2013-04-05, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Malmös nya kvinna verkar inte vilja att svenskarna ska kunna gå i egna friskolor.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/kompromiss-om-valfarden/

Vill hon att eleverna i lugna områden ska tvingas in i dessa problemskolor?

I Skånskan listas vilka skolor som är problem och som fungerar.

http://www.skanskan.se/article/20130405/MALMO/704049874/-/fyra-av-malmos-bland-rikets-samsta

Kontentan verkar ju vara att det bara är friskolorna som fungerar om man nu vill att eleverna ska få behörighet till gymnasiet. Hennes egna kommunala skolor är ju en ren katastrof.
Hon har rätt. Dom flesta svenskar röstar för mångkultur då skall dom också ha den. Det går inte att äta kakan och ha kvar den. Sverige idag har så pass många invandrare och förökar sig mer än svenskar. Deras kultur går före allt annat. Med så många svenskar som gillar mångkulturens USA är det väntad politik. Judarna styr USA idag imorgon latinos. Den som har fått in flest av sitt folk och påverka styr.
Citera
2013-04-05, 12:11
Medlem
rex144s avatar
många svenska kvinnor har i natt fått i sig en svartmuskig kuk,
de trivs i Malmö,

snart har Malmö mer än 50% utländsk befolkning, inom 10 år? inom 5 år?

hur många stadsdelar förutom Rosengård har redan mer än 50% utländsk befolkning?
Citera
2013-04-05, 22:37
Medlem
DrottningAfMalmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Skattefinansierade projekt (utan krav och gränser) främjar inte tillväxten.Malmö behöver aktiva motiverade medborgare inte passiva.Då kommer skatteintäkterna att öka.Så räddas bara välfärden.
Fast detta är inte korrekt. Man har utrett mål och strategier för hur man ska arbeta med dem problembeskrivningar som finns i Malmö. Detta utgör en investering för framtidens Malmö.
Citera
2013-04-06, 06:58
Medlem
Personrån på Möllevången

Man rånades av gäng

http://www.skanskan.se/article/20130406/NYHETER/130409812/1004/-/personran-pa-mollevangen

29-åring misstänkt för bedrägligt beteende

Citat:
29-årige mannen inte hade någon biljett. 29-åringen hade inte heller möjlighet att betala för sig. Mannen ville inte uppge sin identitet.När polisen gjorde närmare efterforskningar kring mannen uppdagades det vem han var, och att det fanns ett utvisningsbeslut på honom.

2009 beslutade Göteborgs tingsrätt att mannen skulle utvisas.

http://www.skanskan.se/article/20130405/MALMO/704059872/1004/-/29-aring-misstankt-for-bedragligt-beteende
Senast redigerad av ascheberg 2013-04-06 kl. 07:02.
Citera
2013-04-06, 17:35
Medlem
DrottningAfMalmos avatar
Det finns ett debattklimat på flashback som jag inte möter i Malmö. Jag möter människor som älskar sin stad och som är stolta över den, det är drivna och lyckliga medborgare. Så min fråga till alla er cyniska och dystopiska är: Var finns ni i verkligheten?

Utvecklingen, menar Pehr Andersson har varit extraordinär.
– Allt det man hoppades skulle ske, blev fantastiskt.
Under den här tiden har Malmöbornas syn på sin egen stad förändrats. För bara 10-15 år sedan var det få som såg positivt på sin hemstad. Det har ändrats radikalt.
Pehr Andersson menar att undersökningar visar att Malmö är den staden i Sverige där invånarna gillar sin hemstad mest.

http://www.skanskan.se/article/20130404/MALMO/704049856/-/malmobor-alskar-sin-stad-mest-i-sverige
Citera
2013-04-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrottningAfMalmo
Det finns ett debattklimat på flashback som jag inte möter i Malmö. Jag möter människor som älskar sin stad och som är stolta över den, det är drivna och lyckliga medborgare. Så min fråga till alla er cyniska och dystopiska är: Var finns ni i verkligheten?

