2013-08-26, 19:41
Medlem
Ifall Sverige vore en äkta demokrati - samt med ett fungerande rättssystem så skulle:

Sture bergvall aldrig ha kunnat bli "serie-dömd" för åtta mord. I ett mindre perverterat system än det svenska skulle medicinmännen plus rättsvårdare ha besinnat sig och sagt till varandra: vänta nu! Kan detta verkligen vara riktigt, att Qvicken begått alla dessa gärningar?

Sture Bergvall skulle aldrig i helvete kunnat bli utsatt för det förtal och de stigmatiseringsförsök som nu sedan mer än ett år bedrivs mot honom. Bl.a. i denna tråd på FB.
Den svenska Åsiktspolisen , dvs PK-åsiktsgerillan i samarbete med FRA, hade rimligen gjort korv+mos av alla de debila svensketokar som uppenbarligen har fått seriefiguren "Thomas Qvick" på sina arma hjärnor.
Men: SB - som nu är degraderad till en tredje klassens medborgare, ganz unten - kan uppenbarligen förtalas hur som helst och när som helst.

Föga bryr sig de verkliga dårarna över, att SB inte har blivit vare sig rätt vårdad eller korrekt undersökt under ett antal år nu...

Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Jag påstår inte att forumet har en ringa betydelse. Jag säger bara att den diskussion som varit i denna tråd knappast fått genomslag i den media som en bredare allmänhet än Flashbackpubliken korvstoppas genom. Fast du inbillar dig förstås att den som nu får serverat via SVT eller Aftonblaskan att SB är en oskyldig tomte, som lurats erkänna en hoper mord, är just inget annat än en på hispan inlåst oskyldig tomte, sitter och läser 9 000+ inlägg på Flashback för att få fler infallsvinklar på fallet. Och jo, jag vet att han friats, men som många här påpekar så sitter han ursprungligen för ett "bankrån", där jag i ett tidigare inlägg beskrivit hur Bergwall anger helt andra motiv för attacken på och gisslantagandet av en familj. Men det har du inte läst va?

Här är några inlägg som du, en person som har mage att ifrågasätta mitt förstånd har gjort:

Du är alltså inte ens så bekant med SB:s böjelser att du vet att han mer troligt kommer att åka till Thailand, Kambodja eller Filippinerna och gotta sig bland småpojkarna i godisbutiken där? Men Gud förbjude att han nånsin kommer i den sitsen.

Jag vet att du ständigt försöker förringa SB:s kriminella historia, släta över den, men nu får du väl ändå ge dig.

Vad gäller diagnosen så ställdes den efter mordförsöket på pojken i Falun av Otto Brundin. Men just ja, det kanske inte hände nåt i Falun trots att Bergwall togs in flagrante delicto, och har inget hänt i Falun så finns inte diagnosen heller......(ersätt gärna Falun med Harrisburg och tänk på Tage Danielsson så börjar vi närma oss pudelns kärna!)

Personligen är jag bara en bildad privatperson som kommit att intressera mig för fallet. Jag har i drygt 20 års tid läst det mesta jag kommit över om SB/Quick, dvs följt hela den sjaskiga historien sen den exploderade på löpsedlarna. Det material jag studerat har gjort mig övertygad om att Sture Bergwall, liksom ett antal andra perverterade intagna, bör sitta bakom lås och bom inom överskådlig tid. Men visst, jag erkänner, det är bara mitt tyckande och tolkande, liksom merparten av "expertisens" här. Skulle vara intressant att veta dina motiv för att så hämningslöst höja denne sadistiske pedofil till skyarna och göra honom till en (helt bildligt förstås) snäll tomte, kräva hans omedelbara frigivning, ett skadestånd om x miljoner silverpenningar och ett harem av dyrkande kvinnor? För ett sådant engagemang kommer sig väl inte bara av ett allmänintresse som mitt?
Citera
2013-08-26, 19:43
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Nej, just det. Och ändå har han mage att sitta och lipa i media över att hans sjukdomsdiagnos aldrig ändras. Nu senast var det Socialstyrelsens rättsliga råd som var tvungen att inkomma med ett yttrande som grundar sig på gamla undersökningar och vips dyker pedofilen upp i Aftonbladet och gråter ut om hur orättvist han blir behandlad. Vad tror han, att rättsliga rådet ska sitta och gissa sig till en diagnos och sedan förespråka en utskrivning.

