Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
(Mina fetningar).
Använd inte namnet "Quick". Personen heter Sture Bergwall och inget annat. "Thomas Quick" är en mediaprodukt.
Nä, nu får du lägga ner pekpinnen Syster Duktig. Jag benämner bara fanskapet efter ett av de otaliga namn han döpt sig själv till beroende på vilken personlighet han vill anta. Thomas Quick, som han blev känd under, är ju den mordiske pedofilen liksom filuren "Ellington" som på nåt vis döljs inom Quick. Sture Ragnar Bergwall, hans riktiga namn, är den förespeglat normale, den snälle tomten som vi alla vill ha som barnvakt så fort han släpps ut. Eller hur?
Det han berättade om det s k "bankrånet" är naturligtvis av mindre intresse än om jag kallar honom Quick eller snälle Sture Bergwall??????
Citat:
Ursprungligen postat av
Arvid-Kriklund
Nä SB ska givetvis bedömmas efter samma mall som alla andra. Liksom de klantar som svalde hans helnippriga lögner, men nu verkar det ju ha dykt upp en tredje kategori. De som försöker utmåla SB som liljevit ängel som bara missförståtts från början till slut, och så är det väl ändå inte?
Instämmer helt! Precis vad jag hävdat hela tiden. Och det är sannerligen märkligt hur detta monster kunde omvandlas så fort. Bara i landet upp-å-ner, där allting är svart eller vitt d v s Sverige, kan en personlighetsförändring inträffa så hastigt. Ungefär som i ett antal andra pk-frågor så finns det helt plötsligt bara en tillåten åsikt och knappt någon som törs ropa att kejsaren faktiskt är naken. Bra att Lambertz står på sig i alla fall!
Jag tror dock inte att allt är "helnippriga lögner" och att den utpräglade missbrukaren Sture Bergwall som druckit, sniffat och knaprat det mesta som fanns under hans guldålder i brotts- och missbrukarkarriären, helt plötsligt blir helt kocko på några benzo om dagen. Det finns något som kallas tolerans, vilken som bekant kan vara tämligen hög för den inbitne (miss-)brukaren.
Quick/Bergwall är visserligen knappast det intelligensknippe han försöker utmåla sig som, men slug och ytterst manipulativ. Motiven för den cirkus han skapat här är troligen mycket mer simpla än vad vi kan tro. Vi får hoppas han inte lyckas hela vägen ut i friheten, för sitta på hispan det kvalificerar han sig verkligen för.