2013-08-28, 09:08
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Bortsett från att medelåldern på WoT är relativt hög, så det är tydligen inte så många 8-åringar. Kungen/prinsen av Jordanien spelar tydligen...

Jag förolämpar folk när de förtjänar det, dvs när de uppenbart spelar som idioter, ie lemmingrace, förhindrar en från att backa tillbaka i skydd, skjuter andra.
Ibland har det en effekt (tex som när jag drev en IS till att begå självmord). Och ibland kan man få dem att balla ur fullständigt när man permatrackar deras T29 med en Lefh18B2.

Något måste man göra eftersom en stor del av spelarna lider av Dunning-Kruger, och vägrar lära sig spelet. Värst är de spelare som har 5k+ matcher och fortfarande spelar som om de inte lärt sig något av spelet. Hur man kan ha kul i spelet när man konsekvent dör snabbt, knappt skadat något eller överhuvudtaget inte bidragit till matchen förstår jag inte. Det är inte så ovanligt att 1/3 av ens lag har gjort 0 i skada i en match.

Om jag genom att förolämpa dem, får dem att sluta spela och därmed ge mig en bättre spelupplevelse är jag helt för det. För övrigt vet jag en spelare som gör proaktiva teamkills där han dödar sämsta tanken i matchen (

Min lillebror är 6 år och han tycker det är skitkul.
Citera
2013-08-28, 09:11
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Min lillebror är 6 år och han tycker det är skitkul.

Om han gör skada i en match och har en win rate över 47-48% är han bättre än de flesta andra, så det är bara bra.
Citera
2013-08-28, 09:21
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
De där reagera jag på, när jag gjorde TK och fick blått namn i garaget så var det blått ända tills jag stängde ned spelet.
När jagstartade upp det dagen efter var jag gul igen.

På tal om blåmarkerad...

Körde testservern igårkväll och en FV215 183 åkte av misstag in i en FOCH155 vid
spawn när vi startade. Sådär som alltid händer. Han tappade några HP, FOCHEN
tappade inga HP alls MEN FV'n blev helt plötsligt blåmarkerad. Helt sjukt.
Inte ett skott sköts. Av någon.

Nu såg ju alla vad som hände och otroligt nog så var det ingen som TKade honom.
Med tanke på att 90% av laget bestod av ryssar så hade ju det varit det normala.
Fast det kanske inte var lika kul när man FÅR skjuta ihjäl någon i sitt eget team
Citera
2013-08-28, 09:37
Medlem
Inzaneclowns avatar
En video signerad Jingles, som visar på den frustration som vi alla känner med det här spelet.
Orkar ni inte titta på hela filmen (ca 30min) så ta er iaf tid att se den sista striden (med start 19:08) för the story of World of Tanks. Får ni inte magsår av detta klippet...

https://www.youtube.com/watch?v=viwVPMu8ll0
Citera
2013-08-28, 10:39
Medlem
libbens avatar
Grym match!
Citera
2013-08-28, 12:11
Medlem
Fjolssons avatar
Då har jag handlat klart. Det blev M46 Patton , och apmycket fri exp för att låsa upp allt till bössan, helvete heller att jag tänker grinda till den med en ärtbössa!
Citera
2013-08-28, 14:43
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rkfs
Nope, slopean är nerfad (som de sa tidigare) men den får 1mm extra armor. Den får ökad hastighetsgräns, både framåt och bakåt, och mycket bättre "soft-stats", dvs groundresistance och accuracy on the move. Har inte spelat den på testservern dock, men den verkar vara rätt hårt nerfad. Den fick en healthpool-buff med har jag för mig.
Blir nog sälja för mig, räknar med att få lite guld ifrån lighttävligen med (kan nog garantera 3k iallafall), så SuperP går för 7.2k + 2k som jag redan har + 3k ifrån tävlingen = tillräckligt för T34 om jag vill ha (blir nog den japanska T5 mediumen istället, den verkar ha en härlig kanon, och vill ha en japansk crewtrainer).

edit: Här är en lista över ändringarna.
man har ju 16000 guld liggande redan, kan ju alltid fylla på lite mer :P
synd på ens crew bara som är 250%

edit, kan ju flytta dom
Citera
2013-08-28, 15:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
På tal om blåmarkerad...

Körde testservern igårkväll och en FV215 183 åkte av misstag in i en FOCH155 vid
spawn när vi startade. Sådär som alltid händer. Han tappade några HP, FOCHEN
tappade inga HP alls MEN FV'n blev helt plötsligt blåmarkerad. Helt sjukt.
Inte ett skott sköts. Av någon.

Nu såg ju alla vad som hände och otroligt nog så var det ingen som TKade honom.
Med tanke på att 90% av laget bestod av ryssar så hade ju det varit det normala.
Fast det kanske inte var lika kul när man FÅR skjuta ihjäl någon i sitt eget team
Hört att wg ska ändra i nästa patch hur det fungerar när man rammar en teamkamrat.
Citera
2013-08-28, 16:11
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Hört att wg ska ändra i nästa patch hur det fungerar när man rammar en teamkamrat.

Ja då kanske detta är ett exempel.

Men det kommer ju att bli ospelbart. Räcker ju med att en liten T-50 råtta åker in i en,
eller någon annan med för den delen för att man ska bli blå.

I detta fallet hade dom inte ens fått upp farten utan det var precis från start.
Snacka om att det kommer att bli svårt att få det att funka.
Citera
2013-08-28, 16:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Men det kommer ju att bli ospelbart. Räcker ju med att en liten T-50 råtta åker in i en,
eller någon annan med för den delen för att man ska bli blå.
Inte riktigt så, det jag hörde var att den som rammar är den som får skit, den som blir rammad får ingen skit.

Som det är nu åker båda på skit.
Citera
2013-08-28, 16:18
Medlem
Salorms avatar
Helvetes fitta vad jag hatar när det inte funkar med mods.. Får fan inte xvm att funka igen när jag drog igång updatern
Citera
2013-08-28, 16:23
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Inte riktigt så, det jag hörde var att den som rammar är den som får skit, den som blir rammad får ingen skit.

Som det är nu åker båda på skit.

Som jag fattar det, så är det den stridsvagnen som har högst hastighet vid kollisionen som kommer bli straffad. Detta innebär ju att alla små mygg-lights får se till att passa sig när man dundrar fram med E100:an
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in