Citat:
Ursprungligen postat av
HappySadHarry
Jag orkar inte tjafsa med några Åsa-nissar som tror att den som skriver sista inlägget vinner, men jag känner mig tryggt förvissad om att inte Bustopher använt några varianter av ordet anrika i sin bok. Har jag fel så ber jag Bustopher visa hur han har klämt in det på ett korrekt vetenskapligt vis.
anrika = öka halten av, öka koncentrationen av, koncentrera, ansamla, anhopa
Källa: Synonymer.se (
http://www.synonymer.se/?query=anrika)
Jag har inte
uttryckligen använt ordet "anrika" i min bok. Hade du läst den, vilket du uppenbarligen fortfarande inte har gjort, hade du däremot vetat att jag i ett teknisk appendix redogjort för de resultat som experter på tiopental i USA kommit fram till beträffande vad som händer med tiopental i kroppen efter döden baserat på ett stort antal obduktioner utförda av personer som avrättats. Halten tiopental i blodet avtar snabbt med tiden till följd av anrikning i omgivande muskulatur och fettvävnad. De förklarar också varför det sker!
Jag har tidigare uppmanat dig att låta bli att göra inlägg med hänvisning till min bok så länge som du inte har läst den. Att som du nu gjort
ett antal gånger hänvisa till visst innehåll eller avsaknad av detsamma är både oetiskt och (för att använda ett av dina egna favorituttryck) ohederligt.
Alltså, lägg av eller läs boken!
För övrigt har jag bett dig redovisa din uppfattning i ett par frågor men fortfarande inte fått några svar.
Ditt sätt att argumentera besannar bara det gamla talesättet att: "tomma tunnor skramlar mest!"