2013-08-28, 17:50
Medlem
Tror ni ett ps3 slim 320gb kan räcka? Aldrig haft en konsol innan.

Ska ENDAST spela gta V
2013-08-28, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneRequest
Någon som vet något om weapons skills? Tror inte jag har läst eller hört något om det? Om det kanske är som i SA där man skjuta med dubbla vapen t.ex pistoler i slutet? Kanske något för Franklin in tha hood!!
Man kommer kunna besöka Ammu-Nation och utöva skjutövningar. Vad syftet med detta är vet jag inte. Mycket möjligt att man får dubbla vapen eller stadigare aim. Tror mer på det sistnämnda faktiskt om jag ska vara helt ärlig.
Senast redigerad av Peteq 2013-08-28 kl. 18:33.
2013-08-28, 19:51
Medlem
soulreapers avatar
Nu får ni fan i mig skärpa till er! Tycker ni att en fråga är dum så svara inte på denna, svarar ni så svara seriöst. Vi har redan låst tråden tidigare och drar oss inte för att göra det igen om ni inte klarar av att ha den öppen!
//MOD
2013-08-28, 19:55
Medlem
Sainsburyss avatar
Jag kom att tänka på en sak.
Kommer ni ihåg när man spelade MTA:SA, till PC? Alltså en mod till San Andreas, där man kunde spela 30-100 personer online på diverse servrar?

Det var ju otroligt kul, men även om man körde 60 spelare t.ex. så kunde det ta ett tag innan man stötte på någon på den otroligt stora San Andreas kartan, förutsatt att man nu inte åkte dit majoriteten befann sig.

Nu släpps GTA5, där hela Los Santos ska vara större än GTA 4, samt att hela GTA 5 är större än GTA4 och RDR tillsammans.
På hela denna yta, så kan man spela 16 spelare online.

Verkar inte det jävligt, jävligt lite? Om ytan är så otroligt sjukt stor, så kommer man alltså nästan aldrig stöta på andra spelare, eller?
2013-08-28, 19:58
Medlem
soulreapers avatar
Frågor som rör konsolerna PS3 och Xbox 360, ska tas i dessa trådar och inte här.
//MOD
2013-08-28, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Det är ju redan bekräftat att man kommer kunna köpa medicinsk marijuana i spelet. Detta kanske ger några lätta benefits, mindre damage av skott kanske? Och förmodligen någon liten sidoeffekt, vad detta är vet jag inte.

Tror ni man kommer kunna köpa mer potent, "riktig" marijuana/cannabis i ghettot? Där man får en ännu bättre benefit, men också en ännu större sidoeffekt?

Alltså, att det finns två typer av Marijuana, den lagliga, samt den olagliga ghetto Marijuanan?

Jag tror inte att man kommer påverkas mer än att motoriken kanske försämras. Varför skulle man kunna tåla mer damage bara för att man är hög?

"Riktig" och potent ganja köper du hellre hos en etablerad affärskedja än hos nån langare i ghettot. Precis som i verkligheten så finns det ingen anledning att handla hos gangsters och riskera att bli lurad när det finns professionella som säljer kvalitetsgrejer

Det är vad jag tror i alla fall. Det kanske blir så att man kan dra till ghettot med Franklin och rulla upp en fet med sina homies
Senast redigerad av Ped-Ober 2013-08-28 kl. 20:58.
2013-08-28, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Jag kom att tänka på en sak.
Nu släpps GTA5, där hela Los Santos ska vara större än GTA 4, samt att hela GTA 5 är större än GTA4 och RDR tillsammans.
På hela denna yta, så kan man spela 16 spelare online.

Verkar inte det jävligt, jävligt lite? Om ytan är så otroligt sjukt stor, så kommer man alltså nästan aldrig stöta på andra spelare, eller?
Håller verkligen med, är faktiskt riktigt besviken på att det är max 16 personer per server. Förstör nästan hela grejen med en stor värld... Nej, minst 60 per map skulle jag vilja ha, och att man kunde hitta massa servrar genom en lobby (nu vet jag inte om det blir en lobby så).
2013-08-28, 21:04
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrooveBoost
Håller verkligen med, är faktiskt riktigt besviken på att det är max 16 personer per server. Förstör nästan hela grejen med en stor värld... Nej, minst 60 per map skulle jag vilja ha, och att man kunde hitta massa servrar genom en lobby (nu vet jag inte om det blir en lobby så).
Nej det är ingen lobby.
Det är troligtvis som i RDR, att man slumpas in i en lobby som inte är full.
Därifrån kan man sedan joina death match osv.
2013-08-28, 21:07
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ped-Ober
Jag tror inte att man kommer påverkas mer än att motoriken kanske försämras. Varför skulle man kunna tåla mer damage bara för att man är hög?

"Riktig" och potent ganja köper du hellre hos en etablerad affärskedja än hos nån langare i ghettot. Precis som i verkligheten så finns det ingen anledning att handla hos gangsters och riskera att bli lurad när det finns professionella som säljer kvalitetsgrejer

Det är vad jag tror i alla fall. Det kanske blir så att man kan dra till ghettot med Franklin och rulla upp en fet med sina homies

Det brukar vara så det funkar i spelvärlden t.ex saints row 2.
Min gissning är att man får bättre aim om man röker lite t.ex inte lika wobblande sikte med sniper.
Blir intressant att se vad de väljer att göra med drogerna.
2013-08-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Det brukar vara så det funkar i spelvärlden t.ex saints row 2.
Min gissning är att man får bättre aim om man röker lite t.ex inte lika wobblande sikte med sniper.
Blir intressant att se vad de väljer att göra med drogerna.
Sen är det så att Saints Row är ett spel som inte är gjord i ett seriöst syfte. GTA är mer realistiskt och om nu ganja går att röka utanför vissa cutscenes så kommer det om något, försämra karaktärernas egenskaper.
2013-08-28, 21:41
Medlem
Pellenss avatar
Ny info från r*.

http://www.rockstargames.com/newswire/article/51281/introducing-crew-hierarchies.html
Senast redigerad av Pellens 2013-08-28 kl. 21:49.
2013-08-28, 22:41
Medlem
BleAivanos avatar
Vet inte om detta är nya eller gamla nyheter men i alla fall:

ny (?) Trailer imorgon kl. 17 svensk tid.

11am ET tmrw. #GTAV Official Trailer at http://www.rockstargames.com

. Also look for it to debut on TV this Sunday night during Breaking Bad

https://twitter.com/RockstarGames/status/372812795605037056

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in