Citat:
Ja eftersom PCuri fortsätter med samma lögner så blir det samma bevis på att de är lögner. Tiopental anrikas i fett så det är inte fantastiskt alls utan ren fakta.
Det visar sig som sagt också väldigt tydligt i dommen.
Eftersom PCUri inte har någon som helst anning om vad tiopentalhalten var i flickas blod före döden så är resten bara rent dravel från en desperat dåre.
Citat:
Två lögner i en menning är rätt bra. Tråkigt nog för PCuri så är det dock ändå bara lögner. Det finns inget max spädningsfel idag heller utan det är ren fantasi från Pcuri:s sida idag också.
Rättens beslut att ogiltigförklara analysen bygger fortfarande på att det var Åklagaren som hävdade att proven var rätt pga att fenobarbitalhalten skulle vara den samma i båda proven.
Då man inte fick ett värde från Finländarna så är det inte samma svar i båda proven. Därmed är de inte heller bevisat lika och ska därmed underkännas. Det gör också rätten.
Dock är det inte denna hantering som är skälet till att man underkänner annalysen utan det är de brister som har förevarit längs hele kedjan från provtagning till och med analys.
Citat:
Nä det är bara det att ni är tre personer som inte klarar att läsa innantill.
Citat:
Och fortfarande är det baserat på samma blodpudding. Samma blodpudding som pga ovanstående brister aldrig någonsin kommer att godtas som bevis.
Jag ber också läsarna påminna sig om att finska och svenska RMV med olika metoder kom fram till ungefär samma mätvärde för tiopental som avrundades till 2000 mikrogram/gram. De har inte backat från sina slutsatser. Inte heller Socialstyrelsens/rättens oberoende expert Jörg Mörland.
Sen var mörland fortfarande ingen oberoende expert utan ett partsvittne för Åklagaren så även det är en lögn från PCuri.
Varför någon skulle ändra sig är en för mg en gåta. I synnerhet när Mörland sa "En koncentration i lårvensblod kan inte representera ett värde före döden." samt "Huvudregeln är att undvika kontaminering genom att ta provet med en kanyl som sticks in i ett blodkärl utan att få med annan vävnad."
Dvs Mörlands vittnessmål är ett mycket starkt stöd för provet itne är representativt för flickan.
Citat:
Antingen är han mer hjärnskadad än Linnea eller så är han desperat. Det är mindre än en tredjedel av vad man skulle ha tagit. Finns det någon här som skulle tycka att det vorde en mindre skillnad om ni vart av med 2/3 av er bostad?
Hade man tagit de 10 ml som man borde ha tagit så hade man kunnat skicka blod till Finland för analys och faktiskt fått en oberoende analys. PGa RMV:s slarvande gick ju inte detta och därmed försvann också den sista chansen att få veta vad blodet innehöll.
Citat:
Och det maximala teoretiska spädniningsfelet var som sagt 5,26 ggr. Ingen har heller hittills kunnat peka på några fel i min uträkning av detta maximala, teoretiska spädningsfel. I stället har man struntat i att kommentera detta eller med någon till synes medvetet dunkel motivering i allmänna ordalag avfärdat den uträkning jag gjort av det maximala, teoretiska spädningsfelet. Detta är väldigt talande. Jag uppmanar läsarna att själva sätta sig in i min uträkning och tänka efter.
Ren lögn igen. Vi har i åratal påpekat att PCuri:s hemmasnickrade fantasier inte är bevismatrial. För att det ska gå att ta seriöst så krävs det understöd av forskning och vetenslap.
PCuri har ju aldrig någonsin kunnat visa någonting som stödjer hans påståenden.
Mer noterbart är att han fortfarande inte klarar att visa upp hur han ska få in den dödande dosen i en 5 ml spruta