2013-08-25, 19:37
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Det är ju bara att gratulera SD till 9.9%. Jag hoppas på mins 15-20% så vi får en kontrollerad och nyanserad behandling av I&I samt flyktingpolitiken.
Nuvarande politik är ju med rekordfart mot en total nedmontering av den svenska modellen/ generella välfärden för skattebetalande svenskar.
Svenska skattemedel skall användas till svenskarnas behov av vård, skola och omsorg. Inte till importerat skit som bara lever på bidrag hela sitt liv och tillför Sverige absolut noll.
All invandring ifrån MENA och Subsahara bör upphöra totalt nu. Vi har 10 års jobb med att reda ut den nuvarande katastrofen med dessa befolkningsgrupper.

Mångkultur är kaos, svensk monokultur fungerar!

"Förvånad"
2013-08-25, 19:58
Bannlyst
Det är sant.. Sverige tjänar på att gynnar de människor som har rätt att bo i Sverige, dvs det som har generationer av släkt i riket.

Risken att ge bidrag till Somaliska familjer som flyttar tillbaka till Afrika är att det lär locka hit fler människor som vill ha bidraget. Så är det redan idag, många söker asyl i Sverige bara för att casha in bidraget och sedan flyttar man hem, sedan outsourca man de återkommande socialbyrå besöket till landsmän eller släktingar.

Biståndet budgeten skulle kunna skäras ner till typ max 1 Miljard om året. Sverige måste sluta bry sej om vad som händer på andra sidan jordklotet, låt USA eller FN få äga det problemet.

Gör Sverige till ett låtskatte land istället med välbehållen välfärd.

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag säger inte ATT Fridolin vid makten skulle genomföra min biståndsrepatrieringspolitik. Jag säger att OM han skulle göra det skulle han utgöra ett allvarligt hot mot SD:s annars oundvikliga tillväxt.

Ekvationen går ihop: Om en somalisk tiobarnsfamilj bara får ett svenskt socialbidrag ur biståndbudgeten så kommer de leva mycket gott på det i Somalia. Deras barn slipper bli kriminella, de befinner sig i sin egen kultur.

Somalia skulle få ett välkommet tillskott av kapital, kapital som spenderas effektivare än vanligt bistånd, eftersom det är vanliga människor som skapar efterfrågan, inte höjdare som förskingrar och skor sig.

Sverige tjänar på att lågutbildade människor med många sociala problem upphör att belasta välfärden. Inga extremt dyra integrationsprojekt, mindre uttag i vård och kriminalvård osv. Mindre bostadsbrist, religiös extremism, våld och konflikt.

Dessutom skulle riktiga flyktingar därmed kunna beredas plats när de som kan återvända faktiskt återvänder.

Fridolin skulle kunna platta till Åkesson genom att på detta sätt minska trycket i svenska kommuner. Vem skulle skrika rasist år honom?

Alternativ två: Kör landet i botten och se på när SD antingen äter upp M eller M närmar sig SD och tar över för en generation framåt.
2013-08-25, 20:12
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas

8 % i Stockholm är intressant. Vi har ju dels utanförskapsområden där SD ligger rätt risigt till och där de röda regerar. Sedan närförorter alá Enskede, Viksjö, Spånga (ej Tensta) som antagligen är de områden där SD fortsatt kommer ligga högst. Ungefär som området med svenskar precis nära Rosengård. Läste dock att SD tydligen låg högt i Hammarby sjöstad, vilket kan tyda på att det är människor som flyttar dit levt hyfsat nära mångkulturen och inte glömt bort vad detta innebär.
Slutligen så är det även ytterst intressant att se hur SD ligger i Bromma och City. Går det få 8 % i Stockholm utan att ha minst 6 % i detta folktäta område? Svårt tänka mig att SD skulle få 12 % i låt oss säga Fruängen och 4 % på Kungsholmen.

På nyheterna sa de 8% för SD i Stockholms Län. I innerstaden har jag sett någon siffra vet inte hur seriös den är på runt 5-6%. Vilket inte är så dåligt om man tänker på att SD fick under 3% 2010. Det är minst en 100% ökning i hela stockholmsregionen också att vänta.
2013-08-25, 20:13
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Nyheten om SD:s framgångar ligger fortfarande kvar på AB:s hemsida (kl 19.20).
Nån som somnat bakom tangentbordet på AB?

Nja man har väl ljugit ner SD,s siffror så mycket att man anser det vara en vinst att visa upp falsariet.
Nu börjar man inse att 20% är inte omöjligt till nästa val,speciellt om jimmie lyckas piska ut anhängarna rösta och göra ett bra val i kyrkovalet,och sedan till EU nästa sommar..
2013-08-25, 20:26
Medlem
Arthass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
På nyheterna sa de 8% för SD i Stockholms Län. I innerstaden har jag sett någon siffra vet inte hur seriös den är på runt 5-6%. Vilket inte är så dåligt om man tänker på att SD fick under 3% 2010. Det är minst en 100% ökning i hela stockholmsregionen också att vänta.

