2013-08-20, 12:57
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Kommer inte ihåg var jag hittade källan, det kan ha varit någon intervju med Leslie Benzies eller kanske någon artikel i GameInformer men det stod i alla fall att man i uppdragen kan välja att skjuta sina inhyrda medhjälpare. Vidare stod det att det kan vara riskabelt då ju mer "noisy" du gör dina stötar desto fler och tuffare poliser kommer man att möta. I och för sig skulle man tekniskt sett kunna ta sig till en plats långt bort ifrån polisen efter rånet och avrätta alla där, detaljerna är inte helt klara på den punkten.
Hade varit kul att göra "en Joker" Ni som sett The Dark Knight vet vad jag snackar om.
Ju större vinst ju bättre
Citat:
Ursprungligen postat av Spidermannen
Föreställ er;
Ni har kommit hem från jobbet, spelet är på bordet.. ska man invänta helgen eller ska man börja direkt?
Den som hade kunnat titta på spelet som ligger på bordet en dag utan att spela det förtjänar en medalj...
Citat:
Spelet har laddat klart, första introduktionen är över, ni har gått igenom Rockstars lilla tutorial som alltid finns med.. fyrkant hoppar man med, triangel hoppar ni i bilar med osv.. sen ser du ditt första mission på GPS:kartan en bra bit ifrån dig.. du kan välja att göra uppdraget direkt ELLER.. så gör du något annat? Vad i så fall?
Lovade mig själv i IV att utforska lite men när jag väl började spela så blev det uppdrag efter uppdrag så tyvärr blir det nog samma sak i år och när man gjort ett viss antal uppdrag så börjar man känna igen sig och då är det inte kul att utforska...
Citat:
Ursprungligen postat av Deckade
Efter att spelet har laddat klart och man gått igenom den lilla introtutorial grejen så ska jag sätta mig på första bästa cykel och cykla till närmaste "Medical Marijuana Center" för att köpa några gram. Efter det rullar jag en fet som jag röker på cykeln
Det är inte ens bekräftat.
2013-08-20, 13:00
Medlem
Dwades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dwade
Det är ju sagt att Franklin vill ta sig ifrån livet som gangster, men tror ni man under spelets gång kan välja att fortsätta som medlem i groove street? Kanske att man efter storyn kan återvända och hjälpa gänget eller helt enkelt göra ett val under spelet att lita mer på Lamar, än Michael exempelvis, vilket skulle kunna leda till ett annorlunda slut än om man väljer att gå ifrån gänget.

Så, vad tror ni?

Ingen som har en åsikt?
2013-08-20, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostfaceKilla
Det skulle vara fett coolt om trafikanterna skulle vara mer realistiska. I tidigare spel har dom bara spawnat lite på måfå. T ex om det är en stor galleria skulle det vara coolt med en stor parkering utanför fylld med bilar osv...

Ja, gärna att dem stannar vid vägkanten och ska lossa gods ibland så att man kan komma och klämma ihop dem mellan sin bil och din bil.
2013-08-20, 13:27
Medlem
Jag förstår inte riktigt poängen med att börja gå bananas på folk det första man gör, eller att upptäcka världen först innan man klarat missions. Det tar ifrån känslan av spelet.

Om det första du gör är att skjuta hej vilt och skapa kaos kommer uppdragen som verkligen kräver detta att kännas mindre häftiga. Poängen emd att börja med skitjobb är ju att man uppskattar inferno-jobben mkt mer när man får chanson.

Likaså med att upptäcka världen, något som ska ske gradvis och naturlgit med uppdragen. Har man sett allt blir det ju inte lika spännande att få ett updrag långt ut I någon hill billy stad då inget är nytt.
2013-08-20, 13:43
Medlem
Efter att spelet har laddat klart och man gått igenom den lilla introtutorial grejen så ska jag sätta mig på första bästa cykel och cykla till närmaste "Medical Marijuana Center" för att köpa några gram. Efter det rullar jag en fet som jag röker på cykeln

Det är inte ens bekräftat.[/quote]

Det är det visst! "Prefer to self medicate?

There are many dispensaries for those that grow truly sick of running out of marijuana." Citatet är taget från länken sedan som är rockstars officiella hemsida. Om du går in så ser du även en bild på Franklin när han röker en feting.

http://www.rockstargames.com/V/lsbc/affordable-healthcare
2013-08-20, 14:15
Medlem
champagneshowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentnissen
Jag förstår inte riktigt poängen med att börja gå bananas på folk det första man gör, eller att upptäcka världen först innan man klarat missions. Det tar ifrån känslan av spelet.

Om det första du gör är att skjuta hej vilt och skapa kaos kommer uppdragen som verkligen kräver detta att kännas mindre häftiga. Poängen emd att börja med skitjobb är ju att man uppskattar inferno-jobben mkt mer när man får chanson.

Likaså med att upptäcka världen, något som ska ske gradvis och naturlgit med uppdragen. Har man sett allt blir det ju inte lika spännande att få ett updrag långt ut I någon hill billy stad då inget är nytt.

This!
Håller helt och hållet med. Känns mycket mer spännande att upptäcka världen efterhand. I takt med att man får uppdrag ute på landet så får man se mer och mer!
2013-08-20, 15:26
Medlem
sigurts avatar
Citat:

Det är inte ens bekräftat.

There are many dispensaries for those that grow truly sick of running out of marijuana." Citatet är taget från länken sedan som är rockstars officiella hemsida. Om du går in så ser du även en bild på Franklin när han röker en feting.

Du måste nog ha ett jävla tålamod om du skall orka cykla runt runt runt och leta efter ett "Medical Marijuana Center", skulle jag aldrig palla. Skulle lätt få andra tankar när man ser en snygg bil köra förbi eller så...

http://www.rockstargames.com/V/lsbc/affordable-healthcare[/quote]
2013-08-20, 15:33
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:

Håller med fullständigt! Utforskandet som kommer via uppdragen är ju bland det mest underbara som finns!
2013-08-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt

Du måste nog ha ett jävla tålamod om du skall orka cykla runt runt runt och leta efter ett "Medical Marijuana Center", skulle jag aldrig palla. Skulle lätt få andra tankar när man ser en snygg bil köra förbi eller så...

http://www.rockstargames.com/V/lsbc/affordable-healthcare
[/quote]

Haha jag vet ju redan från gameplay trailern att det finns ett på Vespucci beach så kommer ju cykla åt det hållet först. Sedan kommer det vara lite klurigare att hitta Grove St men tror säkert att någon kommer hitta det och posta vart det ligger online
2013-08-20, 15:48
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Föreställ er;

Ni har kommit hem från jobbet, spelet är på bordet.. ska man invänta helgen eller ska man börja direkt?

Spelet har laddat klart, första introduktionen är över, ni har gått igenom Rockstars lilla tutorial som alltid finns med.. fyrkant hoppar man med, triangel hoppar ni i bilar med osv.. sen ser du ditt första mission på GPS:kartan en bra bit ifrån dig.. du kan välja att göra uppdraget direkt ELLER.. så gör du något annat? Vad i så fall?

Jag ska iaf först och främst ta något slött fordon och sakta köra hela vägen till Grove street och försöka att ta in så mycket av det grafiska spelet erbjuder.. cruisa runt där, skaffa ett vapen, döda någon på vägen för att få in känslan och sakta skapa ett enormt kaos i världen, köra tills jag dör eller blir tagen av snuten..

SEN är det dags för första uppdraget

Jag kommer att leka omkring en stund för att testa mekaniken. Jag tänker provocera polisen i olika situationer för att se hur dom går tillväga. Därefter kommer jag att gå på storyn och köra den fram tills dess att alla karaktärer är spelbara. Sen är det dags att utforska Los Santos med alla tre karaktärer. Rätt karaktär på rätt plats!
Senast redigerad av Necrofili 2013-08-20 kl. 15:51.
2013-08-20, 15:49
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:

Ja visst är det så. Man förstör ju upplevelsen om man redan upptäckt alla ställen som finns med i storyn. Samtidigt är det ju skönt att ta en break lite då och då. Man måste ju kunna tramsa lite mellan uppdragen.

I GTA IV var det enda som stoppade en avspärrade vägar (begränsningar av området) men jag tror att de filat lite på det där tills dess.
Någon som vet om det blir samma "hood"-krig som i SA?
2013-08-20, 16:31
Medlem
acerblazerlols avatar
fan att dom ska släppa spelet på en jävla tisdag när jag har skitmycket att göra..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in