2012-12-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Varför skojar ni om förberedelseklassen? Det är ju just en förberedelse klass, inte konstigt att de arbetar med mer grundläggande kunskaper.
Tycker du det är roligt?
Citera
2012-12-21, 18:33
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llol123
Tycker du det är roligt?
Nej varför skulle jag tycka det? Jag tycker att det är väldigt diskriminerande både mot personalen som arbetar på Bulltoftaskolan och eleverna på Bulltoftaskolan. Vi ska ge vårt fulla stöd till de personerna som arbetar med att utveckla barn och ungas kunskaper, inte håna dem, vilket jag upplever det som att ni gör.
Citera
2012-12-21, 18:51
Medlem
Citat:
Nej varför skulle jag tycka det? Jag tycker att det är väldigt diskriminerande både mot personalen som arbetar på Bulltoftaskolan och eleverna på Bulltoftaskolan. Vi ska ge vårt fulla stöd till de personerna som arbetar med att utveckla barn och ungas kunskaper, inte håna dem, vilket jag upplever det som att ni gör.
Jag känner mig kränkt, har inte hånat någon.
Däremot är det komiskt med farsen kring arbetskraftsinvandringen och spetskompetensen hit och dit, som faktiskt används för att motivera invandringen och som tränger undan svenskar till förmån för billig arbetskraft. Det kallar jag diskriminerande. Skolan och dess elever gör säkert så gott dem kan.
Senast redigerad av llol123 2012-12-21 kl. 18:58.
Citera
2012-12-21, 18:56
Medlem
Vägen är lång till självförsörjning men vi börjar med klockan.
Citera
2012-12-21, 19:02
Medlem
Biografvåld leder till utredning

Citat:
Anställda på SF-biograferna i Malmö har anmält incidenter med våld och hot till Arbetsmiljöverket

http://www.sydsvenskan.se/malmo/biografvald-leder-till-utredning/
Citera
2012-12-21, 19:12
Medlem
Revejs avatar
Malmö är inte världens bästa stad men jämför med andra svenska städer så är det i samma klass. Rinkeby, Fittja, Alby, Angered, Bergsjön osv, i varje så stadsdel händer mer skit på en dag än på en vecka i Malmö.

Sen har dom tur att gettoinvånarna håller sej i sina egna områden, där händer tillräckligt och avstånden till centrum är större.
Citera
2012-12-21, 19:57
Medlem
Citat:
Jag känner mig kränkt, har inte hånat någon.
Däremot är det komiskt med farsen kring arbetskraftsinvandringen och spetskompetensen hit och dit, som faktiskt används för att motivera invandringen och som tränger undan svenskar till förmån för billig arbetskraft. Det kallar jag diskriminerande. Skolan och dess elever gör säkert så gott dem kan.
Du har ingen anledning till att känna dig kränkt.

Invandringen tränger inte alls undan svenskar. Jag tycker att det är viktigt att ha ett inkluderande perspektiv där man tar hänsyn till att svenskarna blir äldre och färre, därför behöver samhället kompletteras och berikas med nya människor. Vem ska annars ta hand om de äldre och sjuka i framtiden?
Citera
2012-12-22, 00:05
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Malmö är inte världens bästa stad men jämför med andra svenska städer så är det i samma klass. Rinkeby, Fittja, Alby, Angered, Bergsjön osv, i varje så stadsdel händer mer skit på en dag än på en vecka i Malmö.

Sen har dom tur att gettoinvånarna håller sej i sina egna områden, där händer tillräckligt och avstånden till centrum är större.

Är du tillverkad i en barnvagn eller??
Du kan ju prova jämfa områdena du talar om med, hermodsdal, herrgården, lindängen Seved osv..Sen kan du efter det ta och räkna det väpnade våldet så klarnar det förhoppningsvis för dig. Eller folk kanske skiter/pissar i trappuppgångar, skjuter med skarpladdade vapen i källargångarna så att snuten tvingar stänga av hela gårdsområden, bränner bilar/källarförråd/soprum/allt annat skit som kommer i deras väg i dina ovan nämnda områden också? Ni kanske också upplever stenade brandbilar/poliser varje jävla vecka också?..När rånades, misshandlades och mordhotades föresten senast brevbärarna i sthlm så att man fick dra in posthanteringen även där??

Malmö har på alla dessa områden om inte bara myntat så även gått om både Sthlm och Gbg på all jävelskap. Skall du blanda in nån andra städer som i viss mån ligger i närheten så är det bara Södertälje och Landskrona.
Ditt påstående höll 92, det är 20 år sedan...Wake up man!
Citera
2012-12-22, 06:53
Medlem
Citat:
Riksåklagaren har överklagat domen mot Christer Skraba som av hovrätten dömdes till 17 års fängelse för mordet på sin före detta sambo Carina Månsson inför ögonen på deras gemensamma barn.

http://www.realisten.se/2012/12/17/riksaklagaren-overklagar-domen-mot-christer-skraba-till-hd/
Citera
2012-12-22, 15:20
Medlem
Citat:
Du har ingen anledning till att känna dig kränkt.