Under den här tiden har Malmöbornas syn på sin egen stad förändrats. För bara 10-15 år sedan var det få som såg positivt på sin hemstad. Det har ändrats radikalt.
Pehr Andersson menar att undersökningar visar att Malmö är den staden i Sverige där invånarna gillar sin hemstad mest.

http://www.skanskan.se/article/20130404/MALMO/704049856/-/malmobor-alskar-sin-stad-mest-i-sverige

Under den senaste tio åren har det pumpats in 40 miljarder kronor i Malmö voa det komunala utjämningsystemet ( Robinhoodskatten). Malmö är en börda och en förslustaffär. Sveriges tredje stad med det ekonomiskt bästa geografisk läget borde vara en kassako eller åtminstone inte en förlustaffär.

När massinvandringen inom några år tvingar fram massiva nedskärningar i välfärden så kommer Malmöborna att i större utsträckning ta ansvar för sin egen försörjning. Vi får se hur stolta de är då. Malmö lever på lånad tid och dess invånare inser inte ännu att de är parasiter som inte kan försörja sig och därför inte heller har något att vara stolta över.
Citera
2013-04-06, 21:48
Medlem
DrottningAfMalmos avatar
Jag är på ett torg i centrala Malmö just nu och skriver från telefonen. Var är ungdomsgängen? Var är alla rädda människor? Allt jag ser är lyckliga malmöbor som har en trevlig kväll och det gäller även mig själv.
Citera
2013-04-06, 21:53
Medlem
Argus-eyeds avatar
Citat:
Jag är på ett torg i centrala Malmö just nu och skriver från telefonen. Var är ungdomsgängen? Var är alla rädda människor? Allt jag ser är lyckliga malmöbor som har en trevlig kväll och det gäller även mig själv.

Du får vänta tills grisarna har slutat spana. Vargarna har inte samlats ännu. Ge det 4-5 timmar och jag lovar dig att det finns vargar som letar byten. Kanske inte centralt, men i anslutning till det.
Citera
2013-04-06, 21:57
Medlem
tryffs avatar
Citat:

Har du hört talas om white-flight? känner du till bakgrunden till att man byggde västra hamnen. Är du metveten om att precis alla vita som faktiskt arbetar och betalar skatt flyr ut till kranskommunerna?
Det är därför du inte möter dem. De har flyttat
De enda som skriver positivt om malmö i denna tråd är människor som är aktiva på knarkforumen.
Citera
2013-04-06, 22:01
Medlem
DrottningAfMalmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argus-eyed
Du får vänta tills grisarna har slutat spana. Vargarna har inte samlats ännu. Ge det 4-5 timmar och jag lovar dig att det finns vargar som letar byten. Kanske inte centralt, men i anslutning till det.
Visst. Jag har aldrig märkt av nån orolig stämning kl 3-4 på morgonen heller. Det är bara lite folktomt då.
Citera
2013-04-06, 22:03
Medlem
Argus-eyeds avatar
Citat:
Visst. Jag har aldrig märkt av nån orolig stämning kl 3-4 på morgonen heller. Det är bara lite folktomt då.

Men det är alltid en viss % av det 'glada' folket som är på väg hem berusade. Dessa är lätta offer för gängrån och gängmisshandlar.
Citera
2013-04-06, 22:04
Medlem
DrottningAfMalmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Har du hört talas om white-flight? känner du till bakgrunden till att man byggde västra hamnen. Är du metveten om att precis alla vita som faktiskt arbetar och betalar skatt flyr ut till kranskommunerna?
Det är därför du inte möter dem. De har flyttat
De enda som skriver positivt om malmö i denna tråd är människor som är aktiva på knarkforumen.
Vitflykt är ett problem. Västra Hamnen kom efter Bo01. Nej vita flyr inte Malmö!
Om så är fallet är det såklart tråkigt och det är därför jag försöker framhäva att diskussionklimatet på flashback är galet vinklat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in