2013-08-18, 22:17
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hfjdfuisr5nyhej
Hej ! Är ny på detta område, kan någon vänlig själ förklara hur man startar nya trådar??

Gå in på den forumdel där du vill skapa en tråd och klicka på knappen/texten "nytt ämne" som du finner på vänster sida högst upp och längst ner på den aktuella sidan.
Senast redigerad av v50 2013-08-18 kl. 22:22.
Citera
2013-08-18, 22:17
Medlem
RingRing2014s avatar
Är det någon mer än mig som har fördröjningar när ni gör inlägg? Det kan ta flera timmar innan ett inlägg jag skrivit verkligen kommer upp i tråden. Detta började för några veckor sedan, innan var allt klockrent och fungerade bra.

Med vänlig hälsning

RinRing
Citera
2013-08-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Är det någon mer än mig som har fördröjningar när ni gör inlägg? Det kan ta flera timmar innan ett inlägg jag skrivit verkligen kommer upp i tråden. Detta började för några veckor sedan, innan var allt klockrent och fungerade bra.

Med vänlig hälsning

RinRing
Har jag aldrig märkt, däremot får jag ofta "uppdatera" sidan femtielva ggr innan mina inlägg syns.
Citera
2013-08-18, 22:46
Medlem
RingRing2014s avatar
Ja precis, det får jag också göra ibland, men det handlar om så kort tid, typ 10 sekunder av uppdateringsknappande för att kunna se inlägget. Men det räknar jag inte som lagg.

Jag har även problem med att skriva inlägg.

exempel:

1. Jag gör ett inlägg, och det funkar bra så långt.

2. Jag bestämmer mig för att redigera inlägget. Det funkar också bra.

3. Sedan bestämmer jag mig för att göra ytterligare en redigering, men då kommer den första versionen (det jag skrev i punkt 1.) upp i redigeraren, utan den redigering jag gjorde i punkt 2.

Senast redigerad av RingRing2014 2013-08-18 kl. 22:52.
Citera
2013-08-18, 23:01
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ja precis, det får jag också göra ibland, men det handlar om så kort tid, typ 10 sekunder av uppdateringsknappande för att kunna se inlägget. Men det räknar jag inte som lagg.

exempel:

3. Sedan bestämmer jag mig för att göra ytterligare en redigering, men då kommer den första oredigerade originalversionen jag skrev upp i redigeraren, utan de korrigeringar jag gjorde. Redigeringen i punkt 2. är alltså inte med.

Jag har liknande problem som de du beskriver att redigeringar inte syns initialt, testa gå in på ett annat delforum eller backa x antal steg i webläsaren och gå tillbaka till sista inlägget du skrev alternativt uppdatera sidan, då kanske de ändringar du gjort synas och inte den gamla versionen. Testa och se vad som händer om du lägger in en länk och sedan redigera texten utan att röra länken, finns den kvar hos dig då eller försvinner den?

För mig försvinner länken om jag redigerar ett inlägg vilket gör att man måste redigera inlägget två gånger om man har länkar i dem. Dels för att fixa t.ex. stavfel och sedan en gång till för att lägga tillbaka alla länkar som försvann vid första redigeringen.

Du kan läsa om mina problem i tråden som berör buggar på forumet du kanske känner igen dig i dessa problem där, testa även att fråga i det delforumet så kanske du får något vettigt svar, se inlägg 566 som jag skrev i den tråden.

https://www.flashback.org/t979916p15
Citera
2013-08-19, 10:31
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:

exempel:

3. Sedan bestämmer jag mig för att göra ytterligare en redigering, men då kommer den första versionen (det jag skrev i punkt 1.) upp i redigeraren, utan den redigering jag gjorde i punkt 2.

Det är inget konstigt. Det beror helt enkelt på att det tar några sekunder för alla ändringar att nå ut till alla databascachar och webnoder. Det är bara att uppdatera sidan efter några sekunder så ser du ändringen.
Citera
2013-08-21, 15:29
Medlem
DiagnosABs avatar
Finns det nån tråd med regelhistorik eller dyligt? Det hade varit lite kul att se hur fb utvecklats över tid. Samt att det hade besvarat vissa frågor jag har som tex:

När jag reggade mig så kunde jag inte använda de svenska bokstäverna å ä och ö. Men jag ser att vissa gamla användare (fram till 2008 verkar det som) har namn med dessa bokstäver. När och varför ändrades detta?

Finns det andra tecken som har varit tillåtna tidigare i användarnamn men som ej längre är det?
Citera
2013-08-21, 16:51
Medlem
Moramannens avatar
Har det hänt nån gång att en tråd fått flyttas från Laidback till huvudforumet för att en alltför vettig diskussion uppstått?
Citera
2013-08-22, 15:19
Medlem
Varför är det en ny ruta när man loggar ut?
Citera
2013-08-22, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Har det hänt nån gång att en tråd fått flyttas från Laidback till huvudforumet för att en alltför vettig diskussion uppstått?
Haha Ja, det har hänt iallafall en gång men jag minns inte vilken tråd det var.
Citera
2013-08-22, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen

Citat:
Ursprungligen postat av Agor
Haha Ja, det har hänt iallafall en gång men jag minns inte vilken tråd det var.

gissa film via bilden.

https://www.flashback.org/p44326659#p44326659
Citera
2013-08-22, 17:17
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosAB
Finns det nån tråd med regelhistorik eller dyligt? Det hade varit lite kul att se hur fb utvecklats över tid. Samt att det hade besvarat vissa frågor jag har som tex:

När jag reggade mig så kunde jag inte använda de svenska bokstäverna å ä och ö. Men jag ser att vissa gamla användare (fram till 2008 verkar det som) har namn med dessa bokstäver. När och varför ändrades detta?

Finns det andra tecken som har varit tillåtna tidigare i användarnamn men som ej längre är det?
Nej, inte vad jag vet. Men jag har för mig att epost72 har åtminstone en äldre version av reglerna. Du kan också prova söka på olika regler i Viktiga meddelanden så kan du hitta trådar från när de infördes, ofta inklusive originalversionen av regeln.

Angående tecken så vet jag att sökfunktionen och IRC:n fungerat dåligt med både specialtecken och å, ä, ö. När eller varför det ändrats vet jag inte, men det kan ha att göra med det.

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Varför är det en ny ruta när man loggar ut?
Ny ruta? Den med bekräftelsen har varit där så länge jag kan minnas. Den är standard för forumets originalmjukvara t.o.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in