Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Ja du svarade, men inte på mina frågor.
Jodå, det gjorde jag visst.
Citat:
Jag omformulerar mina frågor: Varför kan tigrar och lejon få avkomma, men inte katt och hund, varför finns denna spärr? När sker denna spärr när en art förvandlas till en annan art?
Tigrar och Lejon har en närmare gemensam förfader. Katter och hundars gemensamma förfader ligger längre tillbaks i carnivora-trädet och därför är deras genetiska information inte kompatibel.
Denna "spärr" som inte är en spärr utan en inkompabilitet har ingenting med en arts egna utveckling eller evolution att göra. Det är ju du som påstår att det inte finns något sådant som makroevolution.
Citat:
Jag menar att det är denna spärr som gör det omöjligt för en art att bli en annan art.
Så för att olika arter har olika genetisk information kan en art inte förändra sin egna genetiska uppbyggnad? Hur är dessa två saker ihopkopplade enligt dig? Jag tror att du bara hittar på.
Citat:
Om ni evolutionister menar att det inte finns en sådan spärr(när det bevisligen finns med t.ex. katt och hund) så måste ni kunna bevisa detta.
DU påstår att det finns något sådant som mikro och makro-evolution, du påstår att en art inte kan bli en annan. Det är DU som ska bevisa att en spärr finns. Sluta jonglera med bevisbördan. Det är som att påstå att en ateist ska bevisa att din ofalsifierbara gud inte finns. Löjligt.
Citat:
Jo det har det, ni är inte biologer, men däremot är ni evolutionister eftersom ni tror på sagan om makroevolution.
Ok, om vi ska hitta på ord så kan jag kalla dig en dumhuvudist.
Citat:
Nu kom den trevliga ateisten/evolutionisten fram igen.
Gör du dumma saker får du stå för det. Det är inte jag som är elak.
Citat:
Du är själv dryg och otrevlig, så du kan gott göra vad du vill, eller i det här fallet inte göra någonting, inte svara på frågor, för mig kvittar det. För mig visar det bara hur illa det är ställt.
Fast jag kontrade ju bara i samma post var jag påstod att du var dryg, eller hur? Så det är ingen ursäkt för att du var dryg i posten innan det.
Vad som är illa ställt är hur du ad-hocar dina argument för att rättfärdiga din orättfärdigade särställning var du försöker jämställa idiotpåståenden med peer reviewad vetenskap.