2013-08-30, 18:12
Moderator
T-80Us avatar
Det verkar som om det här med att använda bots har fått ett rejält uppsving, eller så skiter WG bara i det. Personligen tycker jag att det börjar bli jävligt irriterande med alla bots som kör med tornet bakvänt, ställer sig i hörnor, skjuter på fel mål o.s.v.

Det förstör lite det roliga med spelet faktiskt.
Citera
2013-08-30, 18:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har du testat att göra "tickets" och skicka in "replays" på botar?
Citera
2013-08-30, 19:06
Medlem
Out-of-Steps avatar
Undrar hur det blir med SP nu i nästa patch, om den nu blir bra mycket sämre kanske man borde passa på att byta in den mot något man inte testat?
Håller på med det kinesiska trädet just nu, kanske vore en idé att köpa t-34-3 som crew trainer om de nu inte envisas om att ha den i gift shop istället för in game

Hur gör ni när ni ska grinda upp till första skillen 100%? Som light händer det ibland att jag dör inom de två första minuterna har gått pga att jag inte vet om någon sett mig. Krävs ju ett par hundra battles för att landa på 100% skulle jag tro.
Citera
2013-08-30, 21:38
Moderator
Arne.Ankas avatar
Haft rätt mycke tur med rng på campinovka denna veckan, för några dagar sen fick jag radlys medalj med gw panther och nu detta med black prince som i normala fall suger getpung.

Ace mastery badge
28/31 skott träffade 90%
20 penetrationer, 117 per träff
2144 skada vid upptäckt
2341 skada utdelad

19 gånger träffad
6 penetrationer
2 skvättskada
13 icke penetrationer
5020 potentiell skada mottagning

1 fiende upptäckt
10 fiender skadade
5 fiender dödade

1080 körda meter
1381 xp näste man 863, bäste motståndare 524

För detta fick jag nästan 47k ren vinst och 6420xp med premiumkonto + x3 event.

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Undrar hur det blir med SP nu i nästa patch, om den nu blir bra mycket sämre kanske man borde passa på att byta in den mot något man inte testat?
Typ samma skit om man går på stats, 2km snabbare och minimal ändring för pansar sen kanske nåt mer, de flesta verkar ense om att sälja.
Citera
2013-08-30, 22:09
Bannlyst
World of warplanes, nån som fått igång det? Min installation gick inget vidare..? Nån som upplevt samma problem?
Citera
2013-08-30, 23:17
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
...penetrationer
...skvättskada
...icke penetrationer
Är du säker på att det fortfarande är WoT du svamlar om?

;-)
Citera
2013-08-31, 01:33
Medlem
Out-of-Steps avatar
Alltså hur fungerar damage upon spotting? Begriper det ej.
Spottade tex en Leopard 1a, mitt lag tog ned honom till 3% sedan dog jag.
När mitt battle var slut hade jag fått spotting på honom med dmg upon spotting var 0
Citera
2013-08-31, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
...

Nope jag missar inte poängen på det jag själv reagerar över

Varenda jävel i spelet sitter och kastar skit på alla oavsett vilka stats dom har och vad dom presterar.
Det är DET som jag reagerar över, inte över det som du beskriver.
Folk verkar tro att allt dom gör är rätt och allt som alla andra gör är fel.
Sen verkar alla tro att det är korrekt att vara ful i mun för att dom minsann är felfria och ALDRIG gör fel.
Och ALLTID är det lagets fel till torsken, aldrig deras eget.
Sen killsteals, ja det är sånt som händer om man är ett lag. Varför gnälla om det? Motståndaren dog ju och vårt lag har större chans att vinna. Vinna är 100ggr viktigare än att få bra stats själv.
Det går att jämföra med Inzaghi i Juventus och Milan. Maken till "killstealer" finns inte.
Men vad spelar det för roll om han ser till att laget vinner?

Är det viktigare att få bra stats så man kan skryta för sina polare eller skapa youtube videos än det faktumet att laget faktiskt vinner?

Jag förstår verkligen frustrationen att inte få statistiken av att ha dödat en tank, men det är lite överreklamerat att döda tanks för XP då man kan få XP på annat sätt. Ännu konstigare att bete sig som en 5åring och skrika en massa okvädningsord efter det.

Här ett exempel.
En annan medspelare: T110E5 Tier 10, skada 3578 , erfarenhet 506 XP
Jag: WZ-131 Tier 7, skada 1018 , erfarenhet 713 XP

Visst det är olika typer av tanks , men du förstår nog vad jag menar? Detta har hänt mig när båda vart heavies också fast olika Tiers. Allt beror på vad man gör, inte bara dödar.
Visst gör man youtube videos och måste prestera i klanen så förstår jag att man blir lack. Men lite mer civiliserat än att aggera som en 5 åring kan man hitta på om man är smart (som alla i spelet vill göra gällande att dom är).
Och NEJ jag stal inga kills medvetet och det gör jag aldrig. Men ibland händer det för jag vet att reload tiden hos medspelaren är lång varför hålla inskottet när både jag och han eller en annan medspelare riskerar att antingen dö eller få en skada? Viktigare att laget vinner, jag'et får spela singel spel om det inte passar eller att folk är smarta nog att tänka på det viset.

