2013-08-26, 10:04
Medlem
Nu kom misskrediteringen igång igen, sorgligt att se.
Citera
2013-08-26, 10:07
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Skriver man så jävla dumma saker som du gör får man räkna med lite sura kommentarer från sura gubbar som jag!
Citera
2013-08-26, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Skriver man så jävla dumma saker som du gör får man räkna med lite sura kommentarer från sura gubbar som jag!

Man kan undra varför ateister ofta är sådana sura gubbar.
Citera
2013-08-26, 10:12
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Det är ju uppenbarligen inte ogrundat då du argumenterar så som du gör.
Det går ju att sammanfatta i att "om evolutionen är sann, varför finns inga crocoducks?".
Citera
2013-08-26, 10:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

1/ Din egenskapade och tämligen irrelevante dikotomi mellan vetenskap och tro uppmuntrar till kritik.

2/ Din förvrängning av vetenskap per se uppmuntrar till kritik.

3/ Dina förväntninger om att kunne bedriva oemotsagt missions-verksamhet på Fb uppmuntrar till kritik.

Du har ingen anledning till att spela på offerrollen.
Citera
2013-08-26, 10:17
Medlem
udons avatar
Citat:
Man kan undra varför ateister ofta är sådana sura gubbar.

hmm, skulle det kunna vara för att nätet svämmar över av tvärdumma kreationister som gör livet surt för oss?
Citera
2013-08-26, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
På ytan liknar det vanliga fjädrar, men det är svårt att säga eftersom vad vi sett är fossiler eller avtryck i sten. Archaeopteryx levde för 150 miljoner år sedan.

Ok.

Citat:
Ja, det finns exempel på protofjädrar. Läs gärna wikilänken jag gav dig. Fjändrar används då som nu som isolering och temperaturkontroll.

Ok, får kolla på det.

Citat:
Vad skulle vara svårt? Jag har svarat och om du kan visa på ett enda exempel var jag undviker en fråga så får du gärna visa upp det. Jag har inget att dölja och jag är inte den som undviker. Du är.

https://www.flashback.org/sp44892541

Citat:
Definiera art.
Inte ens biologer har en tydligt definierad gräns på vad som utgör en art.
Evolution per definition är små gradvisa förändringar. Ringarter kommer att uppstå. Gränserna är diffusa. Vad vi definitivt kan säga är att vissa arter som lever idag har gemensamma förfäder genom att jämföra fossilregistret och genom att genetiskt undersöka arvsmassan. En art kommer inte hoppa mellan olika ursprung.

Jag har redan definierat vad en art är enligt mig:

Citat:
Ok visa ditt bästa exempel på hur en art gradvis har förvandlats till en ny art, alltså makroevolution. Det är makroevolutionen som jag vänder mig emot och anser att det inte finns bevis för den.
Så ge ditt bästa exempel.

Nu duger det inte med t.ex. olika finkar med olika näbbar, för det är fortfarande en fink som kan få avkomma med en annan fink, och därmed är dom samma art. Och detsamma gäller mellan en varg och en hund, även om varg och hund ser ut och beter sig väldigt olika så är dom samma art eftersom dom kan få avkomma med varandra enligt Ernst Mayrs definition.

Citat:
Ett labb är ett labb, inte en miljö lämpad för förändringar.
Om du är genuint intresserad av artförändringar kan du läsa mer här: http://www.talkorigins.org/faqs/faq-speciation.html
Jag är inte insatt nog för att bekvämt uttala mig om ämnet i mer än lekmannanivå.

Bra ursäkt, jag köper den inte. Med tusentals generationer så borde en art förvandlats stegvis till en annan art, om inget annat för att anpassa sig till en laboratoriemiljö.

Dessutom hänvisade TorrentLover till en artikel där forskare påstod att dom hade odlat fram en ny art, andra forskare höll inte med. Och jag är säker på att det handlar om en variant av en bananfluga, alltså är det ingen ny art.
Citera
2013-08-26, 10:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Med tusentals generationer så borde en art förvandlats stegvis till en annan art, om inget annat för att anpassa sig till en laboratoriemiljö.

Varför borde den det?

Därför att du annars kan komme med ett argument from ignorance och stoppa in 'gud'?
Citera
2013-08-26, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
hmm, skulle det kunna vara för att nätet svämmar över av tvärdumma kreationister som gör livet surt för oss?

Jag hoppas bara att sådana sura gubbar aldrig får jobb som lärare där det verkligen översvämmas av frågande elever som kan göra det surt för sura gubbar.

Men nu tror jag att dom sura gubbarna som är här, är sura för att dom inte lyckats någon annanstans. Här känner dom sig betydelsefulla när dom kan trampa på och förnedra människor med en annan livssyn.

Hur många av dessa som finns här skulle få ett arbete med elever om dom använde samma taktik mot eleverna, bara för att dom frågar och ifrågasätter saker och ting?
Citera
2013-08-26, 10:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Här känner dom sig betydelsefulla när dom kan trampa på och förnedra människor med en annan livssyn.

Ett annat PÅDYVLANDE livssyn.

Iövrigt är det ingen större kvalitativ prestation (men däremot har det varit en kvantitativt segdragen process) att frågan nu essentiellt kan sammafattas som:

Crocoducks vs. bibeln = Falsk dikotomi.

Citat:
Hur många av dessa som finns här skulle få ett arbete med elever om dom använde samma taktik mot eleverna, bara för att dom frågar och ifrågasätter saker och ting?

Varför skall kreationstisk pseudovetenskap och pseudofilosofi inte ifrågasättas? Båda är ju fusk.
Citera
2013-08-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jag skiter i Ernst Mayrs definition.

Ok, men det gör inte jag, Ernst Mayr var en biolog om du nu inte visste det.
Jag skiter fullständigt i din definition, vilken den nu är bland flera definitioner som man inte kommit överens om.

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Häst och Åsna är olika arter, det är den allmänna uppfattningen fakta.

Nja det finns olika uppfattningar, man diskuterar ofta hur man ska definiera en art, Ernst Mayrs definition är ett sätt.
Citera
2013-08-26, 10:51
Medlem
Citat:
Det är ju uppenbarligen inte ogrundat då du argumenterar så som du gör.
Det går ju att sammanfatta i att "om evolutionen är sann, varför finns inga crocoducks?".

Nej, det stämmer inte, du har en inskränkt syn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in