Jo jag såg det på ABC också. 4,17 i länet 2010, 3,17 i kommunen. Spelar inte så stor roll egentligen dock då inget område inom dessa två kommer över 5 procent. Så det är som du säger en fördubbling ett år före valet - vilket inte är kattpiss. Ser vi samma tendenser i övriga landet så hamnar SD på över 20% i Skåne och Blekinge, 15% i Dalarna, Gävleborg m.m. Målet för SD borde vara 17 % vilket skulle ge över 1 miljon röster. Men vi får se, det lär visa sig i vår åt vilket håll det barkar!
2013-08-25, 20:31
Medlem
SD 9,9 vs SD 10,0
Köpta partiska institut
status.st

4 - 1

Sifo
2013-08-25 9,9 12-22 aug
2012-12-16 10,0 3-13 dec

Demoskop
2013-05-08 9,9 29 apr-7 maj

United Minds
2012-10-15 9,9 17 sep-13 okt

YouGov
2013-08-12 9,9 3 jul- 6 aug

Inräknat oberoende Sentio 5 - 2

Sentio
2012-09-27 9,9 sep
2012-05-24 10,0 maj
2013-08-25, 20:49
Medlem
Zirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
SD 9,9 vs SD 10,0
Köpta partiska institut
status.st

4 - 1

Sifo
2013-08-25 9,9 12-22 aug
2012-12-16 10,0 3-13 dec

Demoskop
2013-05-08 9,9 29 apr-7 maj

United Minds
2012-10-15 9,9 17 sep-13 okt

YouGov
2013-08-12 9,9 3 jul- 6 aug

Inräknat oberoende Sentio 5 - 2

Sentio
2012-09-27 9,9 sep
2012-05-24 10,0 maj

Det där är ändå sannolikt att det hör till slumpen än att det skulle vara någon slags konspiration.

Jag tror SD är större än vad instituten visar men det har att göra med att folk inte vågar säga att de tänker rösta på dem. Inte ens om det handlar om mail-undersökning. Folk har läst och sett hur SD-sympatisörer fått sparken och blivit utesluten från t.ex. fackförbund. Det är liksom inte värt att ta den risken att avslöja sin "röst" i kommunist-Sverige.
2013-08-25, 21:02
Medlem
Jag var själv tidigt ute med att siffror strax under 10% HÄNDELSEVIS skulle bli bra mycket vanligare än siffror strax över, så jag gillade också teorin att X,9% skulle vara gravt överrepresenterat genom åren.

Dock verkar vid en kursiv överblick så inte vara fallen med Sifo och Novus, t ex. Inte så många X,9.

Detta tolkar jag som att de siffermyglande räknetomtarna ligger ett steg före och förutsåg denna kontrollmetod.

Well played, räknetomtar. Well played.
2013-08-25, 22:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
En 9,9 till! Ganska märkligt eller hur.

Vi kan nog vara ganska säkra på att SD kommer att få minst 13-14% i riksdagsvalet 2014. Det kommer att vara 2 "bakslag" på vägen (iofs klara ökningar gentemot motsvarande val tidigare) och det är kyrkovalet och EU-valet.

Den som är seriös jämför naturligtvis med motsvarande val tidigare, och då kommer man se att SD ungefär fördubblar sig stöd. Men i både kyrkovalet och EU-valet så är SD oftast svagare än i riksdagsvalet så vi kommer att få siffror på 5-10%. I och för sig fantastiskt, men räkna med att fulmedia kommer att "jämföra" det med aktuella opinionssiffror i rikspolitiken och komma fram till (OCH BLÅSA UPP) EN ENORM MINSKNING för SD.

Så fungerar dessvärre fulmedia. Så ologisk och odemokratisk.
2013-08-26, 00:46
Medlem
Så, hur många extra % får SD efter slöjupproret? Personligen gissar jag på kring 12% i nästa SIFO.
2013-08-26, 01:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scnebenfeldt
Så, hur många extra % får SD efter slöjupproret? Personligen gissar jag på kring 12% i nästa SIFO.
det beror på vilken bild folk får. Bara en bit av Sveriges befolkning läser Flashback, Avpixlat och Fria Tider exempelvis. Många här är dessutom SD sympatisörer sedan tidigare.

Generellt tror jag att upplopp och slöjupprop genererar en mindre mängd röster direkt. Men ökar medvetandet.

12-13% i vår och Jimmie fixar lätt 1-3% i valrörelsen.
Senast redigerad av Borglig 2013-08-26 kl. 01:15.
2013-08-26, 05:54
Bannlyst
SD finns redan i kommuner i länet. Tro Ekerö var den första kommunen som SD kom in i. Däremot har Stockholm stad varit svårt för SD.. Antagligen för de välmående delar av staden inte röstar på SD.

Nu drabbar även innerstad borna av mångkultur i form av tattare som tigger osv och på tunnelbanan drabbas av man kriminella dragspelade tattare.

Tänk om kunde stoppa socialbidragstagare att bosätta sej i Stockholm Stad, då skulle man kunna sänka kommunalskatten 2:- .

Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in