2013-08-26, 01:08
Medlem
rkfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Har just varit med om något bland det sjukaste någonsin i min WoT-karriär. Gick in för att köra ett kvällspass, loggar in på EU2.... och kommer nu ut med i princip 20(!) raka förluster (i typ 10 olika tanks, orkade inte ens räkna till slut) - OCH - och det här är det bästa - i stort sett samtliga dessa slutade med resultatet 3-15 eller SÄMRE! Helt galet!?? Inte bara förluster alltså utan TOTALA utskåpningar! V a r e n d a lag jag hamnade i var HELT utraderat innan jag hunnit ta position knappt.

Fast det bästa sparade jag till sist. Tyvärr glömde jag att screen-shota detta men jag fick ett så brutalt psykbryt att jag bara stängde av skiten. Körde min T-14 (som jag aldrig kör i vanliga fall men jag var tvungen att hitta på något för att bryta mönstret) .....och det gick ju bra. Torsk 1-15 - och i denna fantastiska tier V-match hade mer än 2/3 av vårt lag, dvs 11 av 15 personer, NOLL i damage. NOLL!
Där och då kändes "uninstall" alternativet rätt fräscht faktiskt....

Annars har det ändå gått rätt hyggligt i helgen och tjena vad det trillar in xp:s med x5! Fast ni som har några tier X-kärror och inte grindar längre måste ju ha miljoner fria xp:s efter ett tag? Eller? Då blir väl krediter intressantare?
Nja - med premium går jag plus när jag kör mat och vanliga consumables. Brukar dock inte spela med premium, men denna månad har det varit rätt enkelt att nöta en dag för 50k XP och sen spela ~30 games/dag för att bibehålla mitt premium. Denna vecka har det varit enklare, väldigt mycket enklare...
Fördelen med freexp är dock att du kan skippa alla helvetesgrinds, E-75an ska vara ett helvete från vad jag hört. Samma sak med M46an har jag för mig. Eller så kan man bara freexpa sig förbi alla lågtierade tanks, brukar inte spela tanksen under T4/T5.
Men - har visserligen bara 2 T10 (väldigt snart 3), men vill egentligen bara ha en T-62A utöver dessa 3 och sen är jag nöjd...

Har inte haft problem på EU2 dock - 60.75% WR förra månaden och 65.94% hittills denna månad.
Citera
2013-08-26, 01:24
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Har just varit med om något bland det sjukaste någonsin i min WoT-karriär. Gick in för att köra ett kvällspass, loggar in på EU2.... och kommer nu ut med i princip 20(!) raka förluster (i typ 10 olika tanks, orkade inte ens räkna till slut) - OCH - och det här är det bästa - i stort sett samtliga dessa slutade med resultatet 3-15 eller SÄMRE! Helt galet!?? Inte bara förluster alltså utan TOTALA utskåpningar! V a r e n d a lag jag hamnade i var HELT utraderat innan jag hunnit ta position knappt.

Fast det bästa sparade jag till sist. Tyvärr missade jag att screenshotta men jag fick ett så brutalt psykbryt att jag bara stängde av skiten. Körde min T-14 (som jag aldrig kör i vanliga fall men jag var tvungen att hitta på något för att bryta mönstret) .....och det gick ju bra. Verkligen. Det blev omedelbart soprent på min kant och helt plötsligt skulle jag ta hand om en AT-2 och två KV-1or på egen hand (med en kanon som max pennar en kudde, om man har tur). Behöver nog inte förklara mer utan det blev naturligtvis en klockren torsk med 1-15... - OCH - i denna fantastiska tier V-match visade det sig sen att mer än 2/3 av vårt lag (dvs 11 av 15 personer) hade NOLL i damage. NOLL!!!

Där och då kändes "uninstall" alternativet rätt fräscht faktiskt....

Annars har det ändå gått rätt hyggligt i helgen och tjena vad det trillar in xp:s med x5! Fast ni som har några tier X-kärror och inte grindar längre måste ju ha miljoner fria xp:s efter ett tag? Eller? Då blir väl krediter intressantare?

