2013-03-11, 04:31
Medlem
kuddenchristos avatar
Om man rapporterar ett PM för regelbrott, skickas då rapporteringen till alla moderatorer?
Citera
2013-03-11, 07:44
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Om man rapporterar ett PM för regelbrott, skickas då rapporteringen till alla moderatorer?

Jag slänger in en vild gissning och chansar på att det skickas till de moderatorerna som är mods över just den forumsdelen.

Har jag fel så tycker jag synd om modsen, måste bli flera hundra rapporteringar om dagen annars..
Citera
2013-03-11, 07:48
Avslutad
Hur funkar rapporteringar? Får mods PM eller kommer det till ett speciellt forum?
Citera
2013-03-11, 08:08
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Jag slänger in en vild gissning och chansar på att det skickas till de moderatorerna som är mods över just den forumsdelen.
Hur menar du att ett PM hör ihop med en viss forumdel?
Citera
2013-03-11, 08:22
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Hur menar du att ett PM hör ihop med en viss forumdel?

Läste för snabbt, ber om ursäkt.. tolkade det helt fel.
Citera
2013-03-11, 13:48
Medlem
Vad är grunden till att allmänna meddelanden har blivit gulmarkerade?

http://i.imgur.com/oyng6pT.jpg

En uppenbar anledning är väl för att de ska bli synligare.
Citera
2013-03-11, 13:50
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peteq
Vad är grunden till att allmänna meddelanden har blivit gulmarkerade?

http://i.imgur.com/oyng6pT.jpg

En uppenbar anledning är väl för att de ska bli synligare.

Och precis så är det.
Citera
2013-03-11, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Och precis så är det.
Finns dock ingen markering om man använder andra teman, ex. Futurism. Kanske är meningen att det ska vara så?
Citera
2013-03-11, 19:25
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peteq
Finns dock ingen markering om man använder andra teman, ex. Futurism. Kanske är meningen att det ska vara så?
inte riktigt, men ibland blir det inte riktigt som det är tänkt. tids nog tror jag att även det problemet är ur världen.
Citera
2013-03-11, 20:02
Medlem
Joomlas avatar
Angående gulmarkeringarna av announcements: Finns det inget sätt att stänga av dem? Jag anser mig själv nog forumorienterad, eller icke-invalid om man så behagar, för att förstå att jag ska söka och läsa meddelandena i delforumet innan jag postar. Postar jag inte så lurkar jag och då är inte meddelandena av nytta för mig. Rent principiellt är det bara ett utstickande element som förstör det i övrigt färgneutrala forumet.

Vanesak? Förändringsovilja? Ja respektive nej. Jag gjorde omställningen och vande om mig med att visa reklam på forumet eftersom det hjälper forumet direkt.

Kan man inte bara lägga till en väldigt enkel opt-out under kontrollpanelen? Lämpligtvis efter att man fått laidback-tillgång eftersom man bör vara något forumorienterad då man möter de kriterierna. Eller finns det någon som kan knacka ihop ett greasemonkey-tillägg?
Citera
2013-03-11, 22:29
Tekniker
zzpacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Angående gulmarkeringarna av announcements: Finns det inget sätt att stänga av dem? Jag anser mig själv nog forumorienterad, eller icke-invalid om man så behagar, för att förstå att jag ska söka och läsa meddelandena i delforumet innan jag postar. Postar jag inte så lurkar jag och då är inte meddelandena av nytta för mig. Rent principiellt är det bara ett utstickande element som förstör det i övrigt färgneutrala forumet.

Vanesak? Förändringsovilja? Ja respektive nej. Jag gjorde omställningen och vande om mig med att visa reklam på forumet eftersom det hjälper forumet direkt.

Kan man inte bara lägga till en väldigt enkel opt-out under kontrollpanelen? Lämpligtvis efter att man fått laidback-tillgång eftersom man bör vara något forumorienterad då man möter de kriterierna. Eller finns det någon som kan knacka ihop ett greasemonkey-tillägg?
Jo, det är möjligt. Tanken är att det ska bli bättre, kanske en möjlighet för oss att likt moderatormeddelanden ha en popup av announcements var gång de uppdateras. Läs en gång, ta åt dig.

Vad vi har nu är bättre än tidigare, och det ska bli bättre.
(Till de som lider av det - modda själva med stylus el. dyl.)
Citera
2013-03-12, 15:20
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Segt för fler än för mig? "Bad gateway" + XID och en massa siffror...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in