2013-08-25, 22:15
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nja, jag vet inte.

Som en kombination av ovanstående är det inte så värst länge sen att gubben Bogo själv blev pastafarian (vilket jag tar allvarligt på ett humoristisk sätt).

Men tror du verkligen på pastafarian eller är det missnöjeprotest/ett sätt att provocera?

Edit: Självklart kan någon ändra sig i vuxen ålder men då ska det vara en fri vilja och inte genom hjärntvätt eller missionering vilket ju är samma sak. Finns många inom församlingen som har konverterat i vuxen ålder men dem har själva valt det.
Citera
2013-08-25, 22:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jo det har det, ni är inte biologer, men däremot är ni evolutionister eftersom ni tror på sagan om makroevolution.

Vilker är din personliga uppfattning som är resultatet av din bristande insikt i vad bevisföring egentligen är i vetenskapens systematiska metodologi.

OCH som iövrigt verkar vara besynnerlig som en manifestation av "varför jag tror".
Citera
2013-08-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
För att du undviker att svara på obekväma frågor ska jag svara på frågor ställda till andra personer också?

Archaeopteryx hade vanliga fågellika fjädrar.

Äntligen ett svar, det var väl inte så svårt?

Nu kommer nästa fråga, få se om det bli lika svårt: du säger "fågellika fjädrar", menar du att det liknar fjädrar, eller är exakt som fjädrar?

Några frågor till: Finns det exempel på fjäll som blir fjädrar? Hur lång tid tog det att fjäll förvandlades till fjädrar? Om vi säger att det tog 100.000 år, hur såg dessa fjäll/fjädrar ut när 50.000 år hade gått? Och hur använde detta djur dessa fjäll/fjädrar?

Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Feathered_dinosaur

Läs om du är intresserad snarare än att ställa dumfrågor.

Visst är det enkla frågor, man kan då undra varför det är så svårt för dig att svara på det.

Citat:
Bästa beviset för evolution på den påhittade makronivån är fossilregistret, som jag påpekat innehåller gott om exempel på arter som utvecklats mellan olika jordlager.

Jag har flera gånger frågat 3-4 personer om deras bästa exempel på att en art förvandlas till en annan art, till dags dato har jag inte fått något svar:

Citat:
Ok visa ditt bästa exempel på hur en art gradvis har förvandlats till en ny art, alltså makroevolution. Det är makroevolutionen som jag vänder mig emot och anser att det inte finns bevis för den.
Så ge ditt bästa exempel.

Nu duger det inte med t.ex. olika finkar med olika näbbar, för det är fortfarande en fink som kan få avkomma med en annan fink, och därmed är dom samma art. Och detsamma gäller mellan en varg och en hund, även om varg och hund ser ut och beter sig väldigt olika så är dom samma art eftersom dom kan få avkomma med varandra enligt Ernst Mayrs definition.

Citat:
Du kritiserar bananflugeexperimenten med motivationen att det bara blivit förändrade bananflugor. Vad förväntar du dig? Att dom ska ta sig an helt andra drag än sitt ursprung? Tror du att det handlar om crocoducks?

Man förväntar sig att efter 100.000 (gissning) generationer av bananflugor, så borde dom blivit en annan art vid det här laget, efter årtionden av experimenterande. Men det enda man fått fram är...... bananflugor.
Citera
2013-08-25, 22:25
Avslutad
Citat:
Nu kommer nästa fråga, få se om det bli lika svårt: du säger "fågellika fjädrar", menar du att det liknar fjädrar, eller är exakt som fjädrar?

Vart vill du komma med detta? Att han skall ge exempel på mellanformer utan att få använda mellanformer som exempel?
Citera
2013-08-25, 22:25
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
.....

Är du nöjd med din tro/religion?
Citera
2013-08-25, 22:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Men tror du verkligen på pastafarian eller är det missnöjeprotest/ett sätt att provocera?

SÅ roligt som jag har haft det i mitt liv finnar jag symboliken i en humorns gud oemotståelig.

SÅ mycket jag har sysslat med existentiella frågor är en apologetik-pedagogisk gud ett måste.

Och sen finns det ju det 'inre andliga kompasset' magkänslan, som det är svårt att 'motbevisa', men lätt att bevisa.
Citera
2013-08-25, 22:28
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Jag har flera gånger frågat 3-4 personer om deras bästa exempel på att en art förvandlas till en annan art, till dags dato har jag inte fått något svar:

Lögn.
Citera
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
SÅ roligt som jag har haft det i mitt liv finnar jag symboliken i en humorns gud oemotståelig.

SÅ mycket jag har sysslat med existentiella frågor är en apologetik-pedagogisk gud ett måste.

Och sen finns det ju det 'inre andliga kompasset' magkänslan, som det är svårt att 'motbevisa', men lätt att bevisa.

Nu börjar min hjärnblödning igen.
Okej, ska se om jag förstått det rätt.

Är symboliken lockande? Att tro på en G*d?
Religion går inte att bevisa annars hade det inte hetat religion/tro utan vetenskap.
Senast redigerad av Armaiti 2013-08-25 kl. 22:31.
Citera
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Man förväntar sig att efter 100.000 (gissning) generationer av bananflugor, så borde dom blivit en annan art vid det här laget, efter årtionden av experimenterande.

Varför förväntar "man" sig det?
Citera
2013-08-25, 22:30
Medlem
Armaitis avatar
Jag kan garantera att allt visar sig när vi väl dör. Det är meningslös att bråka och försöka bevisa något här på jordelivet. Det enda vi alla kan göra är att hoppas att livsvalen vi har gjort är rätt oavsett om vi ateister, kristna, muslimer, judar, idoldyrkare, avgudardyrkare eller what so ever.
Citera
2013-08-25, 22:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Religion går inte att bevisa annars hade det inte hetat religion/tro utan vetenskap.

DFSM har dispensation från denna regel.
Citera
2013-08-25, 22:32
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
DFSM har dispensation från denna regel.

Bogo...hamna inte i fällan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera