Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Om nu folk bryr sig. Jag kollade igår på de tidningar som har en spalt för "mest läst idag" och ingen hade nyheten om Syrien-PUT där ens om man utökade listan till 20 mest lästa eller vad det nu var. Däremot var den en av de mest facebook- och Twitterdelade på DN, men med tanke på deras äcklande läsekrets på Södermalm var det förmodligen delningar gjorde av personer som jublade.
Hehe jag gillar dina målande beskrivningar

Men ja såklart har du rätt i att det förutsätter att folk faktiskt tar till sig händelserna. I min omgivning blev det ett rätt stort eko av syrien. Dock inte eritrea.
Men som nämnts ovan så är ju Anders Linbergs krönika och dess kommentarer ganska talande. 400+ likes på toppkommentaren skriven av en kvinna dessutom. Det tycker jag är en förkrossande kritik mot Lindbergs krönika och beslutet i sig, jämfört med hur det sett ut tidigare.
Men som sagt, om det visar sig att folk inte bryr sig, och inte reagerar mot detta kanske det inte heller får något utslag i opinionen. Om det blir så, då vill jag nog påstå att 2M syrier är precis vad Sverige behöver!