Sveriges värsta parkeringssyndare.
Den person som har störst skulder till Kronofogden för obetalda p-böter är skyldig cirka 30 miljoner kronor, enligt nyhetsbyrån Siren.
Mannen från Malmö har inte haft ett giltigt körkort sedan i juni 2010 - men har trots det registrerats som ägare till över 2 000 nya bilar."

http://www.expressen.se/kvp/malmobo-har-p-boter-pa-30-miljoner-kronor/
Citera
2013-08-30, 20:36
Medlem
Citat:
Vet du hur många nationaliteter det finns i Rosengård? På vilket språk tror du en somalier och en alban pratar? I muslimska butiker pratar de arabiska, helt klart. Men du kan inte på fullt allvar säga att du tror att det pratas mer arabiska än svenska i Malmö? Det är vad denna diskussion handlar om, det vet du va?

Bara första inlägget där jag skriver arabiska, resten av inläggen så har jag skrivit andra språk än svenska, du som ville att folk skulle kunna ha lite läsförståelse. Invandring är inte enbart från arabernas länder, även om det finns majoritet av araber som vandrar in till oss.
Citera
2013-08-30, 21:02
Medlem
Svinriks avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Roseng%C3%A5rdsskolan

"Idag har ingen elev på Rosengårdsskolan svenska som modersmål."
Citera
2013-08-30, 21:14
Bannlyst
Citat:
Bara första inlägget där jag skriver arabiska, resten av inläggen så har jag skrivit andra språk än svenska, du som ville att folk skulle kunna ha lite läsförståelse. Invandring är inte enbart från arabernas länder, även om det finns majoritet av araber som vandrar in till oss.

Nej, det har du inte. Du har enbart nämnt arabiska, vad jag kan se.

Senast du nämnde ett specifikt språk var här https://www.flashback.org/sp45001053
Citera
2013-08-30, 21:43
Medlem
Citat:
Nej, det har du inte. Du har enbart nämnt arabiska, vad jag kan se.

Senast du nämnde ett specifikt språk var här https://www.flashback.org/sp45001053

Det var för att svara på ditt inlägg. Jag gör det nu tydligt för dig. Inte enbart arabiska man hör, det är väldigt många språk i denna stad, språk som inte tillhör de nordiska länderna. Malmö är en stad som är mångkulturellt och man hör flera olika språk som i min mening gör att man känner sig "utanför" ingen direkt sammanhållning.
Citera
2013-08-30, 22:06
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Här är Sveriges värsta parkeringssyndare.
Den person som har störst skulder till Kronofogden för obetalda p-böter är skyldig cirka 30 miljoner kronor, enligt nyhetsbyrån Siren.
Mannen från Malmö har inte haft ett giltigt körkort sedan i juni 2010 - men har trots det registrerats som ägare till över 2 000 nya bilar."

http://www.expressen.se/kvp/malmobo-har-p-boter-pa-30-miljoner-kronor/

Citat:
Nu ska en lagändring förhindra att sådan inträffar. Ett förslag håller nu på att utarbetas för att parkeringsskulder ska registreras på bilar, i stället för på ägare.

Araberna kan då inte parkera på samma sätt som de brukade parkera sina kameler i sitt gamla hemland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in