Men jag vill påpeka, jag yttrar bara MIN åsikt. Ni får bete er precis hur ni vill och tro ni är hur felfria och smarta ni vill. Jag är inte ute efter att ändra på ER åsikt. Det är det forum är till för att diskutera saker, oavsett meningskiljaktigheter.
Citera
2013-08-31, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ge-K
Siema,

Visst du tar upp ett par bra synpunkter. Men om man vänder på frågan, om ingen kommenterar om någon gör nåt galet så kommer ju dårskaperna bara att fortsätta - lite som att inte säga till en elev att de har gjort fel / uppfattat saker fel.

Tyvärr är väl kommentarerna sällan konstruktiv kritik, men en tillsägelse kan ju också leda till att den som gjort nåt tokigt faktiskt tänker till över vad som har hänt och förhoppningsvis bättrar sig.

Men visst, fortsätt att dalta med medspelarna.
///Start of wall of text

Man kan ju kommentera på olika sätt
Hör du någonsin en lärare kalla sin "elev" moron eller retard för att dom gör något galet? Tror knappast det va.

Ska jag gå hur jag själv reagerar när folk skriker en massa skit åt mig, då gör jag EXAKT tvärt om!
Ett exempel.
Ett par superstatistiker i Tier 8 TD's sitter och skriker en jävla massa skit åt mig när jag drar och scoutar med min Tier 6 59-16 åt ett annat håll. Det gör jag för att INGEN i laget åker dit och för att normalt så åker alla Heavies dit. Så jag valde att scouta där först, sedan åka till TD'arnas sida och scouta. Dom fortsatte under hela tiden att skrika på mig för att jag inte gör som dom vill....
När jag kommer fram säger den ena superstatistikern något så urbota dumt att jag medvetet vänder om och vägrar scouta åt han. EDIT: Föresten så vann vi den matchen överlägset så min aktion hadde ingen påverkan alls på spelets utgång, varesig i början eller i slutet.

Så nää jag håller INTE med om att om man skriver en massa barnsliga kommentarer till folk så kanske dom ändrar sig. Jag personligen har en egen hjärna och vill ogärna att några lallare som tror dom kan allt ska sitta och säga till mig vad jag ska göra eller inte göra. Och framförallt inte kasta en massa ord på mig som inte stämmer överens med min intelligens överhuvudtaget.

Nu gjorde du samma sak, du antar att jag "daltar" med medspelarna.
Jag daltar inte ett skit, mot skrikande idioter så kommer jag antagligen med en sarkastisk kommentar som dom ändo inte förstår.
Vad är värsta idioten i spelet, han som inte spelar som DU vill eller han som skriker en massa barnsliga kommentarer pga sin frustration?
Uppenbarligen enligt många av er är det spelaren som antingen inte är lika duktig som er , eller så är det spelaren som inte vet hur spelet funkar. För det är ju ok att bete sig som en barnrumpa och skrika massa olämpliga kommentarer för att man tror att man kan ändra på någon.

Med min erfarenhet i arbetslivet men även inom sporten kommer man MYCKET längre om man är saklig på ett mer civiliserat sätt, då lyssnar folk mycket bättre än att ha en skrikande chef eller skrikande tränare som inte säger något vettigt alls.
Sen angående spelet och samma logik, matchen är en random match som inte betyder ett skit för någonting. Matchen pågår mellan 3-15 minuter. Palla man inte med lägre stående varelser i sitt lag är det bara att antingen avbryta matchen och hoppa vidare eller stå ut med deras okunnighet i några minuter till.

///End of wall of text
Senast redigerad av 1988 2013-08-31 kl. 02:47.
Citera
2013-08-31, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Det som retar mig är folk är så jäkla sniparslat humorbefriade, man skulle kunna sticka in en penna i röven och vässa den där.

Lirade Karelen härom dagen, med en flagga som vi skulle försvara, då säger en kung med den tyngsta plåtburken "dont camp inside the spawn", och det fattar nog alla att det finns bättre ställen att placera sig på, jag kan inte hålla mig och säger "yes, let us camp inside the spawn", då tog det hus i helvete, han börja grina gnälla och snacka skit om huruvida vi kommer förlora nu och allt är kört för oss.

