Citat:
Ursprungligen postat av
krakemutt
Det stämmer, jag tror det är dorsalsnitt jag menar! hade du mycket förhud från början? jag hade väldigt mycket förhud, men ändå trångt, så jag tycker det ser förjävligt ut nu, både klippet och såret. Det blöder som fan är svullet, det kändes som ett stygn sprack när jag drog ner den idag. Har varit på akuten för att få uppföljning eftersom jag är orolig, (läkaren skulle ha uppföljning om 8 v genom tfn).
Jag gjorde dorsalsnitt för jag e rädd för å få minskad känsel osv, med helomskärning. Nu känns det som jag borde gjort omskärelsen direkt, hoppas verkligen att jag "känner" fel... Hur ser ditt ut och hur känns det?
Tror det med för är nämligen ett dorsalsnitt som jag gjorde. Klippte även strängen då den var för kort. Hade mycket förhud jag med, så det liksom var ett stort knippe i slakt läge och ändå täckte hela ollonet vid stånd (innan operationen), tror det kanske är därför det blir så bulligt nu efter operationen? Har haft tur med att det inte är svullet i alla fall.
var typ som en "ring" där det var för trångt för mig innan. Tog också dorsalsnitt av samma anledning och för att jag ville göra ett så litet ingrepp som möjligt. Tänkte inte på att det skulle bli som ett V dock, eller i alla fall inte så mycket som det blev nu. Eftersom jag hade som en ring funderar jag på om man kanske skulle gjort en halv omskärelse, alltså tagit bort en del av förhuden, kanske sett snyggare ut? Tänker dock inte avgöra det i nuläget innan det fått läka, läst många inlägg och i stort sätt alla säger att det ser förjävligt ut i början. Fick ingen tid för återbesök eller något men funderar på att åka och kolla upp det så läkningen verkligen går som den ska.
Där de sytt är det lite bulligt eller hur man säger det där stygnen sitter, sticker även upp lite hud längst ut vid snitten utöver "hundöronen" längst ned. Vid strängen ser det lite värre ut, väldigt ojämnt och "kullar" av hud typ. Verkar som att många skriver att det jämnar till sig med tiden.
Ifall det läker fint så tror jag att det kommer bli bra! Känns som att det är rymligare nu i alla fall. bättre att ta lite i taget än att skära bort allt direkt, då finns det ju liksom ingen återvändo. Skriv gärna vad de säger om hundöronen ifall du åker och kollar upp det!