2013-08-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Jag har jobbat där både nätter och dagar. Men du vet väl bäst hur det förhåller sig.

Vi har väl helt olika bilder av våra arbetsplatser. Jag har jobbat på stora sjukhus till och från sedan början av 90-talet, alla tider på dygnet, i 4 olika städer, och inte är det någonsin helt dött, men på just KS har jag inte jobbat, och kanske är/var det helt enkelt världens mest öde sjukhus på natten. Ett unikum isf. Men skitsamma, ingen gärningsbeskrivning och inget vittne har berört nattimmarna, utan allt har handlat om pingsten, dagarna runt pingsten och dagtid, och 99,9 % av allt som sagts är skrattretande BS. Men vill du prata om vad som kan ha hänt (vad som helst, när som helst, med vem som helst), så prata med LMM och Hagenbach, de älskar kan-ha-hänt-grejen, och de har kört hårt med den i månader och tröttnar aldrig. Det otänkbara kan ha hänt, och därför får man påstå att det hänt också, hur många gånger som helst Deras logik.
Citera
2013-08-29, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En fråga nu som är rätt så viktig, visade polisen upp fotografier av allmänläkaren för de prostituerade på Malmskillnadsgatan ?
Polisen visade ju upp fotografier på kända torskar för tjejerna på stritan i början av utredningen och av 130 prostituerade kvinnor så kände tydligen hela 50 igen obducenten om jag inte minns helt fel.
Nån som kan bringa klarhet i detta, Eremona kanske ?

Nej, det skedde knappt. Märkligt nog. Bara vid något enstaka tillfälle och då var det enbart högst några prostituerade som fick se en bild på A. Men, trots det så var det en av dessa kvinnor som kände igen honom (men, inte själv haft denne som kund) och sa att han kör omkring i en röd Golf (A hade en röd Golf, men har sagt i förhör att han inte hade den år 1984, utan köpte den inte den förrän någon gång under 1985) och att hon sett honom på Malmis (i den röda Golfen) en 5-6 gånger på våren och sommaren 1984 och att hon av en "kollega" hört att han ska vara en engelskspråkig läkare, med udda och märkliga (sexuella) önskemål.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-08-29 kl. 13:45.
Citera
2013-08-29, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
ingen gärningsbeskrivning och inget vittne har berört nattimmarna, utan allt har handlat om pingsten, dagarna runt pingsten och dagtid

Och då innebär det inte att man själv här bara ska hålla sig till det som står i GB, vad läkarnas förehavanden beträffar. Finns fortfarande en hel massa att nysta i här.
Citera
2013-08-29, 13:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Nej, det skedde knappt. Märkligt nog. Bara vid något enstaka tillfälle och då var det enbart högst några prostituerade som fick se en bild på A. Men, trots det så var det en av dessa kvinnor som kände igen honom (men, inte själv haft denne som kund) och sa att han kör omkring i en röd Golf (A hade en röd Golf, men har sagt i förhör att han inte hade den år 1984, utan köpte den kör omkring i en röd Golf (han hade en röd Golf, men har sagt i förhör att han inte hade den år 1984, utan köpte inte den förrän någon gång under 1985) och att hon sett honom på Malmis (i den röda Golfen) en 5-6 gånger på våren och sommaren 1984 och att hon av en "kollega" hört att han ska vara en engelskspråkig läkare, med udda och märkliga (sexuella) önskemål.

Nu får du ta fram en trovärdig källa på vad du skriver, Pim Martinsson säger helt motsatta saker än dig.

"Det tredje, och för dagen sista, förhöret hölls med kriminalinspektör Pim Martinsson, som var med om den inledande fasen av utredningen kring Catrine da Costas död. Han var bland annat med på de båda fyndplatser där likdelarna hittades i juli 1984.

Martinsson berättade hur man sökte efter en gärningsman genom att fråga ut fler än 150 kända prostituerade och narkotikamissbrukare. ”Men det gav väldigt lite. Vi hittade aldrig någon klar koppling mellan rättsläkaren och Catrine da Costa”, sa Martinsson. Han sa också att efter gripandet av Teet Härm ”var det uppenbart att informationen [om Härm] hade spridits ner på gatan”. I verkligheten var det hela 188 personer som blev intervjuade av polisen.

http://www.stadsholmen.blogspot.se/2009/12/lakarna-vittnade-om-25-ars-helvete.html

Källa tack.
Senast redigerad av Reimer 2013-08-29 kl. 13:40.
Citera
2013-08-29, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nu får du ta fram en trovärdig källa på vad du skriver, Pim Martinsson säger helt motsatta saker än dig.

"Det tredje, och för dagen sista, förhöret hölls med kriminalinspektör Pim Martinsson, som var med om den inledande fasen av utredningen kring Catrine da Costas död. Han var bland annat med på de båda fyndplatser där likdelarna hittades i juli 1984.

Martinsson berättade hur man sökte efter en gärningsman genom att fråga ut fler än 150 kända prostituerade och narkotikamissbrukare. ”Men det gav väldigt lite. Vi hittade aldrig någon klar koppling mellan rättsläkaren och Catrine da Costa”, sa Martinsson. Han sa också att efter gripandet av Teet Härm ”var det uppenbart att informationen [om Härm] hade spridits ner på gatan”. I verkligheten var det hela 188 personer som blev intervjuade av polisen.

http://www.stadsholmen.blogspot.se/2009/12/lakarna-vittnade-om-25-ars-helvete.html

Källa tack.

Jag skriver om Allmänläkaren och uppgifterna har jag fått ifrån Styckmordsmålet, som i sin tur fått dessa ifrån FUP:et.
Citera
2013-08-29, 13:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag skriver om Allmänläkaren och uppgifterna har jag fått ifrån Styckmordsmålet, som i sin tur fått dessa ifrån FUP:et.

Styckmordsmålet är inte en trovärdig källa av lättförklarliga skäl, det räcker att nämna namnet på handledaren så förstår de insatta varför.

Christian Diesen mannen som gav hatet ett ansikte och uttryck.

"Bengt Nilsson, varför försvarar du en likskändare? En advokat med personlig moral tackar nej till att försvara en person, som saknar varje form av moral — han överlåter åt någon likasinnad med den misstänkte att utföra försvaret. Läskigare övermänniskotyper än herrar (namnen på de båda läkarna) har aldrig skådats i detta land."

Bättre källa får du ta fram.
Citera
2013-08-29, 13:55
Bannlyst
Citat:
Styckmordsmålet är inte en trovärdig källa av lättförklarliga skäl, det räcker att nämna namnet på handledaren så förstår de insatta varför.

I så fall är inte FUP:et heller någon trovärdig källa, då det är uppgifter från det som går att ta del av i deras uppsats.
Citera
2013-08-29, 14:00
Medlem
Citat:

Jag har diskuterat denna uppsats med dig en enda gång, och det var en gång för mkt, och då tog det en hel dag för mig att upptäcka att du bara snackade skit om uppsatsen, att du inte ens kunde hantera din egen källa, och du backade och backade och backade och backade, till jag upptäckte att uppsatsen inte alls påstod vad du sa att den påstod, och du hoppades som vanligt att ingen skulle kolla dina fånigheter. I uppsatsen kallas TH förresten för Obducenten vill jag minnas, och skriver man akademiskt är det nödvändigt att använda exakt rätt ord. Det är liksom ett grundkrav, men Diesen släppte igenom skiten av personliga skäl iofs, och en gång fick Sveriges mest välrenommerade juristtidning pynta 50 000 kr i skadestånd pga Diesens inkompetens Han är fin, Crille D. Inga bromsar på den killen
Citera
2013-08-29, 14:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
I så fall är inte FUP:et heller någon trovärdig källa, då det är uppgifter från det som går att ta del av i deras uppsats.

Uppsatsen är noggrant och hårt gallrat och vinklad för att passa in i handledarens teorier och syften.

Skaffa fram en bättre källa än din lilla c-uppsats, den är ju bara patetisk.
Citera
2013-08-29, 14:10
Bannlyst
Citat:
Uppsatsen är noggrant och hårt gallrat och vinklad för att passa in i handledarens teorier och syften.

Det är inte Döden är en man?

Allmänläkaren...

Man bör vara öppen för att Allmänläkaren kan ha varit något annat än enbart en som spelat andrafiol. Dagboksvittnets uppgifter om vad CdC talat om för henne om läkaren, med den lilla dottern, får en att tänka på att han kanske spelat en större roll än så.
Citera
2013-08-29, 14:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det är inte Döden är en man?

Allmänläkaren...

Man bör vara öppen för att Allmänläkaren kan ha varit något annat än enbart en som spelat andrafiol. Dagboksvittnets uppgifter om vad CdC talat om för henne om läkaren, med den lilla dottern, får en att tänka på att han kanske spelat en större roll än så.

Och så var det dags för dagboksvittnet igen.

" Onsdagen avslutades med ett förhör kring det så kallade dagboksvittnet, Marianne Seppälä, som kände Catrine da Costa. Hon förhördes på ett tidigt stadium om sina kontakter med da Costa kring pingsthelgen 1984. Flera år senare dök hon upp med en dagbok, där hon påstod att da Costa träffat två läkare, tillsammans med den enes dotter.

Dagboken har numera avfärdats som ett falsarium och om detta sa kriminalkommissarie Bertil Salin att ”Dagboken borde ha kommit fram redan 1984”. Seppälä blev långt senare föremål för en förundersökning, misstänkt för grov mened, men den utredningen lades ner med hänvisning till att det gått så lång tid efter ett eventuellt brott."

http://www.stadsholmen.blogspot.se/2009/12/barnets-vittnesuppgifter-ar-nonsens.html

Att allmänläkaren är svårt beljugen av sin exhustru är ju ingen nyhet, vad mer för skit har du på lager?
Citera
2013-08-29, 14:23
Medlem
slemwalkers avatar
TA vid god vigör.
https://picasaweb.google.com/m/zoom?uname=113543722890975051207&aid=5110522010411 171121&id=5110522212274634338&viewportWidth=320&vi ewportHeight=416&fgl=true&pli=1

TA ganska så sliten någonstans i Tyskland eller Österrike.
https://picasaweb.google.com/m/zoom?uname=113543722890975051207&aid=5099755318117 403473&id=5099756293074981122&viewportWidth=320&vi ewportHeight=416&fgl=true&pli=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in