Resultat: .
0%
röster
2013-08-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja..Och Basel med! Sex lag i CL från tysktalande området!

Basel brukar göra ett bra jobb mot PL-lag som United och Spurs.

Undrar om Stocker blir klar inom någon dag nu.
Citera
2013-08-27, 23:30
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jaja allt snack i förväg att Bayern kommer krossa allt i ligan i all möjlig media och även här inne efter köpet av Götze.
En totalt meninglös spelare i det Guardiolaska 4141-systemet, i det gamla med Jupp där vore han en kung som Müller, men du nog kollade sällan Dortmund utan "röda" ögon. Killen kan.

44974463]Skål för Schalke! Inte för jag sympatiserar med den klubben, men alltid kul med fler tyska lag i Champions League.[/quote]

Skål för skiten från Gelsenkirchen. Jag sympatiserar med klubben, men inte fan håller jag på dem.

Tränaren däremot borde bytas bums. Ett namn som Keller hjälper inte till direkt i pressen/ordvitsarna.
Senast redigerad av motvall 2013-08-27 kl. 23:39.
Citera
2013-08-27, 23:42
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
En totalt meninglös spelare i det Guardiolaska 4141-systemet, i det gamla med Jupp där vore han en kung som Müller, men du nog kollade sällan Dortmund utan "röda" ögon. Killen kan.

44974463]Skål för Schalke! Inte för jag sympatiserar med den klubben, men alltid kul med fler tyska lag i Champions League.

Skål för skiten från Gelsenkirchen. Jag sympatiserar med klubben, men inte fan håller jag på dem.

Tränaren däremot borde bytas bums. Ett namn som Keller hjälper inte till direkt i pressen/ordvitsarna.[/quote]

Nej..Det var knappast Kellers förtjänst detta..Det var individuell skicklighet från vissa spelare som räddade Schalke.

För Schalkes skull bör han gå ändå.
Citera
2013-08-27, 23:49
Medlem
csts avatar
Nu redigerade motvall sitt inlägg, men yttrar och yttermittfältare är för mig i princip samma sak.
Citera
2013-08-28, 07:03
Medlem
Jaha....enligt Bild så är Aogo mer eller mindre klar att lånas ut till Schalke. Vad händer med mitt kära HSV?
Citera
2013-08-28, 09:33
Bannlyst
Visserligen så dominerade Bayern matchen med ett b-lag.

MEN det ger rejäla signaler till övriga lag. De var rejält utspelade i supercupen, mot Frankfurt var det enbart 2 rejäla domartabbar som gav dem en trea, övriga två matcher har de vunnit med ett spel som är klasserna sämre än i fjol. Laget i år är mycket sämre än det som var i våras, nu kommer det säkerligen bli bättre och bättre, men på vägen dit kommer alla lag att sluta lägga sig på rygg för dem, de visar sig sårbara och ineffektiva- ifjol var de effektiva och spelade en riktigt bra fotboll, ännu är detta inte ens nära... De kommer tappa en hel del poäng om inget sker...

Inte för vi själva har spelat mycket bättre heller, men visar man svaghet ger andra inte upp per automatik, vi måste surfa på att vi trots att vi inte nått till en nivå vi har, har tre vinster, det skulle kunna bli så att Leverkusen tar en rejäl ledning i serien om vare sig vi eller FCB kommer börjar komma igång. Ock skall Pep fortsätta spela handboll kommer de skänka bort många fler poäng
Citera
2013-08-28, 09:41
Medlem
cyberkalles avatar
Jag skall inte klaga mer på Pep och hans idéer utan låta han få tid.

