2013-08-24, 16:41
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Vad kommer hända med Bendtner?

Känns som att det har varit dött ang. honom senaste tiden. Kanske kan jag börja hoppas på att följande spel som jag lade i vintras sitter.

http://tinypic.com/view.php?pic=2a99usj&s=5

Om man kollar på hans instagram så verkar han i alla fall vara inställd på att stanna.

http://instagram.com/p/dUcNoZA_s2/#

Det där "soon back in the game" skulle snarare syfta på en flytt läste jag någonstans. Jag tror han lånas ut där man får pröjsa en del av lönen, om inget annat händer. Det är ju ganska tydligt att Wenger idag spelade Sanogo snarare än Bendtner. Och tar man in en anfallare, som mer eller mindre är ett krav, så får dansken ingen speltid alls. Åtminstone Podolski går med all sannolikhet före att spela med Bendtner, kanske Walcott också - även om han är bättre som högerspringare.

Bendtner bör ju ha ett visst intresse av att spela med tanke på att han inte är särskilt gammal än, och bara har ett år kvar med Arsenal. Jag skulle således inte bli helt förvånad över en lösning ungefär som med Chamakh - där lånet benämns som transfer eftersom kontraktet är utgående, även om personen bara skriver på ett ettårskontrakt med klubben han anländer till. Park tror jag för övrigt inte heller blir kvar.
2013-08-24, 18:12
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Daily Mail skriver att United budat 300 miljoner för Özil. Real har en jävla massa offensiva mittfältare, och har precis fått in Isco som skulle kunna ta över hans roll rakt av. Tror ändå att det är tveksamt att Real släpper honom.

Sen ställer jag mig också frågande till varför man siktar på Özil? United har redan Rooney och Kagawa som kan spela i gapet, och behöver snarare en central mittfältare. Om det nu inte visar sig att Rooney lämnar känns det som ett onödigt köp, även om jag aldrig skulle tacka nej till Özil. Underbar spelare.
2013-08-24, 18:46
Moderator
zanteras avatar
Özil var en önskevärvning för mig den sommaren han hamnade i Real, och var lite sur då priset inte var så högt vid tillfället. Så skulle en värvning hända nu skulle jag bli glad. Men jag tar alla rykten med salt då Man United kopplats samman med alla spelare i Europa denna sommaren.
2013-08-24, 22:26
Medlem
Det luktar Abramovich lång väg om Willan-soppan. Han skall tydligen personligen ha ringt Anzhis ägare, även han ryss och oligark, för att genomföra affären. Det är klart att Mourinho inte klagar när en sådan spelare ansluter och han njuter nog dessutom lite av chansen att reta rivalen AVB lite, men vi vet ju hur det har gått förr när Roman har har handplockat önskespelare (Torres, Shevchenko, Zhirkov o.s.v.).

Jag har svårt att se att det inte blir fler förlorare i den här historien, utöver Liverpool och Tottenham vill säga, internt inom Chelsea. Antingen Willian själv eller den som blir av med sin plats. Om jag skulle gissa på någon så kan det bli Mata, vilket vore förbannat synd och slöseri med en så pass bra spelare.
2013-08-24, 22:49
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Enligt Emanuel Roşu (rumänsk journalist) så är Vlad Chiricheș klar för Tottenham.
2013-08-24, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Det luktar Abramovich lång väg om Willan-soppan. Han skall tydligen personligen ha ringt Anzhis ägare, även han ryss och oligark, för att genomföra affären. Det är klart att Mourinho inte klagar när en sådan spelare ansluter och han njuter nog dessutom lite av chansen att reta rivalen AVB lite, men vi vet ju hur det har gått förr när Roman har har handplockat önskespelare (Torres, Shevchenko, Zhirkov o.s.v.).

Jag har svårt att se att det inte blir fler förlorare i den här historien, utöver Liverpool och Tottenham vill säga, internt inom Chelsea. Antingen Willian själv eller den som blir av med sin plats. Om jag skulle gissa på någon så kan det bli Mata, vilket vore förbannat synd och slöseri med en så pass bra spelare.

