2013-08-29, 22:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Nu har två personer uttalat sig om running man, jag känner till programmet ifråga, men vet inte vad tusan det handlar om. Någon som vill förtydliga?

Undrar detsamma!
Citera
2013-08-29, 23:56
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Nu har två personer uttalat sig om running man, jag känner till programmet ifråga, men vet inte vad tusan det handlar om. Någon som vill förtydliga?
Jag kollade upp det för några timmar sen. Verkade helsnurrigt. Två lag sprang runt i en enorm galleria och skulle leta upp affären där de dyraste sakerna såldes. Publikjubel som jag antar är inklippt var och varannan sekund, instant replays när någon skrattar till lite konstigt, pratbubblor och liknande grejer poppar upp ovanför deltagnarnas huvuden precis hela tiden, etc. Längre såg jag inte, men det verkade vara som det där amazing race ungefär.

Rakii - Jodå jag gillade Maid Droid, har inte sett Air Doll ännu så kan inte uttala mig om den...
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-08-29 kl. 23:59.
Citera
2013-08-30, 02:12
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag kollade upp det för några timmar sen. Verkade helsnurrigt. Två lag sprang runt i en enorm galleria och skulle leta upp affären där de dyraste sakerna såldes. Publikjubel som jag antar är inklippt var och varannan sekund, instant replays när någon skrattar till lite konstigt, pratbubblor och liknande grejer poppar upp ovanför deltagnarnas huvuden precis hela tiden, etc. Längre såg jag inte, men det verkade vara som det där amazing race ungefär.

Rakii - Jodå jag gillade Maid Droid, har inte sett Air Doll ännu så kan inte uttala mig om den...

Ish, amazing race är jag inget större fan av. Jag har sett en del koreanska talk show avsnitt och känner igen "pratbubble" stilen. De tenderar att bli ganska stirriga och skrikiga, vilket kan vara ganska komiskt ibland. Det är inte heller samma "översittarhumor" (som jag titulerar det) som man kan se i amerikanska shower. Jag läste någonstans för ett bra tag sedan att de har med sketcher där de gör parodier på K-draman, där jag är lite mer insatt iaf. Testtittar kanske någon dag.

Update: tittat lite på youtube, denna serien ska ju ses. Känner definitivt igen saker och ting och det är ju förtvivlat komiskt.
Senast redigerad av InternationalWOT 2013-08-30 kl. 02:14.
Citera
2013-08-30, 03:09
Medlem
Seungris avatar
Angående Running Man;

Running man är ett så kallat variety show. Programmet består av 7st medlemmar. Det är det populäraste programmet i Sydkorea men också enormt populärt i Taiwan, Singapore, Vietnam m.m. Det är för alla åldrar. Jätte populärt bland barn men även ungdomar och vuxna. Det tilltalar alla.

Running Man består av 7 medlemmer, de är som en familj.

Jae-Suk - Komiker, han är också MC av programmet, programledaren kan man väl kalla honom. Extramt populär i Sydkorea, otroligt ödmjuk och rolig man.

Song Ji-Hyo - Skådespelerska, var med senast i "New World".

HaHa (ja han kallas så) - Artist och Komiker

Gary
- Artist

Lee Kwang Soo
- Skådespelare och Komiker

Jong Kook - Artist

Ji Suk Jin - Komiker

Oftast har de gäster i programmet; Skådespelare, artister eller komiker. De flesta av era favorit skådespelare har varit med i detta programmet, så här får ni också se hur dem är som person..

Den första reaktionen, bland svenskar iaf (även min) brukar vara: "Vafan e detta...?". Som någon nämnde, texter, pratbubblor, och skrattet man har satt in. Men jag fortsatte kolla och skrattade flera gånger, jag fastnade direkt. Men vänjer sig vid formatet, och tycker faktiskt det bara är roligt nu.

Här är en väldigt bra artikel om programmet; http://www.allkpop.com/article/2013/...ch-running-man

En liten sidenote: Ni har väl alla set Psy - Gangnam style videon. Jae Suk är han med den gula kostymen
Senast redigerad av Seungri 2013-08-30 kl. 03:16.
Citera
2013-08-30, 09:28
Medlem
alprazolam_s avatar
Jag ska ge programmet en ärlig chans sen. Mitt första intryck var att det var skränigt och extremt kaotiskt och allmänt jobbigt att titta på. Men om det är så populärt som det nu verkar vara, samt att andra här i tråden verkar tycka om det så kanske det är värt att ge en ordentlig chans. Men jag tänkte att "såhär kan det väl inte fortgå i nästan 90 minuter nu? Ingen kan ju tycka att det här är varken roligt eller bra i sådant fall". Klickade fram mig en halvtimma och det var exakt lika skrikigt och jobbigt, man tänkte bara "wtf?".

Men nu ska jag inte vara nån glädjedödare eller pessimist här. Ska ge det en chans till och se om jag kan förstå humorn och storheten i detta. Om jag inte gör det så är det säkert min humor det är nåt knas med, för jag har ganska konstig humor. Mina vänner förstår inte alls humorn som jag fann när jag läste igenom svenska självmords-guiden tex...

Såg Fine, Totally Fine igår och den var en liten besvikelse faktiskt. Jag hade läst innan att den skulle vara väldigt långsam och att många uppfattade den som seg, men då jag gillar lågmälda och långsamma filmer så trodde jag att den skulle gå hem hos mig. Det gjorde den förvisso till en viss del, men tyckte ändå att den var händelsefattig och ganska tråkig. Visst var det väl så också att det inte hände speciellt mycket, men många verkade ändå tycka att det var en feelgood film och den känslan infann sig aldrig riktigt. Dock garvade jag ganska ordentligt vid ett par tillfällen, speciellt när den känts ganska seg en stund och sen händer något hysteriskt roligt. Det hade ganska stor effekt när man suttit och smågäspat en stund och sen helt plötsligt så händer något riktigt lustigt.

Handling och skådespeleri var det inget fel på och jag tyckte inte att den var dålig, den var riktigt rolig mellan varven. Dock så hade jag förväntat mig något annat och lite mer. Jag ska se filmen en gång till i framtiden för jag misstänker att jag inte var i rätt mood för att ta till mig den ordentligt, kände mig rastlös och så vidare. Mitt betyg blir tills vidare 2/5 (godkänd). När den var rolig så var den rolig, när den var seg så var den seg och den kändes lite för lång.

http://www.imdb.com/title/tt1241338/?ref_=fn_al_tt_1
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-08-30 kl. 09:49.
Citera
2013-08-30, 11:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Air Doll är också bra, så den måste du se!
Citera
2013-08-30, 11:30
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Air Doll är också bra, så den måste du se!
Okej! Bra, då kommer jag säkert gilla den jag med! Har en Koreeda box som innehåller bland annat den...

Håller på att kolla på en äldre Kurosawa nu. No Regrets for our Youth (1946) hör nog till de mindre bra filmerna jag sett av honom, den är bra men håller inte samma höga standard som alla de andra filmerna jag sett av honom. Betyget kommer hamna på en stark 2/5 eller troligtvis en svag 3/5. Är precis i slutet nu.

Sevärd, absolut!

http://www.imdb.com/title/tt0039090/?ref_=sr_1
Citera
2013-08-30, 11:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Okej! Bra, då kommer jag säkert gilla den jag med! Har en Koreeda box som innehåller bland annat den...

Var nära på att köpa den boxen sist jag besökte SF Bokhandeln.
Citera
2013-08-30, 12:13
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Var nära på att köpa den boxen sist jag besökte SF Bokhandeln.
Aha, vad stoppade dig? PM.
Citera
2013-08-30, 12:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Aha, vad stoppade dig? PM.

Hade redan grejer för sexhundra i handen som jag köpte och boxen kostade 399:-, hade blivit en dyr shoppingrunda.
Citera
2013-08-30, 13:03
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Hade redan grejer för sexhundra i handen som jag köpte och boxen kostade 399:-, hade blivit en dyr shoppingrunda.
Aha, då förstår jag. Men den kan du ju alltid införskaffa någonstans vid senare tillfälle.
Citera
2013-08-30, 13:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Aha, då förstår jag. Men den kan du ju alltid införskaffa någonstans vid senare tillfälle.

Köper nog Air Doll separat då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in