Pep var dock helnöjd med spelet och tycker att publiken måste vara nöjda.
http://www.youtube.com/watch?v=KN3FLToYyK8

Är verkligen Kirchhoff så dålig att han inte får någon chans utan bara sporadiska inhopp?
Citera
2013-08-28, 11:56
Medlem
marc0p0l0s avatar
Seeding pot 1:
Bayern München

Seeding pot 2:
Schalke 04

Seeding pot 3:
Borussia Dortmund

Seeding pot 3/4:
Bayer Leverkusen

Verkar som att Leverkusen kommer att hamna i seeding pot 4 dock, med utgången från de matcher som redan spelats. Ingen ideal position för Dortmund och Leverkusen som kommer att få möta ett helt gäng starka lag. Ska dock sägas att en möjlig grupp för Leverkusen kan variera ifrån United - Atletico Madrid - Juventus till Benfica - Marseille - Olympiacos. Ser med spänning fram emot lottningen imorgon.

Frankfurt och Freiburg har låga koefficienter och lär få svara grupper också, Stuttgart (om de kvalificerar) blir troligtvis topseedade. Hoppas fortfarande att Elfsborg tar sig vidare och ställs mot Frankfurt eller Stuttgart, Hannover - Helsingborg var riktigt underhållande under förra säsongen.
Citera
2013-08-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag skall inte klaga mer på Pep och hans idéer utan låta han få tid.

Pep var dock helnöjd med spelet och tycker att publiken måste vara nöjda.
http://www.youtube.com/watch?v=KN3FLToYyK8

Är verkligen Kirchhoff så dålig att han inte får någon chans utan bara sporadiska inhopp?

Nej,
Kirchhoff är inte dålig men i FCB är hård kamp om platserna och hoppas att han har gått in i det med öppna ögon. Finns tyvärr många bra spelare i Bayern som satt helt i onödan på bänken genom åren.
Citera
2013-08-28, 12:25
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
Jaha....enligt Bild så är Aogo mer eller mindre klar att lånas ut till Schalke. Vad händer med mitt kära HSV?

3 € miljoner lön och att han stack till Mallorca ska vara anledningarna men även liten chans till stamplats. Kreuzer behöver pengar för en anfallare (ser ut att bli Derdiyok) Då dem inte lyckas sälja Kacar, Tesche, Mancienne och Rajković. Så HSV började bli lite desperata tror jag.
Gabriel Torje ryktas även komma, dock vet jag inte vad vi ska ha en till ytter till.
Citera
2013-08-28, 12:28
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Seeding pot 1:
Bayern München

Seeding pot 2:
Schalke 04

Seeding pot 3:
Borussia Dortmund

Seeding pot 3/4:
Bayer Leverkusen

Verkar som att Leverkusen kommer att hamna i seeding pot 4 dock, med utgången från de matcher som redan spelats. Ingen ideal position för Dortmund och Leverkusen som kommer att få möta ett helt gäng starka lag. Ska dock sägas att en möjlig grupp för Leverkusen kan variera ifrån United - Atletico Madrid - Juventus till Benfica - Marseille - Olympiacos. Ser med spänning fram emot lottningen imorgon.

Frankfurt och Freiburg har låga koefficienter och lär få svara grupper också, Stuttgart (om de kvalificerar) blir troligtvis topseedade. Hoppas fortfarande att Elfsborg tar sig vidare och ställs mot Frankfurt eller Stuttgart, Hannover - Helsingborg var riktigt underhållande under förra säsongen.

Hoppas jag med, då åker man hem och tittar garanterat på matchen! Hoppas på Frankfurt, senast jag såg dem var mot HSV som liten, en evighets sedan.
Citera
2013-08-28, 14:41
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Började oroa mig för att jag skulle komma sist i Motvalls tipptävling, tur att vi har dig här i tråden dock fchansa, väcker hopp.

Well, jag vann ju faktiskt BL-tipset förrförra säsongen. Även en blind höna......

HSV och andra som vill sista minuten värva en forward kan ju få Toivonen billigt från PSV. De vill ju sälja lite desperat. HSV har ju sedan tidigare god erfarenhet av Svenskar från Eredivise
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in