Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
För att du undviker att svara på obekväma frågor ska jag svara på frågor ställda till andra personer också?
Archaeopteryx hade vanliga fågellika fjädrar.
Äntligen ett svar, det var väl inte så svårt?
Nu kommer nästa fråga, få se om det bli lika svårt: du säger "fågel
lika fjädrar", menar du att det liknar fjädrar, eller är exakt som fjädrar?
Några frågor till: Finns det exempel på fjäll som blir fjädrar? Hur lång tid tog det att fjäll förvandlades till fjädrar? Om vi säger att det tog 100.000 år, hur såg dessa fjäll/fjädrar ut när 50.000 år hade gått? Och hur använde detta djur dessa fjäll/fjädrar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
http://en.wikipedia.org/wiki/Feathered_dinosaur
Läs om du är intresserad snarare än att ställa dumfrågor.
Visst är det enkla frågor, man kan då undra varför det är så svårt för dig att svara på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Bästa beviset för evolution på den påhittade makronivån är fossilregistret, som jag påpekat innehåller gott om exempel på arter som utvecklats mellan olika jordlager.
Jag har flera gånger frågat 3-4 personer om deras bästa exempel på att en art förvandlas till en annan art, till dags dato har jag inte fått något svar:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Ok visa ditt bästa exempel på hur en art gradvis har förvandlats till en ny art, alltså makroevolution. Det är makroevolutionen som jag vänder mig emot och anser att det inte finns bevis för den.
Så ge ditt bästa exempel.
Nu duger det inte med t.ex. olika finkar med olika näbbar, för det är fortfarande en fink som kan få avkomma med en annan fink, och därmed är dom samma art. Och detsamma gäller mellan en varg och en hund, även om varg och hund ser ut och beter sig väldigt olika så är dom samma art eftersom dom kan få avkomma med varandra enligt Ernst Mayrs definition.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Du kritiserar bananflugeexperimenten med motivationen att det bara blivit förändrade bananflugor. Vad förväntar du dig? Att dom ska ta sig an helt andra drag än sitt ursprung? Tror du att det handlar om crocoducks?
Man förväntar sig att efter 100.000 (gissning) generationer av bananflugor, så borde dom blivit en annan art vid det här laget, efter årtionden av experimenterande. Men det enda man fått fram är...... bananflugor.