Är inte Mata Chelseas bästa och mest viktiga spelare? Eller Hazard, Oskar och Willain har verkligen potential att ta över den rollen?
2013-08-24, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Är inte Mata Chelseas bästa och mest viktiga spelare? Eller Hazard, Oskar och Willain har verkligen potential att ta över den rollen?

Förra säsongen var han onekligen det - jag skulle säga att han tillsammans med Bale, RVP och Suarez utgjorde ligans främsta spelarskara - men av någon anledning ska Mata tydligen inte vara lika högt ansedd hos Mourinho. Även om min gissning nu är att Willian har plockats in ovanför portugisens huvud, så skulle den här värvningen annars kunna vara ytterligare ett tecken på att Matas roll kommer förminskas den här säsongen.

Oavsett så kommer någons roll att tvingas göra det, förutsatt att Willian är värvad för att sitta på bänken (vilket förvisso skulle kunna vara negativt för spelare så som Kevin De Bruyne eller Andre Schürrle som sitter och värmer den i nuläget).
2013-08-25, 00:04
Medlem
Cambijaos avatar
http://www.theguardian.com/football/2013/aug/24/cristiano-ronaldo-manchester-united-return-real

Nu börjar teorin bli mer och mer läskig.
2013-08-25, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
http://www.theguardian.com/football/2013/aug/24/cristiano-ronaldo-manchester-united-return-real

Nu börjar teorin bli mer och mer läskig.

Tror inte Ronaldo återvänder nu när pappa SAF lagt av. Lockar nog inte lika mycket att komma "hem" och spela under Moyes.
2013-08-25, 00:11
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Förra säsongen var han onekligen det - jag skulle säga att han tillsammans med Bale, RVP och Suarez utgjorde ligans främsta spelarskara - men av någon anledning ska Mata tydligen inte vara lika högt ansedd hos Mourinho. Även om min gissning nu är att Willian har plockats in ovanför portugisens huvud, så skulle den här värvningen annars kunna vara ytterligare ett tecken på att Matas roll kommer förminskas den här säsongen.

Oavsett så kommer någons roll att tvingas göra det, förutsatt att Willian är värvad för att sitta på bänken (vilket förvisso skulle kunna vara negativt för spelare så som Kevin De Bruyne eller Andre Schürrle som sitter och värmer den i nuläget).
Bara för att Chelsea värvar honom är han inte given i startelvan. I princip ingen spelare kommer vara given i Chelseas elva förutom Cole och Cech. Givetvis måste man säja Moses då man inte kan ha sju spelare på tre positioner. Min teori som jag hoppas stämmer är att Mourinho har en plan om en falsk nia. Att exempelvis Hazard spelar som falsk nia (med tanke på att Chelsea inte har en klasstriker), och då värvar man in Willian som ersättare till honom. Min absolut största farhåga är att man värvar Willian för att kunna använda Mata i en byteshandel med Rooney. Mourinho har kanske insett att man inte kommer kunna värva Rooney för enbart pengar och därför planerar han att lägga till Mata i budet. Självklart vore den affären idiotisk, men den risken finns ändå, då man har ett överbefolkat mittfält med värvningen av Willian.
Senast redigerad av Jkroken 2013-08-25 kl. 00:13.
2013-08-25, 00:16
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Tror inte Ronaldo återvänder nu när pappa SAF lagt av. Lockar nog inte lika mycket att komma "hem" och spela under Moyes.
Håller med här. Många babblar om hans kärlek till United och att han kommer komma tillbaks. Det var nog mer att det handlade om "kärlek" till SAF.

Har väldigt svårt att se honom spela under Moyes. Ser det faktiskt inte ens.
2013-08-25, 00:28
Medlem
Ronaldo har ju inte känt sig så uppskattad av alla i omklädningsrummet. Men det känns som det börjar bli lite annorlunda - konflikten med Iker verkar ha svalnat. Sen beror det nog på hur Reals säsong slutar, om allt flyter på och vi vinner någon stor titel stannar nog Ronaldo. Men blir det en fiaskosäsong kommer han nog inte förlänga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in