Från 8 till 10 så blir matcherna jämnare, det kan du iallafall räkna med. Innan dess så är det jävla huggsexa om vem som ska dö först.. Folk tk'ar helt vilt och puttar fram varandra. Ingen förstår att man inte kan lämna en kant helt öppen utan försvarare utan alla följer med toptier, var den än går osv.

Men spelar man smart på dom tiersen får man rätt ofta topgun och liknande ^^
Citera
2013-08-26, 03:17
Medlem
Citat:
Fast ni som har några tier X-kärror och inte grindar längre måste ju ha miljoner fria xp:s efter ett tag? Eller? Då blir väl krediter intressantare?

free xp omvandlas för att fixa fler högre tiers och slipp grinda. Kostar en del guld bara löneutbetalningen idag gick till att fixa mellanpaketet så jag fick credits och guld, köpte t110e3 för credits och omvandlade xp så jag kunde fixa AT 7 fullt uppgraderad, lessnade på gun carriern teir 6...

har 15 tier 10 nu, håller på att grinda mot patton, har 100 000 kvar till m48. som nämnt ovan, engelsk td, på teir 7 nu, engelsk meduim, på tier 8.

322 k xp som går att omvandla, inte mycket av de totalt 16 miljoner xp drygt jag dragit in.

credits är lite svårare och mer attraktivt för mig iallafall på högre tiers, xp rullar inte hela tiden bara att omvandla
Citera
2013-08-26, 04:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hade en match med en riktig mammaknullare...direkt matchen startade stack dumdjäveln och gömde sig i nedre vänstra hörnet på severogorsk en bra bit bakom mig som körde spg så skrev 2 mindre snälla rader i chatten när dumdjäveln vägrade delta i striden.
fucking, fucktard, coward, dumbarse, gangbang och mfq(skulle varit mf), man kan få in förvånansvärt många "fula" ord på det lilla utrymme man kan skriva på

Efter matchen fick jag ett pm från nån korkad idiot som påstod sig va bror till dumdjäveln och idioten skulle skicka in en replay till wg för att få mig avstängd undra om idioten ens tänkte på att idioten samtidigt lägger upp bevis till wg för att dumdjäveln inte deltog i matchen vilket i sig är straffbart men frågan är...hur hårt ser wg på det som skrivs i chatten?

Vad jag kan komma på nu har alla jag läst om som blivit avstängda blivit det pga rasistiska påhopp.
Citera
2013-08-26, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hade en match med en riktig mammaknullare...direkt matchen startade stack dumdjäveln och gömde sig i nedre vänstra hörnet på severogorsk en bra bit bakom mig som körde spg så skrev 2 mindre snälla rader i chatten när dumdjäveln vägrade delta i striden.
fucking, fucktard, coward, dumbarse, gangbang och mfq(skulle varit mf), man kan få in förvånansvärt många "fula" ord på det lilla utrymme man kan skriva på

Efter matchen fick jag ett pm från nån korkad idiot som påstod sig va bror till dumdjäveln och idioten skulle skicka in en replay till wg för att få mig avstängd undra om idioten ens tänkte på att idioten samtidigt lägger upp bevis till wg för att dumdjäveln inte deltog i matchen vilket i sig är straffbart men frågan är...hur hårt ser wg på det som skrivs i chatten?

Vad jag kan komma på nu har alla jag läst om som blivit avstängda blivit det pga rasistiska påhopp.

Det värsta som kan hända är att du blir avstängd en vecka. Det har hänt mig då jag ballat ur på någon förståndshandikappad polack eller annan som istället borde spela pokémon.
Citera
2013-08-26, 05:47
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rkfs
Fördelen med freexp är dock att du kan skippa alla helvetesgrinds, E-75an ska vara ett helvete från vad jag hört.

