Det är sant.. Sverige tjänar på att gynnar de människor som har rätt att bo i Sverige, dvs det som har generationer av släkt i riket.
Risken att ge bidrag till Somaliska familjer som flyttar tillbaka till Afrika är att det lär locka hit fler människor som vill ha bidraget. Så är det redan idag, många söker asyl i Sverige bara för att casha in bidraget och sedan flyttar man hem, sedan outsourca man de återkommande socialbyrå besöket till landsmän eller släktingar.
Biståndet budgeten skulle kunna skäras ner till typ max 1 Miljard om året. Sverige måste sluta bry sej om vad som händer på andra sidan jordklotet, låt USA eller FN få äga det problemet.
Gör Sverige till ett låtskatte land istället med välbehållen välfärd.
Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Jag säger inte ATT Fridolin vid makten skulle genomföra min biståndsrepatrieringspolitik. Jag säger att OM han skulle göra det skulle han utgöra ett allvarligt hot mot SD:s annars oundvikliga tillväxt.
Ekvationen går ihop: Om en somalisk tiobarnsfamilj bara får ett svenskt socialbidrag ur biståndbudgeten så kommer de leva mycket gott på det i Somalia. Deras barn slipper bli kriminella, de befinner sig i sin egen kultur.
Somalia skulle få ett välkommet tillskott av kapital, kapital som spenderas effektivare än vanligt bistånd, eftersom det är vanliga människor som skapar efterfrågan, inte höjdare som förskingrar och skor sig.
Sverige tjänar på att lågutbildade människor med många sociala problem upphör att belasta välfärden. Inga extremt dyra integrationsprojekt, mindre uttag i vård och kriminalvård osv. Mindre bostadsbrist, religiös extremism, våld och konflikt.
Dessutom skulle riktiga flyktingar därmed kunna beredas plats när de som kan återvända faktiskt återvänder.
Fridolin skulle kunna platta till Åkesson genom att på detta sätt minska trycket i svenska kommuner. Vem skulle skrika rasist år honom?
Alternativ två: Kör landet i botten och se på när SD antingen äter upp M eller M närmar sig SD och tar över för en generation framåt.