2013-08-30, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SharkAnalyst
Någon här som har insikt i hur rekryteringsprocesserna på svenska storbankerna ser ut för "oerfarna"?

Är det en massa onlinetester precis som på revisionsbyråerna, sedan två intervjuer + caselösning?

Hur skulle ni jämföra IBD-löner med Research-löner, samt arbetstiderna i Sverige?

Online - nej
Frågor om finansbranschen värdering huvudräkning ja
Har inte så bra koll på lönen på ER men troligtvis inte lika bra om man inkluderar bonus.
Arbetstider är nog rätt stor skillnad
Citera
2013-08-31, 18:41
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortnight
Online - nej
Frågor om finansbranschen värdering huvudräkning ja
Har inte så bra koll på lönen på ER men troligtvis inte lika bra om man inkluderar bonus.
Arbetstider är nog rätt stor skillnad

En del av bankerna kör lite onlinetester.
Citera
2013-08-31, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bentebent22
En del av bankerna kör lite onlinetester.

Även på corpen? Såvitt jag vet så kör varken SEB, SWB eller Nordea något onlinetest för corpen.
Citera
2013-09-01, 00:28
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortnight
Även på corpen? Såvitt jag vet så kör varken SEB, SWB eller Nordea något onlinetest för corpen.

Det är på markets jag vet att några av dem har kört. Corpen har jag tyvärr ingen koll på.
Citera
2013-09-02, 17:17
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffy86
Ja men exakt, antingen där eller någon form av analytiker tjänst inom liknande områden , typ corp eller investment. Jo men får se hur det blir, har ju inte fått det än så ingen idé att hetsa upp sig. Glad ändå att de är intresserade av mig även fast jag inte uppfyller kraven.

Du far forlata mig men detta ger mig starka Rasmusvibbar!

buffy86, jag hoppas att du marker att du far en hel del bra, subtila rad i traden. Ta dem till dig och lycka till!
Citera
2013-09-02, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Du far forlata mig men detta ger mig starka Rasmusvibbar!

buffy86, jag hoppas att du marker att du far en hel del bra, subtila rad i traden. Ta dem till dig och lycka till!
Förstår inte??
Citera
2013-09-03, 00:02
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:
Förstår inte??

Han är elak mot dig och hånar dig för din okunskap/nonchalans.
Citera
2013-09-03, 16:40
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Förstår inte??

Citat:
Ursprungligen postat av bentebent22
Han är elak mot dig och hånar dig för din okunskap/nonchalans.

Jag menar inte att hana eller vara elak mot buffy86. Formuleringarna i inlagget jag citerade var dock ratt drapliga och paminde mig starkt om vad den stackars Rasmus pa Malmo nation tillskrevs for lange sedan.

Ett allmant intresse for finans och ambitioner att syssla med nagonting inom omradet ar ett bra forsta steg - dock langt ifran tillrackligt. Vi har alla varit nyborjare nagon gang. Knepet ar att lara sig mer, stalla smarta fragor och lyssna in sig. Dessa ar nastan grundforutsattningar for fa anstallning och lyckas som analytiker, vare sig man sitter pa corpsidan eller investeringssidan.
Citera
2013-09-04, 19:10
Medlem
Ungefär hur stor del av IB-svenskarna i London utgörs av HHS-alumner i dagsläget? Med "IB-svenskarna" menas svenskar som utbildats i Sverige och arbetar inom Investment Banking, men även närliggande verksamheter.
Citera
2013-09-05, 11:44
Medlem
ugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beli3f
Ungefär hur stor del av IB-svenskarna i London utgörs av HHS-alumner i dagsläget? Med "IB-svenskarna" menas svenskar som utbildats i Sverige och arbetar inom Investment Banking, men även närliggande verksamheter.

Alla svenskar jag lärde känna på vårt kontor när jag jobbade i london var från HHS, ett undantag var en tjej som hade gått på Cass.
Citera
2013-09-05, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
Alla svenskar jag lärde känna på vårt kontor när jag jobbade i london var från HHS, ett undantag var en tjej som hade gått på Cass.

Aye aye, är det från markets eller "IB"?
Citera
2013-09-06, 10:34
Medlem
ugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beli3f
Aye aye, är det från markets eller "IB"?

sales / research & strategy / ibd / dcm / ecm

mest sales
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in