2013-08-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcdrive
Oroa dig inte. Det tar ett tag att läka, och det kommer att se bra ut då också. Du borde tagit bort allt dock. Ser bättre ut

Jag tyckte jag läste någon som fått "hundöron", är rädd för att få, då det hänger ut lite skin precis vid botten av V:et, tänkte om man kan tejpa för att undvika? eller huden kanske drar sig tebax av sig själv? Jag är väldigt orolig att få minskad känsel, eller ångra mig. Läste om någon som tagit bort hela förhuden å sen ångrat sig, vad gör man då liksom?
Citera
2013-08-22, 15:06
Medlem
Jag blev omskuren igår vid typ 12 tiden, gjorde ont som fan när jag vaknade på uppvaket, sen gick det en stund det började kännas ok. Fick en salva som heter Xylocain, jävligt bra. Får man ont så är det bara att smörja så slutar det göra ont, det värsta kom för en stund sen när man känner att stygnen går upp, just nu ser det ej trevligt ut men lär ju bli bättre,

PS: Ska ni bli omskurna, be om många förband, dom tar slut jävligt snabbt !

Tack o Hej
Citera
2013-08-22, 19:16
Medlem
Uppdatering från förra inlägget: Är hemma från operationen nu. Blev att både klippa strängen och göra ett dorsalsnitt. Vaknade utan att känna så mycket smärta med var väldigt trött av narkosen. Problemet för mig blev att jag reagerade dåligt på morfinet. Har känt av yrsel och kräkts säkert 10-15 gånger de senaste 5 timmarna. Vaknade upp redan 13:00 men fick ligga kvar så pass länge med dropp och liknande pga detta. Kan tillägga att personal/läkare i Oskarshamn var jättebra! Förstående, kunniga och hjälpsamma vad det än handlade om.

Nu ligger jag hemma och känner mig fortfarande lite småyr (sjuhelvetes jävla jobbigt) men ingen smärta än. Svårt att säga hur det ser ut än då det mest är blod och förband man ser. Uppdaterar nog igen imorgon och hoppas på att yrseln lägger sig snart för orkar seriöst inte med den längre
Citera
2013-08-23, 14:43
Medlem
Första dagen efter operationen. Kunde sova bra inatt tillslut, höll på att få bånge några gånger i sömnen vilket jag vaknade av men inget morgonstånd som tur var. Yrseln är i stort sätt borta och känner ytterst lite smärta. Att dra tillbaka förhuden gör dock hyfsat ont. Testade ändå för att kolla. Ser ut som slaktaren varit framme med köttkniven (inte alls najs) så hoppas att det är som folk skrivit här att det tar tid innan resultatet syns. Ingen svullnad än så länge och blöder inget vad jag ser. Tipsar som många andra att ha den i högläge för mest komfort.
Citera
2013-08-24, 10:32
Medlem
Första dagen efter omskärningen idag! Blev en low and loose så det finns ganska mycket förhud kvar över ollonet. Tänkte att det kan vara intressant för andra att få höra hur det kan gå till att bli omskuren.

Jag ringde till vårdcentralen och förklarade mitt problem i början av juni. Väl där några veckor senare så klämde och kände hon lite och sade att det var inget att snacka om och skrev en remiss till urologen, som jag alltså besökte igår. De var jättetrevliga hos urologen. Fick byta om och ta en smärtstillande tablett (skulle tro att det var en tablett med dexibuprofen) och rullades sedan in i operationssalen. Lokalbedövningen var inte så himla skön men uthärdlig. Den tog inte så bra heller så de fick spruta in mer ca fem gånger. Läkaren sade att det såg ganska roligt ut för den svällde tydligen upp ganska mycket av bedövningen.

Själva operationen var helt smärtfri och de lyckades rätt bra med att hålla mig lugn. Tog väl ca 30 minuter. Sedan bar det iväg till vilrummet där jag fick en till värktablett och en macka. Sen snackade jag lite med läkaren och sedan åkte jag hem. De satte inte på något nytt förband efter det första tryckförbandet utan jag fick en nätkalsong med lite lös gasbinda i. Fick även med mig några tabletter med dexibuprofen.

Jag har i princip inte känt någon smärta alls efter operationen. Det kan sticka till lite då och då. Natten gick bra och jag märkte inte av någon smärtsam erektion. Antar att jag bara fick halvbånge pga svullnaden? Gjorde rent lite försiktigt idag och det gick finfint men känns ovant eftersom jag aldrig har kunnat dra tillbaka förhuden förut. Det rann några droppar blod vid rengöringen men annars har det nästan inte blödit någonting sedan operationen. Att kissa går bra.

