2011-10-29, 21:15
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank90
Finns självfallet ett flertal. Här kan du snappa upp några: http://www.affarsvarlden.se/tidningen/article370535.ece

Londonbaserade boutiquer med nordisk fokus känns däremot väldigt lätträknade (Lazard, Rotschild, Greenhill etc gör självklart nordiska affärer, men norden är fortfarande inte "fokus")
Boutiquer? Lazard är listade på NYSE med ett market cap på USD3,4 bn, knappt USD2bn i omsättning och 2000+ anställda - boutique? Knappast. Det gäller även varken Rothschild eller Greenhill, som faktiskt är bland de största sub-BB-spelarna.
Senast redigerad av bernanke 2011-10-29 kl. 21:21.
Citera
2011-10-30, 02:16
Medlem
Tror ni att robotar kommer ta över många jobb inom investment banking i framtiden?
Citera
2011-10-30, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ape-greger
Tror ni att robotar kommer ta över många jobb inom investment banking i framtiden?

Robotar känns inte allt för troligt men AI lär däremot ta över det mesta.
Citera
2011-10-30, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuckelikuk
Robotar känns inte allt för troligt men AI lär däremot ta över det mesta.

Hur tänker du då? Tror du att AI i framtiden kommer kunna ta över de arbete som idag utförs av analytiker etc?
Citera
2011-10-30, 13:23
Medlem
thefiremans avatar
Citat:
Hur tänker du då? Tror du att AI i framtiden kommer kunna ta över de arbete som idag utförs av analytiker etc?

Varför frågar du när du tydligen redan vet svaret?

Ur Investment banking - utbildningar:

Citat:
Ni behöver inte oroa er för att blir bankirer, det kommer ändå komma in datorer som gör det mesta i framtiden. Satsa på någe annat istället! AI och robotat kommer göra det mesta. 5år så finns det knappt några analytiker kvar. Corporate finance är enkelt, det är bara att skriva lite i excell, sånt sköter datorer snart.
Citera
2011-10-30, 14:07
Medlem
Citat:

Någon måste ta fram och utveckla nya algoritmer samt lösa det som går fel osv. Så jobb kommer det fortfarande att finnas men med fokus på andra saker, det är i alla fall vad jag tror.
Citera
2011-10-30, 15:38
Medlem
orkarNs avatar
Kan vi försöka sluta använda ordet "investment banking" för allt som luktar finans? Frågan om huruvida robotar kommer att ta över är dessutom redan besvarad - i trading, kanske; i investment banking (ie corporate finance), nej.
Citera
2011-10-30, 16:03
Medlem
Jag pratade inte om trading. Varför skulle det inte funka i investment banking?! Vi vet inte hur AI utvecklas
Citera
2011-10-30, 17:51
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Jag pratade inte om trading. Varför skulle det inte funka i investment banking?! Vi vet inte hur AI utvecklas
Ok. Men om AI utvecklas såpass att man skickar robotar för att lura företagsledare att sälja sina företag, då har vi kommit så långt att inga jobb kommer behövas längre. Jag tror att du kan ta och släppa den idén nu.
Citera
2011-10-30, 18:55
Medlem
Citat:

Det är inom trading trading som AI håller på att ta över. Där jag sitter är det fler som håller på med detta än det gamla sättet.

Du verkar inte ha någon som helst kunskap om hur AI fungerar eller vad det innebär.
Citera
2011-10-30, 21:09
Medlem
ugglans avatar
Lite att ta i när man säger att det tar över. Inte inom de närmsta åren.

Sitter på money markets på en BB och det enda som går automagiskt tror jag är FX execution och flow trading på en rätt låg nivå (privatkunder osv)
Citera
2011-10-30, 23:09
Medlem
Citat:
Jag har fått ett jobb i New York inom M&A och undrar hur klädkoden ser ut för en analyst där? Sticker man ut om man bär skräddarsydda/måttsydda brittiska affärskostymer? Jag har tidigare jobbat i London där det är mer formellt. Uppfattas det som skrytsamt etc av sina medarbetare/chefer om man som analyst bär dessa kläder. Att amerikanare generelt klär sig sämre är väl ingen hemlighet men sticker man ut för mycket om bär ovannämda kläder, eller är det skillnad på bankanställda och sett som ok att skräddade kostymer som analyst?

För att citera dig i en tidigare post.

Citat:
Precis! Jag är 19 år men kan säga att det finns ett behov av en prostituerad trots att jag har en flickvän. Kan inte nån länka lite annonser/sidor med eskorter som tar emot personer i denna ålder. Själv vill jag inte att eskorten skall vara äldre än 22.

Jag tror inte att du behöver bry dig vare sig om klädkoden eller om skräddarsydda kostymer med tanke på att du trollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in