2013-08-25, 22:34
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Varför förväntar "man" sig det?

För att "man" inte har en susning om vad "man" pratar om.

En bananfluga kommer alltid att föda en bananfluga. En häst kommer alltid att föda en häst. En krokodil kommer alltid att föda en krokodil, osv osv...

Man evolverar inte "ur" sitt ursprung. Det är därför vi är apor, fåglar är dinosaurier och bananflugor är bananflugor.
Citera
2013-08-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindtumblr
Tillåt mig småle.

Han är snarare en utmärkt målvakt som försvarar sunt förnuft och samtidigt demonterar allsköns galenskap likt den du är fanbärare för.

Han verkar vara desperat och försöker med näbbar och klor försvara sin världsbild. Oftast med värdelösa one-liners, det är främst dom som skräpar ner. Dessa bevisar ingenting, utan är till för att överösa med inlägg med förmodligen hoppet om att folk inte läser andra åsikter, och är till för att misskreditera andra debattörer. Dessa är alltså inga argument i sakfrågan, utan är angrepp på personer.

Jag är säker på att om en annan debattör skulle göra likadant, att dygnet runt svara på ateisters inlägg, så skulle det hända saker. Jag hoppas att någon gör det, och skräpar ner ännu mer, då blir man tvungen att agera.

Man undrar vad Bogomil jobbar med, han är ju här alla hans vakna timmar, eller detta kanske är hans jobb, anställd av humanisterna kanske?
Citera
2013-08-25, 22:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
DFSM har dispensation från denna regel.

Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Bogo...hamna inte i fällan.

Får jag föreslå att en vidare diskussion om detta fortsättar här istället:

https://www.flashback.org/sp44943610 (om bevis för DFSM).
Citera
2013-08-25, 22:40
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Han verkar vara desperat och försöker med näbbar och klor försvara sin världsbild. Oftast med värdelösa one-liners, det är främst dom som skräpar ner. Dessa bevisar ingenting, utan är till för att överösa med inlägg med förmodligen hoppet om att folk inte läser andra åsikter, och är till för att misskreditera andra debattörer. Dessa är alltså inga argument i sakfrågan, utan är angrepp på personer.
Jag är säker på att om en annan debattör skulle göra likadant, att dygnet runt svara på ateisters inlägg, så skulle det hända saker. Jag hoppas att någon gör det, och skräpar ner ännu mer, då blir man tvungen att agera.
Man undrar vad Bogomil jobbar med, han är ju här alla hans vakna timmar, eller detta kanske är hans jobb, anställd av humanisterna kanske?

Finns något som heter ignorera och det finns möjlighet till det här på FB. När någon blir provocerad är det en tecken på svaghet och tvivel.
Citera
2013-08-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Vart vill du komma med detta? Att han skall ge exempel på mellanformer utan att få använda mellanformer som exempel?

Det är en enkel fråga, mellanformen av en reptil och fågel borde rimligtvis någon gång i historien förvandla fjäll till fjädrar, är det så svårt att förstå?
Citera
2013-08-25, 22:43
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Får jag föreslå att en vidare diskussion om detta fortsättar här istället:

https://www.flashback.org/sp44943610 (om bevis för DFSM).

Lovely, tack men jag avstår. Alla är vi saliga på något.
Citera
2013-08-25, 22:44
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Det är en enkel fråga, mellanformen av en reptil och fågel borde rimligtvis någon gång i historien förvandla fjäll till fjädrar, är det så svårt att förstå?

Den frågan kanske är aktuell när du kan bevisa att din tro är en sanning?
Citera
2013-08-25, 22:47
Avslutad
Citat:
Jag har flera gånger frågat 3-4 personer om deras bästa exempel på att en art förvandlas till en annan art, till dags dato har jag inte fått något svar

Häststo som får en Mula, för att ta ett exempel som tom lågstadieelevernarna känner till.
Citera
2013-08-25, 22:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Kritik per se är helt legitim och relevant, också kritik från ett systemgransknings-perspektiv.

Om du vill ha en dialog om tro, tros-motivation och doktrinalism är det bara att sätta igång, det klarar jag vanligen av också ... men det blir givetvis mer konstruktivt om du avstår från skolastisk 'argumentation'.
Citera
2013-08-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Är du nöjd med din tro/religion?

Det finns alltid saker att förbättra. Om du funderar på om jag har en stark tro, så har jag det.

Detta som sker i debattforum, där ateister/evolutionister förnedrar troende, och inte har bra argument stärker bara min tro. Om ateisterna/evolutionisterna hade haft något att komma med, så hade dom inte behövt ta till härskartekniker för att få ett övertag, utan då skulle argumenten i sig räcka.
Citera
2013-08-25, 22:51
Avslutad
Citat:

När slutar ett fjäll att vara ett fjäll?
När slutar röd att vara röd?

Vad vi väljer att kalla någonting är ointressant i detta fall.
Senast redigerad av se_där... 2013-08-25 kl. 22:54.
Citera
2013-08-25, 22:52
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Det finns alltid saker att förbättra. Om du funderar på om jag har en stark tro, så har jag det.

Detta som sker i debattforum, där ateister/evolutionister förnedrar troende, och inte har bra argument stärker bara min tro. Om ateisterna/evolutionisterna hade haft något att komma med, så hade dom inte behövt ta till härskartekniker för att få ett övertag, utan då skulle argumenten i sig räcka.

Har du en stark tro så strunt i vad andra tycker och tänker om dig/din tro eller? Varför försöka motbevisa dem? Vad ger det dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in