Invandringen tränger inte alls undan svenskar. Jag tycker att det är viktigt att ha ett inkluderande perspektiv där man tar hänsyn till att svenskarna blir äldre och färre, därför behöver samhället kompletteras och berikas med nya människor. Vem ska annars ta hand om de äldre och sjuka i framtiden?
Bestämmer du över mina känslor? Låter som ni mångkulturstofflor tar er alltför stora friheter och bestämmer aningen mer över folks tycke å tänke än vad som är hälsosamt. Tänk på det.

Jag vet inte om en lösning som innebär kriminalitet, minskad trygghet och faktiskt sätter pensionärerna i en position som inte liknar något i Sveriges historia är en bra lösning. Jag tänker på sämre pensioner, ökade rån och våld riktat mot pensionärer... Lite som att kontrollera en population med rådjur i en djurpark genom tillförsel av stora kattdjur. Blir bara löjligt dumt och ansvarig idiot får sparken.

Det är som att prata med Aftonbladet.
Citera
2012-12-22, 17:26
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Är du tillverkad i en barnvagn eller??
Du kan ju prova jämfa områdena du talar om med, hermodsdal, herrgården, lindängen Seved osv..Sen kan du efter det ta och räkna det väpnade våldet så klarnar det förhoppningsvis för dig. Eller folk kanske skiter/pissar i trappuppgångar, skjuter med skarpladdade vapen i källargångarna så att snuten tvingar stänga av hela gårdsområden, bränner bilar/källarförråd/soprum/allt annat skit som kommer i deras väg i dina ovan nämnda områden också? Ni kanske också upplever stenade brandbilar/poliser varje jävla vecka också?..När rånades, misshandlades och mordhotades föresten senast brevbärarna i sthlm så att man fick dra in posthanteringen även där??

Malmö har på alla dessa områden om inte bara myntat så även gått om både Sthlm och Gbg på all jävelskap. Skall du blanda in nån andra städer som i viss mån ligger i närheten så är det bara Södertälje och Landskrona.
Ditt påstående höll 92, det är 20 år sedan...Wake up man!
Sånt händer ju hela tiden i dina fina städer också!
Bara att det inte skrivs lika mycket i tidningarna. Ja, snutar blir stenade i Bergsjön och Alby också, folk skiter och skjuter.

Håller med dej om att Seved är ett dåligt och fattigt område men det är bara 4 gatukors och ett torg, problemet här är att det finns för många privata BRF och socialfall. Likaså vad som händer på Herrgården och Hermosdal, massa ungdomar i protest mot systemet.

Men kolla bara Plusgymnasiet i Göteborg, så många arga ynglingar t.ex. Mängder av kriminella gäng osv.

Däremot tror jag Stockholm har bättre polis så risken att åka fast är större, samt mer kameraövervakning, de satsar stenhårt på att hålla Centrum rent. Men all skit som händer i förorterna skrivs det inte mycket om såvida det inte påverkar utomstående. Sen har du Stockholms huliganer, lätt värst i landet.
Citera
2012-12-22, 21:22
Medlem
Citat:
Bestämmer du över mina känslor? Låter som ni mångkulturstofflor tar er alltför stora friheter och bestämmer aningen mer över folks tycke å tänke än vad som är hälsosamt. Tänk på det.

Jag vet inte om en lösning som innebär kriminalitet, minskad trygghet och faktiskt sätter pensionärerna i en position som inte liknar något i Sveriges historia är en bra lösning. Jag tänker på sämre pensioner, ökade rån och våld riktat mot pensionärer... Lite som att kontrollera en population med rådjur i en djurpark genom tillförsel av stora kattdjur. Blir bara löjligt dumt och ansvarig idiot får sparken.

Det är som att prata med Aftonbladet.
Jag har inte påstått att jag bestämmer över dina känslor, jag konstaterar bara att du inte har någon anledning till att känna dig kränkt eftersom att ingen kränkt dig.

Du hävdar att invandring medför kriminalitet, minskad trygghet osv. Det är väldigt främlingsfientligt och illustrerar din människosyn, du förstår uppenbarligen inte att alla människor kan uppträda grymt under vissa omständigheter. Det är inte invandringen som skapat de oroligheter som finns på ett antal ställen i Sverige idag, det är att människor stängs ute från arbetsmarknaden och den sociala världen. Det är med anledning av att det finns en strukturell diskriminering mot personer med utländsk bakgrund som vi den situationen som vi har idag.

Jag tycker att aftonbladet är en bra tidning med en positiv människosyn, aftonbladet värderar alla människor lika, det gör inte du. Jag tar det som en komplimang att du med en negativ människosyn jämställer mig med en tidning som har en positiv människosyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in