2012-11-19, 15:06
Medlem
Gitaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
2. Det är normalt vid något som kallas sårvätska, luktar illa och ser konstigt ut.. men när det är varigt så är det ett dåligt tecken, så varar det så ska du nog ringa och prata med urologen.

Okok, tack! Det jag menade med 2. var mer att det känns nästan som att det är vätska under själva huden i samband med svullnaden, så kan omöjligt veta dess konsistens. Någon som varit med om liknande?
Citera
2012-11-19, 22:00
Medlem
LisaNilssons avatar
Alltså.. Gjorde operation för ett par månader sedan, allt är läkt och så där, men:

När det blir lite för 'tight' med kalsonger+jeans så sväller det fortfarande upp på undersidan precis nedanför ollonet, vad fasen beror det på? Bör jag ta kontakt med läkare ang. detta?

Tycker ju inte det borde uppstå någon 'svullnad' överhuvudtaget när det läkt klart.
Citera
2012-11-19, 22:01
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitax
Okok, tack! Det jag menade med 2. var mer att det känns nästan som att det är vätska under själva huden i samband med svullnaden, så kan omöjligt veta dess konsistens. Någon som varit med om liknande?

Minns att min kändes lite som en vätskefyllt påse, eller vad man ska säga, så jag vet vad du syftar på. Det är bara svullnad så inget att oroa sig för. Den värsta svullnaden lägger säg rätt snabbt och sen kommer du säkert ha kvar svullnad på några mindre platser under en ganska lång tid.
Citera
2012-11-19, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LisaNilsson
Alltså.. Gjorde operation för ett par månader sedan, allt är läkt och så där, men:

När det blir lite för 'tight' med kalsonger+jeans så sväller det fortfarande upp på undersidan precis nedanför ollonet, vad fasen beror det på? Bör jag ta kontakt med läkare ang. detta?

Tycker ju inte det borde uppstå någon 'svullnad' överhuvudtaget när det läkt klart.

Är du osäker så ska du ringa. bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite
Citera
2012-11-20, 00:06
Medlem
Gitaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Minns att min kändes lite som en vätskefyllt påse, eller vad man ska säga, så jag vet vad du syftar på. Det är bara svullnad så inget att oroa sig för. Den värsta svullnaden lägger säg rätt snabbt och sen kommer du säkert ha kvar svullnad på några mindre platser under en ganska lång tid.

Tack för svaret!
Citera
2012-11-20, 15:31
Medlem
Hej.

Gjorde min omskärelse igår på Bollnäs sjukhus. Jag fick ett nästan som ett skavsårsplåster som omplåster efteråt (hel omskärelse).

Någon annan som fått det? Doktor sa att jag ska låta det sitta tills det ramlar av eller max 1 vecka och att man kan duscha osv.

Men mitt problem är att under ollonet har det blivit som en liten påse med blod, antagligen från blödning, inget konstigt men känns lite olustligt att gå runt med blod där och frågan är om det kan vara bra... försökte få tag i någon idag på sjukhuset men ingen svarar eller så fick jag bara höra att det suger kompressen upp, jo men jag har liksom ingen kompress men hon lyssnade inte.

Sen är svullnaden rätt ordentlig, doktorn sa att han skar så mycket att ollonet inte ska kunna ha någon förhud men nu när det är uppsvält är förhuden över nästan hela ollonet ändå. frågan är är om man ska dra tillbaka (går direkt upp igen provat två gånger) så det inte växer fast??

Lite nojig blir man...
Citera
2012-11-20, 16:18
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ammath
Hej.

Gjorde min omskärelse igår på Bollnäs sjukhus. Jag fick ett nästan som ett skavsårsplåster som omplåster efteråt (hel omskärelse).

Någon annan som fått det? Doktor sa att jag ska låta det sitta tills det ramlar av eller max 1 vecka och att man kan duscha osv.

Men mitt problem är att under ollonet har det blivit som en liten påse med blod, antagligen från blödning, inget konstigt men känns lite olustligt att gå runt med blod där och frågan är om det kan vara bra... försökte få tag i någon idag på sjukhuset men ingen svarar eller så fick jag bara höra att det suger kompressen upp, jo men jag har liksom ingen kompress men hon lyssnade inte.

Sen är svullnaden rätt ordentlig, doktorn sa att han skar så mycket att ollonet inte ska kunna ha någon förhud men nu när det är uppsvält är förhuden över nästan hela ollonet ändå. frågan är är om man ska dra tillbaka (går direkt upp igen provat två gånger) så det inte växer fast??

Lite nojig blir man...

Osäker på det där plåstret, jag hade någon sorts kompress lindat runt ollonet som jag skulle ta bort efter en dag, då satt det fast och gjorde ganska ont.

Hursomhelst, så låter det lite som det är för mig. Jag gjorde också en omskärelse, men vet inte vad läkaren gjorde för det var två månader sedan min operation och jag har fortfarande hud som täcker nästan allt. Huden som sitter kvar över går fortfarande inte ner vid stånd och jag misstänker att min operation var ett misslyckande. Fast jag är fortfarande lite svullen, tror jag så det kanske bättrar sig.

Ang. svullnad så är det ordentligt svullet första dagarna. Det är inget att vara orolig för.
Citera
2012-11-20, 17:25
Medlem
Flyttad
Citera
2012-11-20, 17:37
Medlem
Läkarn sa dessutom att sex inte är några problem om 14 dagar, tycker det är optimistiskt... jag blir glad om jag kan pinka normalt om 14 dagar
Citera
2012-11-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2BET
Tänkte ta mod till mig efter 2 års velande om att ringa ungdomsvården. Vad ska jag säga i telefonen?

Jag velade också i ett djävla bra tag innan jag inte orkade "lida" mer. Nu har jag en väldigt enkel form av det här problemet och jag ska opereras i morgon. De ska bara kapa strängen och sy ihop den igen. Jag vet inte hur mycket det kommer hjälpa men läkaren har sagt att det ska fungera. Jag ska bli nedsövd vilket känns underbart med tanke på att jag knappt kommer vara medveten om vad som försiggår. Jag hoppas att det blir bra i slutändan.
Citera
2012-11-21, 17:33
Medlem
Hej, efter 12 års operationsnojja har jag äntligen opererat mig för fimosis. (Trång förhud).

Nu två dagar senare är det ett rent helvete. Det är röd/blå svullet på halva snalen och jag pissar 7 strålar, som alla går åt olika håll.

Jag har blivit tillsagt att hålla såret så rent som möjligt, vilket är helt omöjligt för mig, jag kan varken se stygnen eller dra bak förhuden, min fråga är:

Är det normalt att det nästan är värre än innan operationen ett par dygn, alltså att man inte kan dra
bak förhuden över huvud taget och inte heller kunna se stygnen man blivit tillsagd att hålla rent.

Ni som haft en likadan operation får gärna skriva om era första dagar. Nu efteråt är jag bara sur på mig själv för att jag inte tog ett kvitto från kirurgen, ja vill lämna tillbaks den här varan

EDIT:

Det var ingen hel omskärelse, de tog bort cirka 2cm för att göra det möjligt att dra bak huden, än så länge utan resultat, börjar ännu en gång få lite operationsnojja.

Tacksam för svar.
Senast redigerad av generalerna 2012-11-21 kl. 17:39.
Citera
2012-11-21, 18:06
Medlem
Det finns väl någon salva som hjälper för att få bort trång förhud.

Hur funkade det för er som använt ? effektivt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in