Bara för att retas lite till så slö åker jag iväg som sista tank "Tiger II", den är ju inte så jäkla snabb ändå så, och ställer mig i mitt tycke på ganska bra ställe inte så långt från flaggan, men där det kan dyka upp smitare som vill flanka alla som åker upp mot höjden på vänster sidan från flaggan sett, och han fortsätter tjata om att jag campar..

Jag klipper som sagt var 3 st som kommer glidande där, vilket iofs är lite flyt, gnällkungen får noll träff och vi vinner med 14-3, på slutet så kan jag ju inte hålla mig så jag småretas med snubben om att han får fan börja chippa in lite för laget.....

Man kan dessutom få skit för att man blir inkastad av matchmakern en match där man har en alldeles för vek tank, ehh som det liksom var mitt fel att jag hamnade där!

Vafan är det med folk, kan man inte garva lite, jo det var faktiskt en som gjorde det när jag påpekade att han såg ut som han hade ståfräs när han åkte omkring med sin TD och kanon pekande uppåt, kolla själva får ni se, ni som kör SU100 osv, har en själv!

Jag försöker spela mitt bästa, men min taktik stämmer inte alltid överens med andras tankar om taktik, det kan faktiskt hände att jag inte dammar iväg ett enda skott på en match, bara för att jag väljer ibland som enda tank att hålla en flank och ingen fiende dyker upp där, jag kan även vända om när jag ser mitt lag håller på att bli överflankade för att ge eld support på det stället, men det faller ändå inte folk i smaken alltid tyvärr, för någon tycker alltid att gjort eller gör fel.

Det är EXAKT det där jag är ute efter, hellre ett gott skratt, sen kan man reta dessa barnsliga vuxna lite grann ibland på det viset du gjorde. Jag har gjort det MÅNGA gånger. För min hjärna kan tänka själv och jag är en hyfsat god taktiker.
Men jag försöker först se till att det inte förstör för övriga laget och försöker se till att vårt lag är överlägset deras innan jag gör en sådan aktion.
Det roliga är jag ser ofta superstatistiker och allvetare säga efter 1 sekund efter matchen börjat, vi kommer torska, då undrar jag vad dom grundar det på när vinstprocenten ligger på 60%. Matchen slutar 15-2. Men det har hänt nästan lika ofta när vinstprocenten ligger på 40% att superstatistikerna och allvetarna säger sådana saker men i slutändan vinner vårt lag komfortabelt.

Allt beror på lagets taktik , men framförallt motståndarens taktik. Det finns MÅNGA superstatistiker som väljer fel taktik ibland.
Ett exempel "All to hill , most important to win" flaggan ligger på andra sidan kartan och dom har slöa TD's och Heavies. Jag vet inte hur många matcher där vi statistiskt ska förlora men där vi vann för att vi åkte "lemmingtrain" direkt till flaggan. Fast det händer lika ofta att det är fel taktik då dom åker lemmingtrain till flaggan med sina bästa spelare och vi har våra sämsta där.
Mycket beror på motståndaren inte på laget på hur utgången på matchen blir. För det finns inte så många riktningar man kan åka på i vissa banor.

Men nu tänker jag droppa diskussionen om detta då det börjar bli uttjatat, jag har redan klargjort mina åsikter och ytterligare förklaringar på dom är meningslösa då jag inte är ute efter att ända på någon annan.
Tack för en fin diskussion som var hyfsat sansad, nu ska jag spela lite med alla polacker!
Citera
2013-08-31, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Summa summarum. Vissa människor tar sitt spelande på alldeles för stort allvar.
Vad fan förväntar man sig när man spelar ett spel, där matcherna är uppbyggda på det sättet att 30 slumpvis utvalda personer ska kriga med virtuella stridsvagnar. Alla kan inte vara Erwin Rommel.

Take a chill pill och INSE ATT DET ÄR ETT SPEEEEEEEEL!

Bra inlägg. Precis min poäng fast med mycket längre inlägg.
Jag har själv vart både taktiker och klanledare i toppklaner i olika spel och vet att det ibland kan vara OMÖJLIGT att få alla att dra åt samma håll. Oavsett om det är med 4 spelare eller med 20 spelare. Oavsett om man ibland är supersamspelta, men ibland har en dålig dag och inget funkar.
Hur är det då i detta spelet när man ska förutse 29 andra spelares val. Och dessutom få 14 i sitt lag att spela perfekt i ett lag som består av random spelare som sällan eller aldrig spelat ihop.

Då lönar det sig inte att skrika en massa skit i forum eller chatten eller på IRC eller i Teamspeak, för ingen lyssnar iallafall, ingen ändrar sig iallafall.
Citera
2013-08-31, 12:19
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Alltså hur fungerar damage upon spotting? Begriper det ej.
Spottade tex en Leopard 1a, mitt lag tog ned honom till 3% sedan dog jag.
När mitt battle var slut hade jag fått spotting på honom med dmg upon spotting var 0
Löste det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in