2013-08-25, 12:08
Medlem
IT-Smurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serben666
Tack för det inslaget.
länk
Utifall tv-sändningen försvinner någon gång så har jag tagit några screencaps av sändningen.

Så inom ett år hänger en ny skylt där, Red Devils.

Någon som sitter på den exakta adressen till huset (TVING 1:22)?

På svt´s inslag ser man ju en qstar mack.

http://www.youtube.com/watch?v=QcyjqPE-Mo0

Qstar i Tving ligger på Byvägen 1.

Googlemaps ser ut så här på platsen 2009, då hette qstar bilisten.

http://minfil.org/f0T4cfbcb2/adress.png

Jag får det till att byggnaden ligger på Tors väg 3.
Citera
2013-08-25, 13:23
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gillargrillat
Fick höra att en del gamla medlemmar från götet åkt ut. S. Armeni....bland annat. Vilka är det fler och va fan e det som har hänt?

vad har hänt i götet då? Hur går snacket?
Citera
2013-08-25, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bargerlarger
http://ekstrabladet.dk/112/article2069901.ece

Vem är den dråp-åtalade 49-åringen? Tongivanden medlem i Hells Angels Copenhagen.

(ekstrabladet 19/8)

Citat:
Ursprungligen postat av matsbergman
Varför dölja hans identitet? Vad är så speciellt med den här högt uppsatte danska Hells Angels-medlemmen?

Kan ju vara så enkelt att eftersom det råder förbud att nämna hans namn i media, i detta fallet, så har man inget val än att pixla/maska. Han är ju suspenderad från klubben pga skäl som rör pengar.
Citera
2013-08-25, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-Smurfen
http://minfil.org/f0T4cfbcb2/adress.png

Jag får det till att byggnaden ligger på Tors väg 3.
Inte orimligt. Undrar var exakt tomtgränsen går, vid 50-skylten och de svartvita pinnarna?

När köptes fastigheten in och vad fanns där innan eller den kanske stått tom, länge?

länk

Positivt är ju att det finns mc-service bara ett stenkast bort.
Citera
2013-08-25, 17:27
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DallasSkulls
Man kan uppföra staket utan byggnadslov vill jag minnas, såvida det inte ändrats sista året...Det skulle få vara 1.80 högt och minst 40% genomsläpp = staket alternativ gunnebo.
Filmen ger väl en viss förklaring till problemet. Tydligen har man byggt det på allmän mark - smart verkligen. Dessutom är det ev. högre än 1.80 cm. Under alla förhållanden ser det ut att vara taggtråd högst upp och det lär väl kräva tillstånd.

De verkar inte vara alltför begåvade därnere i Blekinge men det behövs väl å andra sidan inte för att vara RD eller HA.
Citera
2013-08-25, 18:59
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Filmen ger väl en viss förklaring till problemet. Tydligen har man byggt det på allmän mark - smart verkligen. Dessutom är det ev. högre än 1.80 cm. Under alla förhållanden ser det ut att vara taggtråd högst upp och det lär väl kräva tillstånd.

De verkar inte vara alltför begåvade därnere i Blekinge men det behövs väl å andra sidan inte för att vara RD eller HA.

Jag såg det du beskriver....jag beskrev bara vad jag hade fått höra i ett annat fall innan jag såg bilden.
Citera
2013-08-25, 20:17
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Jag såg det du beskriver....jag beskrev bara vad jag hade fått höra i ett annat fall innan jag såg bilden.
Det var inte så jag menade. Du har helt rätt i det du skrev. Ville bara säga vilka slutsatser man kan dra nu när filmen kommit upp och ditt inlägg passade bäst att svara på.
Citera
2013-08-25, 20:30
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det var inte så jag menade. Du har helt rätt i det du skrev. Ville bara säga vilka slutsatser man kan dra nu när filmen kommit upp och ditt inlägg passade bäst att svara på.

Det är lugna puckar....
Citera
2013-08-25, 21:03
Medlem
Citat:
Det är lugna puckar....

Hur lugna är puckarna för dig själv, Dallas?
Din egen identitet är ju ganska solklar idag. Tänker du efter lite, innan du postar?
Citera
2013-08-26, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
vad har hänt i götet då? Hur går snacket?

Man skulle väl säga att det är rörigt.. Alla är inte överens om arbetssättet.
Citera
2013-08-26, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENM123
det finns inga RD kvar i dalarna. röd vita består av en ledare som är propp i hamc eskilstuna och 3st rawc men det sorjliga är att det bor två fullvärdiga hamc eskilstuna medlemmar i hedemora (tidigare medlemmar i desperados mc hedemora). att dessa kan se ha symbol smutsas ner av dessa pundare, golbögar och snattare är helt oförståligt. om dom är samma skräp eller om dom har fått så mycket stryk av omc så att dom skiter i sitt varumärke bara dom får soldater vet jag inte. men jag vet att dom omöjligt kan vara ovetande om golppaper mm.

Två fullvärdiga som bor i Hedemora? Vilka då?
Citera
2013-08-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faktamannen
http://www.expressen.se/kvp/hells-angels-nya-klubbhus-i-sverige/

Expressen idag!

https://anonfiles.com/file/9fef8d8763c9dd5e264c785a7f1d9a6e

Diarienummer: BYGG.2013.2659
Beslutet avser: Pågående instängsling av allmän platsmark
Fastighet: TVING 1:22

Det har kommit till vår kännedom att det pågår arbete med att stängsla in mark, på del av fastigheten TVING 1:22, som i aktuell detaljplan anges som allmän platsmark.

Allmän platsmark skall vara tillgänglig för allmänheten och får EJ stängslas in.

Vid tillsynsbesök på fastigheten TVING 1:22 den 16 Aug 2013 konstaterade bygglovsavdelningen att detta arbete pågår.

Bygglovsavdelningen bedömer att åtgärden är otillåten.

Ni ombedes härmed att plocka bort den otillåtna åtgärden omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in