Resultat: .
0%
röster
2013-08-28, 15:06
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Well, jag vann ju faktiskt BL-tipset förrförra säsongen. Även en blind höna......

HSV och andra som vill sista minuten värva en forward kan ju få Toivonen billigt från PSV. De vill ju sälja lite desperat. HSV har ju sedan tidigare god erfarenhet av Svenskar från Eredivise

Blev inte den stackarn kallad Bundesligas genom tiderna sämsta värvning?
Citera
2013-08-28, 18:41
Medlem
Idag 18:30 spelar Dortmund en vänskapsmatch mot ett lag från Oberliga.

Uppställningen är den följande: Weidenfeller, Blaszczykowski, Sokratis, Subotic, Schmelzer, Kehl, Bender, Hofmann, Mchitarjan, Aubameyang, Schieber

Liveticker: http://www.reviersport.de/live/rs-spiel-x2984.html
Citera
2013-08-28, 18:59
Medlem
Germanofils avatar
Derdiyok ska av allt att döma inte gå till HSV trots allt. Däremot så är Hannover eventuellt intresserade av att låna honom.

Forumet där jag läste detta anger dock endast twittrare som källa så jag avstår från att länka innan någon tidning skriver om det hela. Samma källa anger även att Barnetta ska lämna Schalke för en okänd klubbadress.
Citera
2013-08-28, 19:40
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Blev inte den stackarn kallad Bundesligas genom tiderna sämsta värvning?

Möjligen? Kanske dippsi kan svara på. Några mål gjorde han ju, bl a ett doppelpack mot Schalke om jag minns rätt
Citera
2013-08-28, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Idag 18:30 spelar Dortmund en vänskapsmatch mot ett lag från Oberliga.

Uppställningen är den följande: Weidenfeller, Blaszczykowski, Sokratis, Subotic, Schmelzer, Kehl, Bender, Hofmann, Mchitarjan, Aubameyang, Schieber

Liveticker: http://www.reviersport.de/live/rs-spiel-x2984.html

Matchen är slut, det blev 8-0 till Dortmund med sju olika målskyttar. Schieber (!) är den som gjorde två mål. Tydligen gjorde han också några assists. Hoppas detta indikerar något bra inför BL-säsongen.
Senast redigerad av fortississimo 2013-08-28 kl. 20:29.
Citera
2013-08-29, 12:36
Medlem
cyberkalles avatar
Både Martinez och Schweinsteiger är med på planet till Prag.
Det verkar som att Martinez ljumskproblem är borta mera tveksam till Bastis start i morgon.

Freiburg har gjort klart med Vladimir Darida från Viktoria Pilsen.
Citera
2013-08-29, 13:01
Medlem
csts avatar
Citat:
Både Martinez och Schweinsteiger är med på planet till Prag.
Det verkar som att Martinez ljumskproblem är borta mera tveksam till Bastis start i morgon.

Freiburg har gjort klart med Vladimir Darida från Viktoria Pilsen.
Basti skulle ju vara redo för att gå för fullt på träning nu i eftermiddag så han är säkert redo för att starta. Däremot är det mycket möjligt att man sparar honom, framförallt om Martinez är redo för spel igen.
Citera
2013-08-29, 13:04
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Basti skulle ju vara redo för att gå för fullt på träning nu i eftermiddag så han är säkert redo för att starta. Däremot är det mycket möjligt att man sparar honom, framförallt om Martinez är redo för spel igen.
Jo det är väl så jag tänkt och hoppas, vi behöver ju inte denna titel så nu hade vi kunnat spela med en "b-elva"
Citera
2013-08-29, 13:08
Medlem
csts avatar
Citat:
Jo det är väl så jag tänkt och hoppas, vi behöver ju inte denna titel så nu hade vi kunnat spela med en "b-elva"
Fast med tanke på hur spelet har sett ut är det kanske lika bra om Pep försöker spela ihop en startelva.
Citera
2013-08-29, 14:28
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Möjligen? Kanske dippsi kan svara på. Några mål gjorde han ju, bl a ett doppelpack mot Schalke om jag minns rätt

Kan ni inte låta mig glömma?

Vet att Bild gjorde en lista där han toppa top tre bland spelare som Breno och Carlos Alberto, minns dock inte om han "vann". Han gjorde endast 4 mål i ligan vill jag minnas, men han har ett klubbrekord snabbaste debutmål, som var bara på några sekunder!

btw, idiot Hamburg att släppa Aogo, en av dem spelarna som varit med oss längst. Fink sätt att lösa konflikter?
Hoppas Magath tar över som president. Ut med clowner som tex Jarchow... Fink kommer inte ryka om det blir förlust mot Braunschweig enligt Jarchow! Så det är bara att förlora
Senast redigerad av dippsi 2013-08-29 kl. 14:57.
Citera
2013-08-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Kan ni inte låta mig glömma?

Vet att Bild gjorde en lista där han toppa top tre bland spelare som Breno och Carlos Alberto, minns dock inte om han "vann". Han gjorde endast 4 mål i ligan vill jag minnas, men han har ett klubbrekord snabbaste debutmål, som var bara på några sekunder!

btw, idiot Hamburg att släppa Aogo, en av dem spelarna som varit med oss längst. Fink sätt att lösa konflikter?
Hoppas Magath tar över som president. Ut med clowner som tex Jarchow... Fink kommer inte ryka om det blir förlust mot Braunschweig enligt Jarchow! Så det är bara att förlora

Varför hoppas du det?

Klubben skulle gå under, både sportsligt och ekonomiskt. Däremot hade nog Magath kunnat ta över som tillfällig(interim) tränare säsongen ut. Hamburg behöver nog någon hård jävel just nu, kortsiktigt kan det ge visa sig vara bra. Men vi vet hur det går om Magath ratar en klubb en längre period...
Citera
2013-08-29, 18:49
Medlem
Ewrus avatar
Helt ok grupper för de Tyska lagen i CL:

Man. United(ENG)
Shakhtar Donetsk(UKR)
Leverkusen(GER)
Real Sociedad(ESP)

Bayern(GER)
CSKA Moskva(RUS)
Man. City(ENG)