Än så länge känns det som att de har lyckats riktigt bra med operationen. Hela upplevelsen har varit över förväntan, helt klart. Det värsta momentet var första samtalet till vårdcentralen.
Citera
2013-08-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakemutt
Jag tyckte jag läste någon som fått "hundöron", är rädd för att få, då det hänger ut lite skin precis vid botten av V:et, tänkte om man kan tejpa för att undvika? eller huden kanske drar sig tebax av sig själv? Jag är väldigt orolig att få minskad känsel, eller ångra mig. Läste om någon som tagit bort hela förhuden å sen ångrat sig, vad gör man då liksom?

Med v-klipp menar du att det ser ut typ som ett V på ovansidan? Att förhuden liksom går in där. För har precis som dig att när man drar tillbaka förhuden så precis "längst ner" i v:et alltså i spetsen så är det liksom hud som fläker/bullar ut där de sytt. Ser inte jättesnyggt ut som du säger, om du nu har samma. Är det likadant för dig fortfarande? Opererade mig i torsdags och hoppas verkligen att det kommer se bättre ut. Vet dock inte hur det ser ut med stånd då jag inte vågat hetsa upp mig med rädsla att spräcka något stygn
Citera
2013-08-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muckelper
Med v-klipp menar du att det ser ut typ som ett V på ovansidan? Att förhuden liksom går in där. För har precis som dig att när man drar tillbaka förhuden så precis "längst ner" i v:et alltså i spetsen så är det liksom hud som fläker/bullar ut där de sytt. Ser inte jättesnyggt ut som du säger, om du nu har samma. Är det likadant för dig fortfarande? Opererade mig i torsdags och hoppas verkligen att det kommer se bättre ut. Vet dock inte hur det ser ut med stånd då jag inte vågat hetsa upp mig med rädsla att spräcka något stygn

Det stämmer, jag tror det är dorsalsnitt jag menar! hade du mycket förhud från början? jag hade väldigt mycket förhud, men ändå trångt, så jag tycker det ser förjävligt ut nu, både klippet och såret. Det blöder som fan är svullet, det kändes som ett stygn sprack när jag drog ner den idag. Har varit på akuten för att få uppföljning eftersom jag är orolig, (läkaren skulle ha uppföljning om 8 v genom tfn).

Jag gjorde dorsalsnitt för jag e rädd för å få minskad känsel osv, med helomskärning. Nu känns det som jag borde gjort omskärelsen direkt, hoppas verkligen att jag "känner" fel... Hur ser ditt ut och hur känns det?
Citera
2013-08-24, 18:28
Medlem
Citat:
Det stämmer, jag tror det är dorsalsnitt jag menar! hade du mycket förhud från början? jag hade väldigt mycket förhud, men ändå trångt, så jag tycker det ser förjävligt ut nu, både klippet och såret. Det blöder som fan är svullet, det kändes som ett stygn sprack när jag drog ner den idag. Har varit på akuten för att få uppföljning eftersom jag är orolig, (läkaren skulle ha uppföljning om 8 v genom tfn).

Jag gjorde dorsalsnitt för jag e rädd för å få minskad känsel osv, med helomskärning. Nu känns det som jag borde gjort omskärelsen direkt, hoppas verkligen att jag "känner" fel... Hur ser ditt ut och hur känns det?

Tror det med för är nämligen ett dorsalsnitt som jag gjorde. Klippte även strängen då den var för kort. Hade mycket förhud jag med, så det liksom var ett stort knippe i slakt läge och ändå täckte hela ollonet vid stånd (innan operationen), tror det kanske är därför det blir så bulligt nu efter operationen? Har haft tur med att det inte är svullet i alla fall.

var typ som en "ring" där det var för trångt för mig innan. Tog också dorsalsnitt av samma anledning och för att jag ville göra ett så litet ingrepp som möjligt. Tänkte inte på att det skulle bli som ett V dock, eller i alla fall inte så mycket som det blev nu. Eftersom jag hade som en ring funderar jag på om man kanske skulle gjort en halv omskärelse, alltså tagit bort en del av förhuden, kanske sett snyggare ut? Tänker dock inte avgöra det i nuläget innan det fått läka, läst många inlägg och i stort sätt alla säger att det ser förjävligt ut i början. Fick ingen tid för återbesök eller något men funderar på att åka och kolla upp det så läkningen verkligen går som den ska.

