2012-04-18, 21:40
Medlem
Någon som lirat s-51? Rolig? Såg precis att jag hade 130 k exp över på KVN, finns väl ingen anledning att spara det till patchen, eftersom om man har allt researchat på KVn så får man ju allt på kv1/kv2 också eller?
Citera
2012-04-18, 21:48
Medlem
schteeeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messer
Någon som lirat s-51? Rolig? Såg precis att jag hade 130 k exp över på KVN, finns väl ingen anledning att spara det till patchen, eftersom om man har allt researchat på KVn så får man ju allt på kv1/kv2 också eller?
Med 203mm-bössan så är den riktigt kul, nackdelen är att den bara har 14 skott. Värt att prova åtminstone, se om du tycker om den.
Citera
2012-04-18, 22:04
Medlem
Igår körde jag en match och sköt mot en fiende när en i mitt lag hamnade i skottlinjen och träffades. Jag hann aldrig be om ursäkt innan han började skjuta på mig och efter 5 skott var jag skrot. Hade kunnat anmäla, men frågade om man inte kunde få en chans att be om ursäkt innan man blev skrot
Citera
2012-04-18, 22:40
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangoteo
Riktigt duktigt måste jag säga jag har aldrig förlorat en match mot en KV med min Tiger, tycker de e som å skjuta i papper på dom... Max 2 skott o sedan e det godnatt för dom små liven...
kv med guld ammo är riktigt farlig i sin teir

kv med he är inte heller att leka med

snackar så klart om 152mm

jag och en polare rövknullade en is4 flr ett tag sedan, sjukt förbannad att teir 5 kunde skada han i teir 9 haha

152 he är inte att leka med och timat man det med två pers så skjuter man 1 152mm skott varje 15 sek

ang bounce, har bounsat e 100 skott med kv, vet inte hur, tog skada och fet repa men ingen pen
Citera
2012-04-18, 23:24
Medlem
fuskas avatar
Efter 10 matcher i E-75 så säger jag bara <3
Den är ju helt fantastisk man studsar det mesta och gör hemsk skada på allt. Sen att den är mindre och snabbare än KT är ju bara skönt. Enda nackdelen med den är att folk sitter och väntar tills du ska tuffa ut först rakt i famnen på 4st is7 å en Gwtiger.... är helt lyrisk nu den är så skön och jag har inte ens sista motorn.

Skaffa E-75!
Citera
2012-04-18, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messer
Tips, skaffa t-14 nu när det är rea. Rolig som fan att spela, den hra sjukt bra matchmaking, det enda man har problem att döda är KV och Churchill, och man tjänar rätt bra. Har premium nu iofs, men vid förlust plussar jag en 10-15 papp, vid vinst 30-40, sjävlklart beroende på hur bra rundan gått, men oftast ligger jag runt där.

Victory!
Battle: Ensk den 18 april 2012 23:47:17
Vehicle: T14
Experience received: 4*628 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 58*609
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Sharpshooter, Steel Wall, Defender, Sniper, Top Gun

BAM!
Citera
2012-04-19, 01:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Fick mastery badge klass 3 på en vagn idag i en match jag förlorade :s tyckte det gick skit.
Citera
2012-04-19, 06:45
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Efter 10 matcher i E-75 så säger jag bara <3
Den är ju helt fantastisk man studsar det mesta och gör hemsk skada på allt. Sen att den är mindre och snabbare än KT är ju bara skönt. Enda nackdelen med den är att folk sitter och väntar tills du ska tuffa ut först rakt i famnen på 4st is7 å en Gwtiger.... är helt lyrisk nu den är så skön och jag har inte ens sista motorn.

Skaffa E-75!
sänkte dom inte armorn på e 75 som de gjorde på alla anda tyska vagnar ?
Citera
2012-04-19, 07:52
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
sänkte dom inte armorn på e 75 som de gjorde på alla anda tyska vagnar ?

Inte en aning men det Gjorde säkert vitryssjävlarna. Men om man bara vinklar fronten å rör den lite så verkar folk få problem att penna. Sen att den gör ont och verkar ha oh-shit effekt på folk skadar inte heller
Senast redigerad av fuska 2012-04-19 kl. 07:59.
Citera
2012-04-19, 08:31
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Allt du har forskat fram oavsett vagn kommer finnas kvar efter nästa patch, wargaming brukar göra de där lilla extra så att alla ändringar gynnar spelare istället för missgynnar, ingenting försvinner i form av utrustning, research eller vagnar.

Ps, skaffa en kv också, då får du kv-1 och extra garageslot med kv-2.

Har redan fixat allt jag vill ha för patch 7.3, dvs en KV-3 och en KV-2 i garaget. Egentligen en massa möda för 2 fria garageplatser, när jag bara vill ha en IS-3a.

Känns inte som om de nya Tier 5-6 tanksen kommer vara så kul (dvs T-150 och KV-1) så det blir nog att behålla KV-2 (för 152 mm derpen) och sälja resten för att skaffa IS.
Citera
2012-04-19, 08:35
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Igår körde jag en match och sköt mot en fiende när en i mitt lag hamnade i skottlinjen och träffades. Jag hann aldrig be om ursäkt innan han började skjuta på mig och efter 5 skott var jag skrot. Hade kunnat anmäla, men frågade om man inte kunde få en chans att be om ursäkt innan man blev skrot

Rätt snarstucken spelare, händer ändå rätt ofta att man skjuter någon i ens eget lag (särskilt om man är SPG eller killen bara köra ut rakt framför en när man skjuter).

Om killen blev blå är det för övrigt fritt fram för alla i ditt lag att döda honom utan straff. Fast jag har varit med om matcher där det blev viktigare att döda den blåa i sitt eget lag framför fienden.
Citera
2012-04-19, 08:44
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Rätt snarstucken spelare, händer ändå rätt ofta att man skjuter någon i ens eget lag (särskilt om man är SPG eller killen bara köra ut rakt framför en när man skjuter).

Om killen blev blå är det för övrigt fritt fram för alla i ditt lag att döda honom utan straff. Fast jag har varit med om matcher där det blev viktigare att döda den blåa i sitt eget lag framför fienden.

Jag har börjat skjuta mer på mina team spelare än förut. Har noll nivå för folk som kör upp i röven på en eller åker ut framför en HELA tiden. Fick över 3tusen i böter i min chaffe :O

Igår såg jag en rolig syn. Var en T-43 som blev träffad av egna arty då åkte han över hela kart hem till basen och sköt artyt en gång för att sedan åka till fronten igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in