2012-04-14, 10:08
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangoteo
Tjenis

Är det stor/större fördel o ha guld??

har jag fattat rätt i att man får mer XP, crediter mm och att rep e billigare, är det stor skillnad i ammo åxå??

Guld kan användas till att köpa bättre ammunition, permanent camouflage (färg på tanken), premium, att convertera xp till free xp från elitade tanks. Samt det viktigaste enligt mig, att man kan demontera speciella equipements så som gun rammer och så vidare. Man bör alltid spara minst 50 guld om man köpt för att ha möjligheten till det då man gärna flyttar equipements mellan tanks då dessa kostar skjortan.
Citera
2012-04-14, 13:03
Medlem
hockexxs avatar
http://i44.tinypic.com/35iu0y9.jpg
http://i43.tinypic.com/23h3pli.jpg

E-75 är så mysig när allt faller på plats. Notera hur allt bara klaffade den rundan 100% accuracy, 100% dingrate . Jag var rena rama stenmuren. M103/IS-3/Löwe försökte allt dom kunde att penna mig, men dom måste ha varit riktigt dåliga skyttar trots att jag hade bra vinkel.

Inte så överdrivet bra XP, men en sjukt härlig runda. Att plussa 74k+ är inte heller så illa. Nu ska köpas Panther!

Detta är inget skrytinlägg då det inte är bra nog, men rundan var så otroligt rolig att jag kände mig tvungen att dela med mig. Hehe.

Fick även Ace tanker, men har inte riktigt förstått mig på dessa mastery badges, är dom baserad på ett snitt av vad folk fått per individuell match? Jag menar att få Ace kan ju inte vara så otroligt svårt. Det handlar ju sjukt mycket om tur.

Edit: Plussade visst inte 74k, glömde ju givetvis ammokostnad på 20k +3k för consumable. Inte allt för illa ändå.
Senast redigerad av hockexx 2012-04-14 kl. 13:06.
Citera
2012-04-15, 14:35
Medlem
Forzos avatar
Hade en riktigt bra dag igår med massa roliga matcher. Mest intressanta var nog följande två:

http://i.imgur.com/ve9BV.jpg
Var rankad i mitten ungefär och lyckas ändå ta emot 46 hits. Behöver jag säga att jag fick steel wall

http://i.imgur.com/bHGxU.jpg
Tog ut KVn på en liten åktur. Rankad i mitten här också. Jag och en hummel kvar mot 5 stycken. Lyckades vända matchen ensam och vann en 1-on-1 mot en Tiger i slutet . Top gun, sniper, sharpshooter och master class ace
Citera
2012-04-15, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Hade en riktigt bra dag igår med massa roliga matcher. Mest intressanta var nog följande två:

http://i.imgur.com/ve9BV.jpg
Var rankad i mitten ungefär och lyckas ändå ta emot 46 hits. Behöver jag säga att jag fick steel wall

http://i.imgur.com/bHGxU.jpg
Tog ut KVn på en liten åktur. Rankad i mitten här också. Jag och en hummel kvar mot 5 stycken. Lyckades vända matchen ensam och vann en 1-on-1 mot en Tiger i slutet . Top gun, sniper, sharpshooter och master class ace

Riktigt duktigt måste jag säga jag har aldrig förlorat en match mot en KV med min Tiger, tycker de e som å skjuta i papper på dom... Max 2 skott o sedan e det godnatt för dom små liven...
Citera
2012-04-15, 15:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Fick även Ace tanker, men har inte riktigt förstått mig på dessa mastery badges, är dom baserad på ett snitt av vad folk fått per individuell match? Jag menar att få Ace kan ju inte vara så otroligt svårt. Det handlar ju sjukt mycket om tur.
De beräknas utifrån hur bra alla spelare har presterat med den vagnen under dom senaste 7 dagarna.

Ace tanker, då är du bättre än 97% av alla spelarna.
Klass 1, då är du bättre än 95% av alla spelarna
klass 2 och 3 får du googla på.
Citera
2012-04-15, 18:02
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangoteo
Riktigt duktigt måste jag säga jag har aldrig förlorat en match mot en KV med min Tiger, tycker de e som å skjuta i papper på dom... Max 2 skott o sedan e det godnatt för dom små liven...

Samma här, KV brukar aldrig vara något hot när jag kör högre tier men nu lyckades jag bounca några skott från honom, tror aldrig det hänt förut

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
De beräknas utifrån hur bra alla spelare har presterat med den vagnen under dom senaste 7 dagarna.

Ace tanker, då är du bättre än 97% av alla spelarna.
Klass 1, då är du bättre än 95% av alla spelarna
klass 2 och 3 får du googla på.

Ace är väl 99% tror jag.
Klass 1 95%
Klass 2 80%
Klass 3 50%
Det beräknas utifrån grundexp så eventuella första vinst bonusar och/eller premiumbonusar dras av innan det jämförs så det blir rättvist.
Citera
2012-04-15, 18:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Mastery Badgeshide
Class icons 1.png
Mastery Badge: III class - earn more experience in a single battle than the highest experience gain of 50% of the players in the same tank within the last seven days.
Class icons 2.png
Mastery Badge: II class - earn more experience in a single battle than the highest experience gain of 80% of the players in the same tank within the last seven days.
Class icons 3.png
Mastery Badge: I class - earn more experience in a single battle than the highest experience gain of 95% of the players in the same tank within the last seven days.
Class icons 4.png
Mastery Badge: Ace Tanker - earn more experience in a single battle than the highest experience gain of 99% of the players in the same tank within the last seven days.
http://wiki.worldoftanks.com/Achievements
Citera
2012-04-16, 01:12
Medlem
hockexxs avatar
Fint spelat Forzo! Antar att du måste ha gått hull-down för att ta så många hits med T29.

Tack för förklaringen angående mastery badges Arne!
Citera
2012-04-16, 03:07
Medlem
Inzaneclowns avatar
Har efter en hel helgs spelande snart möjligheten att låsa upp Ferdinand eller IS-3 men jag har lite beslutsångest.

Vad hade ni valt?
Citera
2012-04-16, 03:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
is3 är ok men ferdinand är en djävel med 128:an på rätt karta med rätt team, ferdi är en riktig pest och pina utan 128:an.
Citera
2012-04-16, 08:58
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Fint spelat Forzo! Antar att du måste ha gått hull-down för att ta så många hits med T29.

Tack för förklaringen angående mastery badges Arne!

Tackar tackar. Mestadels men fick ta en hel hög när jag stod helt öppet också

Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Har efter en hel helgs spelande snart möjligheten att låsa upp Ferdinand eller IS-3 men jag har lite beslutsångest.

Vad hade ni valt?

I nuläget hade jag valt IS-3, bara för att försöka hinna få IS-4an innan nästa patch kommer och ryska heavyträdet görs om. Har man en KV med KV2-tornet, en KV-3 och en IS-4 får man en ny tank för varje har jag hört
Citera
2012-04-16, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown

Vad hade ni valt?

Själv har jag låst upp min Ferdinand men, saknas stålar om man säger så... behöver typ 2 mille :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in