Exakt! Och det märkliga är att Sture ser varken mer eller mindre drogad och galen ut nu än han gjorde när han intervjuades förr om åren och enligt myten skulle vara så nerdrogad av benzo att han knappt visste vem han var. Sture, Thomas eller Ellington!
Citera
2013-08-26, 19:48
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ifall Sverige vore en äkta demokrati - samt med ett fungerande rättssystem så skulle:

Sture bergvall aldrig ha kunnat bli "serie-dömd" för åtta mord. I ett mindre perverterat system än det svenska skulle medicinmännen plus rättsvårdare ha besinnat sig och sagt till varandra: vänta nu! Kan detta verkligen vara riktigt, att Qvicken begått alla dessa gärningar?

Sture Bergvall skulle aldrig i helvete kunnat bli utsatt för det förtal och de stigmatiseringsförsök som nu sedan mer än ett år bedrivs mot honom. Bl.a. i denna tråd på FB.
Den svenska Åsiktspolisen , dvs PK-åsiktsgerillan i samarbete med FRA, hade rimligen gjort korv+mos av alla de debila svensketokar som uppenbarligen har fått seriefiguren "Thomas Qvick" på sina arma hjärnor.
Men: SB - som nu är degraderad till en tredje klassens medborgare, ganz unten - kan uppenbarligen förtalas hur som helst och när som helst.

Föga bryr sig de verkliga dårarna över, att SB inte har blivit vare sig rätt vårdad eller korrekt undersökt under ett antal år nu...

Har SB varit en första, eller ens andra klassens medborgare sen han togs in på Säter från första början? Brukar folk som våldtar och ger sig på småpojkar anses vara det? Vari ligger förtalet att beskriva de brott han dömts för som ligger fast och de diagnoser/uttalanden som offentliggjorts? Och de böjelser han själv vid otaliga tillfällen och i egen bok beskrivit?

Beats me!
Citera
2013-08-26, 19:49
Medlem
Citat:
Har SB varit en första, eller ens andra klassens medborgare sen han togs in på Säter från första början? Brukar folk som våldtar och ger sig på småpojkar anses vara det? Vari ligger förtalet att beskriva de brott han dömts för som ligger fast och de diagnoser/uttalanden som offentliggjorts? Och de böjelser han själv vid otaliga tillfällen och i egen bok beskrivit?

Beats me!

History Beats You! To come and see....
Citera
2013-08-26, 20:11
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P

Se där, nu dök förtalspratet upp igen. Bara för att sätta saker i ett perspektiv: titta på vad folk i den här tråden skriver om Lambertz, Kwast och Penttinen för att ta några exempel. Med ditt sätt att se på saken skulle alla dessa omdömen utgöra grova förtal mot nu anginva personer men jag har aldrig sett dig ifrågasätta dessa yttranden. Och dessa herrar har inte ens varit i närheten av att våldta småpojkar.

Själv har jag inga synpunkter på att Lambertz, Kwast och Penttinen dras i smutsen men underst bör den gode Sture ligga.
Citera
2013-08-26, 20:30
Medlem
Citat:
Exakt! Och det märkliga är att Sture ser varken mer eller mindre drogad och galen ut nu än han gjorde när han intervjuades förr om åren och enligt myten skulle vara så nerdrogad av benzo att han knappt visste vem han var. Sture, Thomas eller Ellington!
Är du dum i huvudet och blind? Han stod och skakade rejält och såg helt snurrig ut på ögonen. Har herrn missat det?
Citera
2013-08-26, 21:32
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Berätta, vad har hänt.

Vilken diagnos menar du att jag har ställt? Jag kan inte påminna mig om att jag skrivit något annat än att det inte finns något som tyder på att SB tillfrisknat och den iakttagelsen är väl närmast ett notoriskt faktum. (Det finns f.ö. dessutom egentligen ingenting som tyder på att han inte har tillfrisknat men det är nog inte tillräckligt skäl att släppa ut honom).

Men snälla lille Bolle! Har du missat att tråden handlar om Sveriges genom tiderna största vård- och rättsskandal? På samma gång till på köpet. Trodde du att det här handlar om Bergwall annat än som ren rekvisita?

Sen kan du fortsätta att hävda att ingenting har hänt Bergwall eftersom läkarutlåtandena från 1990 fortfarande gäller, och att eftersom allt är som förut behövs inget nytt. Såna cirkelresonemang kan du hålla för dig själv.