Då har du hört jävligt fel. E-75 är förmodligen den bästa tunga tanken i tier 9
Citera
2013-08-26, 05:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Det värsta som kan hända är att du blir avstängd en vecka. Det har hänt mig då jag ballat ur på någon förståndshandikappad polack eller annan som istället borde spela pokémon.
Inte så förtjust i de då jag har 4 dagar premium + 5 dagar kvar på 50k xp grejen men känns så djävla löjligt, först bete sig som ett svin i en match för att sen inte tåla att bli hånad av både med och motspelare...
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
St-i hör jag mer positivt om, e-75 är djävligt lätt att penetrera framifrån men st-i studsar uta helvete och ska ha en bra kanon.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-08-26 kl. 06:01.
Citera
2013-08-26, 08:31
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
St-i hör jag mer positivt om, e-75 är djävligt lätt att penetrera framifrån men st-i studsar uta helvete och ska ha en bra kanon.

Jag äger och kör både E-75 och ST-I och jag tycker en rätt vinklad E-75 studsar med än ST-I. Självklart är det en smaksak och jag tycker att båda tanksen är bra men att E-75 drar längsta strået bland tier 9 heavies.
Citera
2013-08-26, 11:40
Medlem
rkfss avatar
Citat:
Menar såklart stockgrinden.
Citera
2013-08-26, 11:45
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Från 8 till 10 så blir matcherna jämnare, det kan du iallafall räkna med. Innan dess så är det jävla huggsexa om vem som ska dö först..
Det värsta är att de flesta utskåpningar jag åkte på igår var faktiskt just i tier VIII - X. Det var det som kändes så overkligt.
Men men. Antar att man skall/kan ha sånna dagar också...

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
free xp omvandlas för att fixa fler högre tiers och slipp grinda. Kostar en del guld bara löneutbetalningen idag gick till att fixa mellanpaketet så jag fick credits och guld, köpte t110e3 för credits och omvandlade xp så jag kunde fixa AT 7 fullt uppgraderad, lessnade på gun carriern teir 6...
Ha ha! Eller hur!? Det är nästan lite skämmigt att erkänna men guldkontot fylls på i lite för rask takt för att det skall vara försvarbart ibland.

Citat:

Citat:
Jag äger och kör både E-75 och ST-I och jag tycker en rätt vinklad E-75 studsar med än ST-I. Självklart är det en smaksak och jag tycker att båda tanksen är bra men att E-75 drar längsta strået bland tier 9 heavies.

Intressant. Jag grindar ju en jäkla massa grenar samtidigt och har nu insett att skall jag ha en chans att komma framåt så måste jag nog begränsa mig lite. Har helt enkelt inte råd att köra så många träd samtidigt utan behöver foka mer på någon/några i taget. Satt därför i helgen och funderade på vilka trådar jag skulle "pausa" när de är färdiggrindade med de kärror jag kör för tillfället. Tiger II upp till E-100 är en av de jag tänkte fullfölja först. Däremot var jag på väg att lägga ner KV-4an direkt (har c:a 100k av typ 165k xps) för den är så jävla dryg. Men om ST-1 är så mycket roligare kanske det är värt att fortsätta där ändå?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-08-26 kl. 11:49.
Citera
2013-08-26, 11:53
Medlem
vrooms avatar
Bara spelat 2 matcher i ST-I än. Rörde den inte förrän jag hade monterat sista tornet. Jag kunde gå hull down bägge matcherna och i den andra så hade jag en Jagdtiger som dingade tornet hela tiden. Hull down så verkar den helt sjuk. Ska bli skoj att testa lite sidescraping när det blir läge.

Jag var jäkligt nära att skaffa E-75 istället, men hade redan IS-4's kanon forskad så jag kunde elita ST-I direkt när jag skaffat tornet. Får se om jag ångrar mig
Citera
2013-08-26, 12:08
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rkfs
Menar såklart stockgrinden.

Då är jag med och förstår vad du menar. Jag använde free xp för att slippa just den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in