Citat:
Ursprungligen postat av Aerials
Ja och nej, visserligen lutar samtliga mot den offentliga sektorn som ekobrottsmyndigheten, riksbanken och vanliga "banker". För att föra min egen talan från att ha jobbat som analytiker på en privat firma i Stockholm till att vara daytrader, tycker jag mig ha en ganska klar bild av hur det fungerar - och att visa gymnasiebetygen inom den offentliga sektorn så som den privata verkar långt ifrån rimligt.
Vidare, är dina sk. exempel ovan att du själv har sett annonser där dem eftersöker gymnasiebetyg?
- När det står att dem kräver en registerkontroll för att se om personen varit inblandad i någon ekonomisk brottslighet innebär inte detta att dem vill se dina gymnasiebetyg.
Offentliga sektorn och "vanliga" banker, som du själv kallar dem, är INTE synonymt med vad som diskuteras i denna tråd, eller hur? Det är då helt irrelevant hur rekryteringsprocessen där går till samt vad du själv anser vara rimligt.
Till skillnad från dig så sitter jag inte här och skriver grundlösa påståenden, så ja jag har sett annonser där de efterfrågar gymansiebetyg. Då du verkar vara av den envisa typen så vill du säkert se exempel, då på icke internships. Dock tänker jag knappast sitta på min lediga fredagskväll och leta efter annonser för jobb jag aldrig kommer att kunna få. Jag känner till ett exempel på rak arm, håll till godo:
http://www.appliedvaluegroup.com/?career/how-to-applyinterview-preparation.html
Citat:
All applications must include cover letter, resume / CV and leaving certificates from high school and university
Applied Value är en second tier stratfirma. Om du tror att de är ensamma om att vilja se gymnasiebetyg så får det stå för dig.
Hur du lyckas få in en jämförelse med gymnasiebetyg och utdrag ur belastningsregistret tänker jag inte ens ge mig in på.
Snälla du, för din egen och den här trådens skull, vidga dina perspektiv lite.