2013-06-27, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88
När man döms till skyddstillsyn har man vissa åtaganden. Träffa övervakare, lämna pissprov, gå behandlingsprogram etc. Om den dömde missköter dessa kan åklagaren begära att tingsrätten undanröjer skyddstillsynen och istället dömer ut ett fängelsestraff.

Tingsrätten gör sen en bedömning. De kan döma ut ett fängelsestraff alternativt dela ut en varning eller helt avvisa åklagarens begäran.

I DS fall är målet avslutat men jag har inte beställt beslutet ännu.

Jag förstår inte är domen mot DS inte överklagad??
Citera
2013-06-28, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Jag förstår inte är domen mot DS inte överklagad??

Den friande domen ang. mord är överklagad. Det här gällde ett separat mål. Uddevalla tingsrätt undanröjde för övrigt skyddstillsynen och gav honom fyra månaders fängelse.
Citera
2013-07-12, 20:16
Medlem
Metrioids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88
Den friande domen ang. mord är överklagad. Det här gällde ett separat mål. Uddevalla tingsrätt undanröjde för övrigt skyddstillsynen och gav honom fyra månaders fängelse.
När verkställs straffet????
Citera
2013-07-15, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metrioid
När verkställs straffet????

När placeringsenheten har hittat en lämplig plats.
Citera
2013-07-28, 14:29
Medlem
När jag söker på EH den yngre av dom åtalade så hittar jag honom inte på Ratsit. Har han bytt namn?
Citera
2013-07-28, 23:46
Medlem
crillecrilles avatar
Fick höra att EH har varit i slagsmål med sin far när han släpptes. Var bor han nu egentligen? Han kan väl knappast ha lägenheten fortfarande?

"Hela stan" tror att HR kommer riva upp domen och döma båda två.

Angående DS så är även bröderna kriminella.
Citera
2013-08-01, 19:24
Medlem
Jag tror tyvärr, att HovR, inte kommer att ändra tingsrättsdomen

DS kommer fortsätta att springa på staden och bete sig vidrigt. Vad som oroar mig ändock mer är att det finns tjejer som vill vara tsm med honom. Har de senaste dagarna sett honom på stan påtänd och påtagligt under rusdryckers fördärv tsm med en tillsynes synnerligen söt tjej - som även hon går ner i fördärvet pga umgänget.

Av vad jag hört om EH så ska han ev ha bytt namn och bor, till och från, på Bleket hos en tidigare flickvän
Citera
2013-08-30, 00:10
Medlem
http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=1135&parentid=0&link=1.2313237
Citera
2013-08-30, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=1135&parentid=0&link=1.2313237

ÄNTLIGEN !
Citera
2013-08-30, 18:03
Medlem
crillecrilles avatar
Hörde som hastigast på radion att både EH och DS var "oberörda" under rättegången idag. De ska även ha tagit till leenden mot åhörarna vid flera tillfällen.
Åklagaren verkade inte särskilt hoppfull.
Citera
2013-09-01, 08:39
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Hörde som hastigast på radion att både EH och DS var "oberörda" under rättegången idag. De ska även ha tagit till leenden mot åhörarna vid flera tillfällen.
Åklagaren verkade inte särskilt hoppfull.

Vi får hoppas på att rättvisan har sin gång! På ett el annat sätt. Kände Micke och det som hänt honom gör mig ledsen och väldigt ARG! Tomt att åka förbi platsen och inte se huset, även om det var jobbigt efter branden. Tycker det har varit en del upprörande mord där misstänkta gått fria, trots att de uppenbarligen är skyldiga! Krävs det alltid ett erkännande numera för att någon ska kunna dömas i Sverige? Vad håller polis och åklagare på med. Ledsen men hoppfull, måste vara det. Blir för ledsen annars!
Citera
2013-09-01, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Vi får hoppas på att rättvisan har sin gång! På ett el annat sätt. Kände Micke och det som hänt honom gör mig ledsen och väldigt ARG! Tomt att åka förbi platsen och inte se huset, även om det var jobbigt efter branden. Tycker det har varit en del upprörande mord där misstänkta gått fria, trots att de uppenbarligen är skyldiga! Krävs det alltid ett erkännande numera för att någon ska kunna dömas i Sverige? Vad håller polis och åklagare på med. Ledsen men hoppfull, måste vara det. Blir för ledsen annars!

Det krävs absolut inte ett erkännande. Men det krävs sådan bevisning att det det saknar minsta tvivel på skuld. I det här ärendet finns det ju knappa bevis och för att HovR ska döma annorlunda än TR krävs att de värderar bevisen på annat sätt än TR, vilket jag knappast tror att de kommer göra. Att det bevisligen är konstaterat att de misstänkta GM varit på plats vid huset är inte detsamma som att det är bevisat att de tagit livet av BO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in