Självklart är det oerhört intressant att ta sig en titt på Bergwall och försöka utreda vad det är för ett mentalfall egentligen. Något som Säter lägger hinder i vägen för så gott det nu går.
Citera
2013-08-26, 22:15
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public-Detective
Inte för Bergwall. Socialstyrelsens rättsliga råd rekommenderar fortsatt vård av honom. Enda skillnaden är att han inte är dömd för något mord längre.
Fel. Såvitt jag vet har de kommit fram till att man inte kan skriva ut honom, och motivet för det är att han har suttit med restriktioner de senaste tio åren. För att bli utskriven krävs ju att du har ingått i en utslussningsprocedur och visat att du kan ta ansvar osv (allt beroende på vilken diagnos och bakgrund du har).

Vad rättsliga rådet tyckte, eller i vart fall representanter som uttalat sig i radio, var snarare att man skulle påbörja en sådan utslussning så att det skulle finnas underlag för bedömningen att SB kan klara en tillvaro utanför inrättningen.
Citera
2013-08-26, 22:59
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Men snälla lille Bolle! Har du missat att tråden handlar om Sveriges genom tiderna största vård- och rättsskandal? På samma gång till på köpet. Trodde du att det här handlar om Bergwall annat än som ren rekvisita?

Sen kan du fortsätta att hävda att ingenting har hänt Bergwall eftersom läkarutlåtandena från 1990 fortfarande gäller, och att eftersom allt är som förut behövs inget nytt. Såna cirkelresonemang kan du hålla för dig själv.

Självklart är det oerhört intressant att ta sig en titt på Bergwall och försöka utreda vad det är för ett mentalfall egentligen. Något som Säter lägger hinder i vägen för så gott det nu går.
Jag vet inte för vilken gång i ordningen du skriver ett inlägg och påstår att jag hävdat saker som du sedan på direkt fråga från mig inte klarar av att redovisa. Ta bara ditt senaste icke-svar. Din trovärdighet är helt förbrukad vid det här laget.
Citera
2013-08-27, 00:43
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Nä inte fasen ska SB släppas ut bland vanligt hyggligt folk inte, men det måste väl finnas billigare ställen än Säter? Ett vanligt jävla dårhus borde väl duga åt Primadonnan Sture...
Citera
2013-08-27, 01:43
Medlem
Citat:
Nä, nu får du lägga ner pekpinnen Syster Duktig. Jag benämner bara fanskapet efter ett av de otaliga namn han döpt sig själv till beroende på vilken personlighet han vill anta. Thomas Quick, som han blev känd under, är ju den mordiske pedofilen liksom filuren "Ellington" som på nåt vis döljs inom Quick. Sture Ragnar Bergwall, hans riktiga namn, är den förespeglat normale, den snälle tomten som vi alla vill ha som barnvakt så fort han släpps ut. Eller hur?

Det han berättade om det s k "bankrånet" är naturligtvis av mindre intresse än om jag kallar honom Quick eller snälle Sture Bergwall??????

Instämmer helt! Precis vad jag hävdat hela tiden. Och det är sannerligen märkligt hur detta monster kunde omvandlas så fort. Bara i landet upp-å-ner, där allting är svart eller vitt d v s Sverige, kan en personlighetsförändring inträffa så hastigt. Ungefär som i ett antal andra pk-frågor så finns det helt plötsligt bara en tillåten åsikt och knappt någon som törs ropa att kejsaren faktiskt är naken. Bra att Lambertz står på sig i alla fall!

Jag tror dock inte att allt är "helnippriga lögner" och att den utpräglade missbrukaren Sture Bergwall som druckit, sniffat och knaprat det mesta som fanns under hans guldålder i brotts- och missbrukarkarriären, helt plötsligt blir helt kocko på några benzo om dagen. Det finns något som kallas tolerans, vilken som bekant kan vara tämligen hög för den inbitne (miss-)brukaren.

Quick/Bergwall är visserligen knappast det intelligensknippe han försöker utmåla sig som, men slug och ytterst manipulativ. Motiven för den cirkus han skapat här är troligen mycket mer simpla än vad vi kan tro. Vi får hoppas han inte lyckas hela vägen ut i friheten, för sitta på hispan det kvalificerar han sig verkligen för.
Jajaja. Skriv vad fan du vill men folk kan ju få för sig att han heter Thomas Quick . . .
Citera
2013-08-27, 07:59
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Jag syftade på div journalister och den här advokaten...
kan du länka till något sådant. Har helt gått mig förbi, och ändå har jag arit intresserad av fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in