2013-08-25, 21:39
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du svarade inte på mina frågor:
Du citerar mitt svar och påstår sedan att jag inte svarat?
Nu när jag klarifierat kanske du kan läsa det igen då.

Citat:
Hur skulle du förklara dessa spärrar? Du vet ju att en människa inte kan få avkomma med en schimpans, varför finns denna spärr, och när sker denna spärr enligt evolutionister?

Jag kan knappast tro att Norbottens och du är biologer, men jag kanske har fel?
Det har inget med oss att göra. Jag själv har inte arbetat på att öka förståendet av biologiska funktioner, jag kan bara hänvisa till andras arbete. Alltså biologers. "Evolutionister" säger ingenting om det eftersom det är en påhittad titel för att jämställa nivån mellan kreationister och folk med en fullständig hjärna.

Citat:
Det fanns väl inget att svara på, du får väl fråga igen.
Om du ska vara dryg kan du gott själv bläddra tillbaks och läsa om texten.
Citera
2013-08-25, 21:51
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du kan också svara på obesvarade frågor, t.ex. dessa:

För att du undviker att svara på obekväma frågor ska jag svara på frågor ställda till andra personer också?

Archaeopteryx hade vanliga fågellika fjädrar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Feathered_dinosaur

Läs om du är intresserad snarare än att ställa dumfrågor.

Bästa beviset för evolution på den påhittade makronivån är fossilregistret, som jag påpekat innehåller gott om exempel på arter som utvecklats mellan olika jordlager.

Du kritiserar bananflugeexperimenten med motivationen att det bara blivit förändrade bananflugor. Vad förväntar du dig? Att dom ska ta sig an helt andra drag än sitt ursprung? Tror du att det handlar om crocoducks?
Citera
2013-08-25, 21:52
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
För att jag helt enkelt tror att jag har valt rätt väg. Det är ingen känsla, det är pliktkänsla, att jag har fått bevis för att det finns ett högre makt och att jag känner mig helt tillfredställd och "frälst" på alla sätt och vis.
Men vad för bevis?
Citera
2013-08-25, 21:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Tror du att det handlar om crocoducks?

Jag har en misstanke om, att det är det ttsp's 'argument' egentligen cirklar omkring.
Citera
2013-08-25, 21:57
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Men vad för bevis?

Jadu, tror inte det är något som du skulle acceptera som bevis. Ingenting jag förväntar mig eller önskar heller.
Citera
2013-08-25, 22:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jadu, tror inte det är något som du skulle acceptera som bevis. Ingenting jag förväntar mig eller önskar heller.

Jag vill gärna ge Armaiti mitt helhjärtade stöd. Hon brukar inte att flaxa mellan subjektiva och objektiva positioner, men hållar sig trevligt till en icke-pådyvlande 'privat-religion'; med några mycket få undantag som inte konfronterar ateismen eller religions-kritiken.

(Armaiti, hoppas du inte tar illa upp att jag kommenterade).
Citera
2013-08-25, 22:03
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Men du kan väl dela med dig av dem?
Citera
2013-08-25, 22:05
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag vill gärna ge Armaiti mitt helhjärtade stöd. Hon brukar inte att flaxa mellan subjektiva och objektiva positioner, men hållar sig trevligt till en icke-pådyvlande 'privat-religion'; med några mycket få undantag som inte konfronterar ateismen eller religions-kritiken.

(Armaiti, hoppas du inte tar illa upp att jag kommenterade).

Tack Bogo.
Nejdå, jag tar inte illa upp. Hoppas du har haft en trevlig sommar/semester.
Citera
2013-08-25, 22:08
Medlem
Mindtumblrs avatar
Citat:
Du är den största nedskräparen av trådar på Flashback.

Tillåt mig småle.

Han är snarare en utmärkt målvakt som försvarar sunt förnuft och samtidigt demonterar allsköns galenskap likt den du är fanbärare för.
Citera
2013-08-25, 22:08
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Men du kan väl dela med dig av dem?

Mitt privatliv håller jag gärna för mig själv och religion/tro anser jag vara privatliv. När någon öppnar käften och vill gapa om en universal sanning så blir det allmän egendom som blir öppet för kritik och pajkastning. Det är alldeles för helig för min del.

Vill du ha bevis får du leta efter det själv och se vad som passar dig. På samma sätt som jag tycker matkulturen från mitt hemland är det godaste som finns och en annan finner den avskyvärt, detsamma gäller religion. Det går inte att ändra en vuxen människas åsikter oavsett vad det gäller.
Citera
2013-08-25, 22:10
Medlem
Citat:
Du citerar mitt svar och påstår sedan att jag inte svarat?
Nu när jag klarifierat kanske du kan läsa det igen då.

Ja du svarade, men inte på mina frågor.

Jag omformulerar mina frågor: Varför kan tigrar och lejon få avkomma, men inte katt och hund, varför finns denna spärr? När sker denna spärr när en art förvandlas till en annan art?

Citat:
Hur skulle du förklara dessa spärrar? Du vet ju att en människa inte kan få avkomma med en schimpans, varför finns denna spärr, och när sker denna spärr enligt evolutionister?

Jag menar att det är denna spärr som gör det omöjligt för en art att bli en annan art. Om ni evolutionister menar att det inte finns en sådan spärr(när det bevisligen finns med t.ex. katt och hund) så måste ni kunna bevisa detta.

Citat:
Det har inget med oss att göra.

Jo det har det, ni är inte biologer, men däremot är ni evolutionister eftersom ni tror på sagan om makroevolution.

Citat:
...för att jämställa nivån mellan kreationister och folk med en fullständig hjärna.

Nu kom den trevliga ateisten/evolutionisten fram igen.

Citat:
Om du ska vara dryg kan du gott själv bläddra tillbaks och läsa om texten.

Du är själv dryg och otrevlig, så du kan gott göra vad du vill, eller i det här fallet inte göra någonting, inte svara på frågor, för mig kvittar det. För mig visar det bara hur illa det är ställt.
Citera
2013-08-25, 22:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
På samma sätt som jag tycker matkulturen från mitt hemland är det godaste som finns och en annan finner den avskyvärt, detsamma gäller religion. Det går inte att ändra en vuxen människas åsikter oavsett vad det gäller.

Nja, jag vet inte.

Som en kombination av ovanstående är det inte så värst länge sen att gubben Bogo själv blev pastafarian (vilket jag tar allvarligt på ett humoristisk sätt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in