2013-08-20, 15:23
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptensnork
The Red Silk Gambler Bortglömd Jidai-geki av Teruo Ishii

Kozure Okami: Samtliga adaptioner av "Lone Wolf & Cub" är mästerverk. Chambara Rules

Riki-Oh: The Story of Ricky: Rövsparkarsplatterdeluxe!

Zatôichi 1-26: Varav sista delen "Zatoichi the Blind Swordsman", 1989 är en av mina absoluta favoriter.

Hard boiled: Blytung H-K Action av John Woo som håller än idag.

Drunken Master: Jackie Chan årgång 1978. Oslagbar kung-fu rulle!

Hanzo the Razor (Trilogi) Kult!!!

Female Prisoner 701 (Alla filmer) Överlägset raffel!

Har du sett alla Zatôichi?! Jag har funderat unde lång tid på att försöka beta av i vart fall ett par stycken men blotta mängden filmer har avskräckt mig då jag hade föredragit att i vart fall börja med de "bättre" inom serien. För att därefter se hur landet ligger. Du är inte villig att ge mig ett par titlar?
Citera
2013-08-20, 17:02
Medlem
despondencys avatar
DumBeast

Tack så mycket för trailern. Jag har faktiskt sökt men fann inget. Tur att vissa vet vart informationen finns. Jag hoppas innerligt att specialeffekterna inte innefattar inklistrade kartongdockor. Jag kan leva med "skugg"-effekterna, som verkar vara av samma typ som de som fanns i Okaruto. Visst ser det lågbudget ut men i och med att det är en lågbudgetfilm så har jag överseende. Det verkar inte vara en reell uppföljare, snarare en andlig. Nåväl, trailern avslöjade åtminstone ingenting som inte en synopsis om filmen hade avslöjat, det var uppfriskande. Jag hoppas Shiraishi lyckas etablera samma känsla i Karuto som i tidigare FFF-filmer. Ska också bli intressant att se hur man närmar sig ett exorcist-tema från ett japanskt perspektiv. Förväntningar finns, hoppas att Shiraishi kan spinna vidare på sina styrkor och överkomma sina ibland överväldigande svagheter. Potential har han.

Jag har snart sett klart på Lesson of the evil och jag är inte särskilt imponerad. Miike bör hålla sig till regi för manusskriptet har hittils varit filmens absolut svagaste länk. Återkommer med en samlad överblick när jag väl sett klart filmen.
Citera
2013-08-20, 17:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Har du sett alla Zatôichi?! Jag har funderat unde lång tid på att försöka beta av i vart fall ett par stycken men blotta mängden filmer har avskräckt mig då jag hade föredragit att i vart fall börja med de "bättre" inom serien. För att därefter se hur landet ligger. Du är inte villig att ge mig ett par titlar?

Själv har jag nog sett fyra-fem i serien, de första då och dom höll väldigt hög klass i alla fall, kanske borde ge mig i kast med resten av filmerna någon gång också!
Citera
2013-08-21, 23:26
Medlem
Har inte varit så insatt senaste året, har det kommit någon måste-se-film?

Har plöjt igenom en jäkla massa avsnitt av Running Man istället.
http://en.wikipedia.org/wiki/Running...28TV_series%29

Alltså detta är ju galet kul, någon annan som tittar?
Citera
2013-08-23, 22:23
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Vet inte om Raise the Red Lantern har tagits upp här tidigare. Men jag tyckte den var riktigt bra.
Jo, den har varit uppe någon gång för längesedan... Inte sett den, men verkar bra.

Tycker också att det var en liten bedrift att lyckats se samtliga Zatôichi. Det finns ju några stycken...
Citera
2013-08-27, 01:14
Medlem
DumBeasts avatar
Lyckades ta mig igenom Id, Kei Fujiwaras uppföljare till Organ som släpptes tio år efter originalfilmen. Om Organ som film var ett lidande så var det ingenting jämfört med Id.

Handlingen i Id är ganska simpel. Den fysiskt och psykiskt ruttnande läraren och en av poliserna från Organ irrar runt i skogen/staden och dras båda till en grisfarm i ett litet samhälle mitt ute i skogen. Farmen drivs av en familj med missfoster som spenderar sina dagar med att våldta, misshandla, smygtitta på och förnedra varandra och övriga invånare i samhället. Under byn finns ett vattendrag med en brunn, Id – samhällets undermedvetna, som förorenas mer och mer för varje förnedrande handling som utförs.

Precis som i Organ är buddhismen ständigt närvarande, men i Id handlar det inte längre om att genomleva något lidande för att uppnå inre frid. Här är människorna jämställda med djur, med samma undermedvetna drifter och begär och precis som djur har de ingen möjlighet att verbalisera någon tro och är därför förlorade. Typ. Kanske.

Id känns som en fruktansvärt förvirrad film där det dras i så många trådar att den helhet och relativa tydlighet som fanns i Organ försvinner trots en mer linjär berättelse. Freud, feminism och buddhism blandas om vartannat. Könsidentiteter och familjenormer utforskas och omkullkastas. Det manliga könsorganet består alltid av något konstruerat av människan, en metallfjäder, en eltandborste (tänk Tetsuo). Den manliga identiteten har efter krigsslutet återuppbyggts på industriell väg. Ärligt talat finns det hur mycket som helst i Id att diskutera. Om man vill. Och orkar.

Som en buddhistisk-feministisk-freudiansk bodyhorror är Id intressant på pappret men precis som Organ lider den av att vara obeskrivligt ful, tråkig och spretig. Inte ens voiceovern som ständigt återkommer lyckas hålla ihop den och ingen stämning infinner sig, förutom på sin höjd en känsla av att det man ser på skärmen ska vara chockerande och äckligt men inte är det. Och så lite slapstick och ett grismonster på det. Inte så roligt som det låter.
Citera
2013-08-28, 15:38
Medlem
alprazolam_s avatar
Såg Tokyo Zombie tidigare idag, och jag uppskattade den faktiskt ganska mycket! Såpass att jag ger den 3/5 i betyg. Skön film som började väldigt bra men fallerade sista halvan av filmen, tråkigt nog. Annars hade den nog kunnat sträcka sig uppåt en fyra. Två av mina favoritskådisar när det kommer till Japanska filmer, Tadanobu Asano och Shô Aikawa i en knasig zombierulle kan ju aldrig slå fel! De två klantskallarna ägnar sig åt att träna jiu jitsu under arbetstid och hamnar i en dispyt med dödlig utgång när deras chef kommer på dem, och snart så är staden fylld av zombies som återuppstått ur "black fuji", ett berg av skräp, lik och en massa chemical waste som dumpas där...

Tveka ej att se den.

http://www.imdb.com/title/tt0451954/?ref_=fn_al_tt_1
Citera
2013-08-29, 20:54
Medlem
Seungris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliss
Har inte varit så insatt senaste året, har det kommit någon måste-se-film?

Har plöjt igenom en jäkla massa avsnitt av Running Man istället.
http://en.wikipedia.org/wiki/Running...28TV_series%29

Alltså detta är ju galet kul, någon annan som tittar?

Ja, bästa programmet jag sett någonsin. Följer det slaviskt, sett alla avsnitt. Min största idol är faktiskt Jae-Suk, ser upp till honom något enormt.

Gary och Song Ji-Hyo, Monday Couple, är 2 stora favoriter med.
Senast redigerad av Seungri 2013-08-29 kl. 21:02.
Citera
2013-08-29, 20:55
Medlem
Seungris avatar
Någon som sett Saving General Yang? Är det ngt att se?

http://www.imdb.com/title/tt2072220/?ref_=sr_1
Senast redigerad av Seungri 2013-08-29 kl. 20:57.
Citera
2013-08-29, 21:08
Medlem
Petterrors avatar
Såg Maid-Droid tidigare idag som Rakii har tipsat mig om. Första halvan gillade jag skarpt och innehöll fina moment såsom sexuell stämning, obehaglig stämning och även stundtals lite feel-good stämning. Tyvärr tycker jag att andra halvan tappade lite och allt kändes lite hattigt och lite som en transport-sträcka.
Hursomhelt en sevärd film.
2+ av 5

http://m.imdb.com/title/tt1381106/
Citera
2013-08-29, 22:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Såg Maid-Droid tidigare idag som Rakii har tipsat mig om.

Känns lite som att jag är ensam om att tycka om den medan alla andra hyllar Air Doll i stället.
Citera
2013-08-29, 22:46
Medlem
InternationalWOTs avatar
Nu har två personer uttalat sig om running man, jag känner till programmet ifråga, men vet inte vad tusan det handlar om. Någon som vill förtydliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in