Där de sytt är det lite bulligt eller hur man säger det där stygnen sitter, sticker även upp lite hud längst ut vid snitten utöver "hundöronen" längst ned. Vid strängen ser det lite värre ut, väldigt ojämnt och "kullar" av hud typ. Verkar som att många skriver att det jämnar till sig med tiden.

Ifall det läker fint så tror jag att det kommer bli bra! Känns som att det är rymligare nu i alla fall. bättre att ta lite i taget än att skära bort allt direkt, då finns det ju liksom ingen återvändo. Skriv gärna vad de säger om hundöronen ifall du åker och kollar upp det!
Senast redigerad av Muckelper 2013-08-24 kl. 18:31.
Citera
2013-08-26, 18:33
Medlem
Citat:
Tror det med för är nämligen ett dorsalsnitt som jag gjorde. Klippte även strängen då den var för kort. Hade mycket förhud jag med, så det liksom var ett stort knippe i slakt läge och ändå täckte hela ollonet vid stånd (innan operationen), tror det kanske är därför det blir så bulligt nu efter operationen? Har haft tur med att det inte är svullet i alla fall.

var typ som en "ring" där det var för trångt för mig innan. Tog också dorsalsnitt av samma anledning och för att jag ville göra ett så litet ingrepp som möjligt. Tänkte inte på att det skulle bli som ett V dock, eller i alla fall inte så mycket som det blev nu. Eftersom jag hade som en ring funderar jag på om man kanske skulle gjort en halv omskärelse, alltså tagit bort en del av förhuden, kanske sett snyggare ut? Tänker dock inte avgöra det i nuläget innan det fått läka, läst många inlägg och i stort sätt alla säger att det ser förjävligt ut i början. Fick ingen tid för återbesök eller något men funderar på att åka och kolla upp det så läkningen verkligen går som den ska.

Där de sytt är det lite bulligt eller hur man säger det där stygnen sitter, sticker även upp lite hud längst ut vid snitten utöver "hundöronen" längst ned. Vid strängen ser det lite värre ut, väldigt ojämnt och "kullar" av hud typ. Verkar som att många skriver att det jämnar till sig med tiden.

Ifall det läker fint så tror jag att det kommer bli bra! Känns som att det är rymligare nu i alla fall. bättre att ta lite i taget än att skära bort allt direkt, då finns det ju liksom ingen återvändo. Skriv gärna vad de säger om hundöronen ifall du åker och kollar upp det!

Jag skulle gärna vilja se bilder på hur det ser ut efter. Nu har svullnaden gått ner, men det har blivit som ett stort öppet sår, stygnen sitter liksom inte så tight, så kommer väl bli ett stort ärr, pessimistisk till operationen som går å märka... Är ditt också öppet eller är det helt ihopsytt? Fick du någon salva att smörja på? Hur lång tid sa dem till dig att du måste vänta med sex? Tortyr det här
Citera
2013-08-26, 22:01
Medlem
Är det någon som vet hur terracortril-salvan ska användas? Ska man kleta på och låta det sitta helt enkelt? Eller tvätta bort inom en viss tid?

Har gått en vecka nu sedan operationen, svullnaden är något läskig, ungefär lika stor som ollonet själv i stort sett. Ser lite ut som jag har två ollon varav ett har stygn i sig! Ingen trevlig syn vill jag lova.

Någon som vet om det är normalt med sådan svullnad eller ska jag vara orolig?

Citat:
Första dagen efter operationen. Kunde sova bra inatt tillslut, höll på att få bånge några gånger i sömnen vilket jag vaknade av men inget morgonstånd som tur var.
Får jag varje morgon, inte skönt!
Hjälper ju rätt snabbt att sätta sig på knä t.ex. men sen smyger den sig tillbaka en stund senare.
Senast redigerad av MickeForsberg 2013-08-26 kl. 22:04.
Citera
2013-08-26, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeForsberg
Är det någon som vet hur terracortril-salvan ska användas? Ska man kleta på och låta det sitta helt enkelt? Eller tvätta bort inom en viss tid?

Har gått en vecka nu sedan operationen, svullnaden är något läskig, ungefär lika stor som ollonet själv i stort sett. Ser lite ut som jag har två ollon varav ett har stygn i sig! Ingen trevlig syn vill jag lova.

Någon som vet om det är normalt med sådan svullnad eller ska jag vara orolig?

Får jag varje morgon, inte skönt!
Hjälper ju rätt snabbt att sätta sig på knä t.ex. men sen smyger den sig tillbaka en stund senare.

snitt eller omskärelse?
Citera
2013-08-27, 12:48
Medlem
Citat:
snitt eller omskärelse?
Oj, omskärelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto