2013-08-29, 15:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så du är FÖR indoktrinering??

Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Är du EMOT undervisning?

Du svarade inte på frågan.

Men: Jag är FÖR undervisning, och EMOT ideologi-doktrinell indoktrinering.
2013-08-29, 15:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Kom nu inte och säg att religion inte bygger på beprövad erfarenhet. Vi har ju lärt oss av våra förfäder.

Tydligen stannade detta för din del i och med den skolastiska retoriken.
2013-08-29, 15:17
Medlem
Citat:
Du svarade inte på frågan.

Men: Jag är FÖR undervisning, och EMOT ideologi-doktrinell indoktrinering.
Då föreslår jag att du tar ett snack med de som försöker värva medlemmar till politiska partier, utan undantag. Du förstod alltså inte när jag förklarade att liberala inte är liberala.
2013-08-29, 15:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du förstod alltså inte när jag förklarade att liberala inte är liberala.

Jag förstår fortfarande inte varför liberala inte är liberala om man nu användar ordet som det är menad enligt sin definition.

Men jag förstår däremot att du överlag har problemer med att argumentera inom raman av en funktionell semantik, så jag skall försöka begränsa mig till mycket, mycket enkla sakfrågor och definitioner.
2013-08-29, 15:27
Medlem
Citat:
Jag förstår fortfarande inte varför liberala inte är liberala om man nu användar ordet som det är menad enligt sin definition.

Men jag förstår däremot att du överlag har problemer med att argumentera inom raman av en funktionell semantik, så jag skall försöka begränsa mig till mycket, mycket enkla sakfrågor och definitioner.
Du vill inte kännas vid det eftersom du antagligen anser att du är väldigt liberal.
2013-08-29, 15:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du vill inte kännas vid det eftersom du antagligen anser att du är väldigt liberal.

På en del områder är jag inte bara liberal, men liberterian.
2013-08-30, 03:49
Medlem
Citat:
Forumreglers tillämpning får du ta upp med 'högre' auktoriteter på forumet.
Är inte intresserad av att få ett verkställande mot någon, tycktes bara vara en intressant företeelse att diskutera
2013-08-30, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag sätter inte likhetstecken mellan att allmänt uppfostra sitt barn och pådyvla dem sin egen religion.

Precis som jag skriver så pratar jag om vilsna vuxna. Folk som inte riktigt kan försvara sig själv mot missionerande. Och det kan röra sig om allt ifrån kristna missionärer som levde rövare i afrika till dagens jehovas vittnen som systematiskt knackar dörr i hopp om att träffa på nån stackare när denne är i ett svagt tillstånd, så att man sedan kan snacka omkull denne med sin bullshit. Vidrigt är ordet.
Definiera "allmänt uppfostra".

Vilsna enligt dig = människor som inte tror att livet kom från mars?
2013-08-30, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Kristna har trott att de lever i den sista tiden i snart två tusen år... De har haft fel i snart två tusen år.
Men om slutet kommer plötsligt . Då har dom ju haft rätt i 2000 år
2013-08-30, 06:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahkis5000
Definiera "allmänt uppfostra".

Precis som det låter. Att ledsaga sina barn i livet och försöka få dem att anamma vissa värderingar. Fullt möjligt att göra utan att t ex ljuga i dem att det finns en intergalaktisk sadist-ande som älskar dem men kommer straffa dem om de inte tror på honom.

Citat:
Vilsna enligt dig = människor som inte tror att livet kom från mars?

Vem säger att livet kom från Mars???

Snarare människor som befinner sig i ett sådant sinnestillstånd att de t ex blir mottagliga för diverse religiös propaganda.
2013-08-30, 06:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahkis5000
Men om slutet kommer plötsligt . Då har dom ju haft rätt i 2000 år

Nej då har de haft fel i ca 2000 år och rätt i ett fåtal.

Sen har vi ju organisationer som JV som vid flera tillfällen har angett året för den stundande apokalypsen. Med känt resultat.
2013-08-30, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Precis som det låter. Att ledsaga sina barn i livet och försöka få dem att anamma vissa värderingar. Fullt möjligt att göra utan att t ex ljuga i dem att det finns en intergalaktisk sadist-ande som älskar dem men kommer straffa dem om de inte tror på honom.

Vem säger att livet kom från Mars???

Snarare människor som befinner sig i ett sådant sinnestillstånd att de t ex blir mottagliga för diverse religiös propaganda.
Ok förlåt trodde du var troende evolutionist..(ang mars)
Ledsaga barn enligt sin övertygelse, tex mars..om att livet handlar om att döda eller dödas.. ( nu förenklar jag medvetet för att göra en poäng. Du förenklar också med intergalaktisk-sadist)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in